برنامه روزانه برای تقویت Speaking

ielts speaking

برنامه روزانه برای تقویت Speaking

ielts speaking

مهارت اسپیکینگ جزو مهارت هایی است که دو فاکتورِ مداومت و استمرار برای بهبود آن لازم و ضروری هستند. بسیاری از زبان آموزان در کلاس های آیلتس از کم بودن زمان کلاس برای تمرین بیشتر Speaking  گله مند هستند و همیشه اظهار میکنند که سه مهارت دیگر وقت را برای اسپیکینگ تنگ میکند. حال می خواهیم با یک برنامه روزانه، تمرینِ مستمر را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم در مهارت اسپیکینگ هم پیشرفت کنیم.

ابتدا باید از منابع درست شروع کنید و نمونه آزمون های گذشته را که در قالب کتابها و یا در برخی وبسایت ها  قرار دارند استخراج کرده و شروع به خواندن کنید.

در طول روز بین 3 تا 5 موضوع اخیر را انتخاب کنید وشبیه شرایط آزمون شروع به تمرین آنها کنید. به اینصورت که بین 1تا 2 دقیقه به خودتان زمان دهید و یادداشت برداری کنید. سپس به مدت حداقل 2 دقیقه صحبت کنید.speaking-8

صدایتان را ضبط کنید و بعد از اتمام کار آنرا گوش داده و ایرادات خودتان را یادداشت کنید. اینکار به شما کمک میکند تا به غلطهای رایج خودتان پی ببرید و با کمک استاد شروع به برطرف کردن آنها کنید.

آشنایی با موضوعات رایج و یادگیری لغات مرتبط با آنها، دیگر تمرینی است که میتوانید بصورت روزانه انجام دهید. لغات و کالوکیشن ها را در یک دفترچه بصورت تفکیکی و موضوعی یادداشت کنید و در تمرینات روزانه خود سعی کنید از آنها استفاده کنید. حتی اگراز روی برگه یادداشت تان هم بخوانید و لغات را بکار ببرید ایرادی ندارد، مطمئن باشید پس از مدتی ملکه ذهنتان خواهند شد.

این تمرینات ساده که وقت بسیار کمی هم از شما میگیرند زمانی نتیجه بخش خواهند بود که شما در انجام آنها ممارست به خرج بدهید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاه (2)

  • عاطفه پاسخ

    باسلام
    چرا بنده نمی توانم موفق به ارسال فرم مشاوره تحصیلی شوم؟

    10 اسفند 1397 در 08:38
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام
      لطفا اگر فیلتر شکن دارید، قطع کنید و دوباره اقدام بفرمایید

      11 اسفند 1397 در 12:14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان