آیا میتوان با مدرک دیپلم از دانشگاه های معتبر دنیا پذیرش گرفت؟

پذیرش با مدرک دیپلم

آیا میتوان با مدرک دیپلم از دانشگاه های معتبر دنیا پذیرش گرفت؟

پذیرش با مدرک دیپلم

امروزه با توجه به رقابتی تر شدن آموزش و تحصیل علم (که دلیلش میتواند ارتقای سطح فرهنگی جامعه یا مدرک گرایی یا … باشد)، متقاضیان یا به طور دقیق تر والدینشان، قصد دارند هرچه سریع تر مسیر درست را برای ادامه تحصیل بیابند تا در کوتاه ترین زمان به مقصدشان برسند. این مقدمه از این جهت گفته شد که میزان اهمیت اطلاعات در این مقاله روشن شود.

به طور قطع بهترین زمان برای فکر به تغییری اساسی در مسیر تحصیلی، لحظه ایست که مدرک دیپلم شما در دستتان باشد و به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاهی معتبر برای ارتقای سطح علمی خود باشید که نتیجتا منجر میشود به داشتن مدرکی معتبر برای بازار کار.

در ابتدا اجازه دهید کمی درباره اصل مدرک دیپلم صحبت کنیم:

مدرکی که پس از 12 سال تحصیل و در انتهای دوران متوسطه اخذ میشود مدرک دیپلم به حساب می آید. نکته در این بحث 12 سال تمام است، به این معنی که مدرک دیپلمی که در سال سوم متوسطه اخذ میشود، در نظر اکثر کشورها و دانشگاه ها کامل نبوده و حتما به مدرک پیش دانشگاهی احتیاج است. واضح است که پایان سال سوم متوسطه، دوره تحصیلی شما 11 سال تمام بوده است در صورتی که به 12 سال تمام برای ادامه تحصیل نیاز است.

از دیگر مواردی که مدرک دیپلم را برای پذیرش در برخی دانشگاه های بین المللی سطح اول، معتبر میکند، سن دیپلم است. واضح تر اینکه متقاضی سریعا پس از پایان 12 سال ابتدایی و متوسطه، باید برای پذیرش و تکمیل مدارک اقدام کند. سنی که این کشورها در نظر گرفته اند کمتر 21 سال است. از جمله این کشور ها میتوان به انگلستان، امریکا، کانادا و استرالیا اشاره کرد.

از این رو اصرار داریم که اگر قصد ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در خارج از کشور را دارید پیش از پایان دوره متوسطه اقدام به کسب اطلاعات در زمینه تحصیل در خارج از کشور کنید تا از گزینه های مهم در لیست دانشگاه های معتبر محروم نمانید. گفتنی است که مدرک دیپلم شما باید در کشور مقصد مورد تایید و شناخته شده باشد پس از این رو حتما پیش از هر اقدامی با مشاوران معتبر در این زمینه مشورت داشته باشید.

برای روشن تر شدن مسئله در اینجا به یکی از کشورهای معتبر و شرایطش برای پذیرش دانشجو با مدرک دیپلم اشاره میکنیم:

یکی از کشورهای پرمتقاضی برای تحصیلات عالیه، کشور انگلستان است. این کشور این شانس را برای متقاضیان با مدرک دیپلم قائل شده که پس از اخذ مدرک دیپلم (11 سال تمام)، آماده تحصیل در دوره کارشناسی شوند. اما پیش از پذیرش باید برای طی دوره پیش دانشگاهی وارد دوره ای با نام foundation شوند. متقاضی برای ثبت نام در این دوره باید زیر 21 سال باشد.

به همین ترتیب می توان بیان کرد که برای ادامه تحصیل در اکثر کشورها باید مدرک پیش دانشگاهی نیز دریافت کرده باشید تا بتوانید وارد دوره کارشناسی شوید، هر چند که برخی کشورها در رشته های علوم پزشکی، متقاضیان با مدرک دیپلم را نیز پذیرش می کنند و این دانشجویان باید در دوره پیش پزشکی (pre-medical) که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت نمایند که این دوره به عنوان پیش دانشگاهی محسوب خواهند شد.

دیدگاه (132)

  • کیا غفارزاده پاسخ

    وقت بخیر
    با معدل دیپلم 19 و مدرک آیلتس (که قرار هست تا چند هفته دیگه گرفته بشه ) به نظر شما می شود برای رشته های همچون بیوتکنولوژی یا molucular biolgy یا ژنتیک بورسیه گرفت؟ مثلا برا کشور هایی مثل انگلستان یا ایتالیا ویا آلمان ؟؟
    سن = 18 سال و 6 ماه

    13 تیر 1400 در 00:56
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام
      روز بخیر آقای غفار زاده
      بله شما میتونید برای ایتالیا بورسیه بگیرید. هزینه تحصیل در آلمان هم رایگانه.
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.
      تماس با ما

      23 تیر 1400 در 09:43

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان