از بخش دوم Speaking آیلتس چه میدانید؟

ielts speaking

از بخش دوم Speaking آیلتس چه میدانید؟

ielts-speaking

یکی از مهم ترین و تاثیرگزارترین بخش های اسپیکینگ ، پارت 2 یا همان cue card میباشد. مهارت واقعی شما در حرف زدن به زبان انگلیسی در این بخش خودش را نشان میدهد چرا که سوال و جوابی بین شما و اگزمینر رد و بدل نمیشود بلکه شما بعنوان تنها گوینده و او بعنوان تنها شنونده در این بخش از اسپیکینگ هستید. پس به نکته های زیرخوب دقت کنید:

نکته اول: ایده پردازی کنید هر چند سوال و موضوع برایتان نا آشنا باشد. یعنی به هیچ عنوان حق سکوت کردن یا درخواست تعویض سوال را ندارید.

نکته دوم (مکمل نکته اول): به نظر یا ایده شما نمره داده نمیشود بلکه نحوه بیان مطلب و مدل صحبت کردن طبیعی تان مورد ارزیابی قرار میگیرد.

نکته سوم: حتما یادداشت برداری کنید. در زمان یک دقیقه ای که به شما داده میشود، نکاتی را که به ذهنتان میرسد بنویسید. (در خصوص نحوه یادداشت برداری و اصول درست این کار بعدا مفصل توضیح خواهم داد)

نکته چهارم: تا زمانیکه ممتحن صحبت شما را قطع نکرده است، به حرف زدن ادامه دهید. روانی کلام و انسجام در پاسخگویی با موارد ذکر شده در کارت را از یاد نبرید. البته لزوما نیازی نیست که شما به سوالات کارت به ترتیب جواب دهید.

ادامه دارد…

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان