تحصیل رایگان در اروپا (قسمت دوم)

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا (قسمت دوم)

تحصیل رایگان در اروپا

به صورت منطقی هزینه تحصیل در خارج از کشور برای افراد باید بیشتر از هزینه تحصیل در سرزمین مادری باشد ولی خبر خوب برای هموطنان این است که تحصیل در چندین کشور اروپا رایگان یا تقریباً رایگان است! در این مطلب سعی می کنیم به بررسی کشورهای اروپایی با شهریه تحصیلی ارزان برای دانشجویان بین المللی بپردازیم:

» مطلب مرتبط: تحصیل رایگان در اروپا قسمت اول

اتریش

یکی دیگر از مقاصد مناسب تحصیلی در اروپا که امکان تحصیل با هزینه بسیار مقرون به صرفه را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. دانشجویان اروپایی برای تحصیل در اتریش مانند دانشجویان اتریشی می توانند دو ترم اول خود را رایگان سپری کنند (در تمامی مقاطع) و پس از آن شهریه ای معادل 365 یورو در هر ترم پرداخت می کنند. شرایط برای دانشجویان غیر اروپایی مقداری متفاوت بوده و این افراد باید شهریه ای معادل ترمی 725 یورو پرداخت نمایند.

هزینه زندگی در اتریش برای یک دانشجو در سال 10.000 تا 12.000 یورو در سال تخمین زده می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در اتریش

بلژیک

زبان تدریس در بلژیک فرانسوی و هلندی است اگرچه در مقاطع ارشد و دکترا برخی رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. شهریه تحصیلی در بلژیک برای دانشجویای اروپایی سالی 850 یورو می باشد ولی دانشجویان غیر اروپایی باید شهریه ای معادل 900 تا 4000 یورو سالیانه (بسته به رشته انتخابی) پرداخت نمایند که با درنظر گرفتن استانداردهای بالای زندگی و تحصیل در بلژیک رقم معقولی به شمار می رود.

هزینه زندگی در بلژیک برای یک دانشجو در سال 11.000 تا 12.000 یورو در سال تخمین زده می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در بلژیک

جمهوری چک

تحصیل در دانشگاههای دولتی این کشور به زبان چکی برای تمامی دانشجویان بین المللی رایگان می باشد ولی افرادی که متقاضی تحصی به زبان انگلیسی در چک هستند باید شهریه ای معادل 4.000 تا 5.000 یورو در سال پرداخت کنند.

هزینه زندگی در جمهوری چک به نسبت اکثر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است و هزینه سالیانه زندگی یک دانشجو 7000 تا 8000 یورو در سال تخمین زده می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چک

یونان

دانشجویان اروپایی می توانند به صورت رایگان در دانشگاههای دولتی یونان تحصیل کنند و حتی کتابهای درسی خود را به رایگان دریافت کنند اگرچه برای برخی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد استثناً باید شهریه پرداخت کنند. دانشجویان غیر اروپایی باید برای تحصیل در یونان شهریه ای معادل 1500 یورو در سال پرداخت کنند.

زندگی در کشور یونان بسیار ارزانتر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد و هزینه سالیانه یک دانشجو 5000 تا 6000 یورو در سال می باشد.

ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی در حدود 800 تا 1000 یورو در سال است که این عدد در دانشگاههای خصوصی نسبتاً بیشتر می باشد. مزیت تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی امکان برخورداری از کمک هزینه زندگی تا سقف 5200 یورو در سال و همچنین تخفیف در شهریه است که این کشور را به یکی از مقاصد تحصیلی مناسب برای دانشجویان با بودجه کم تبدیل کرده است.

هزینه زندگی در ایتالیا در حدود 10.000 یورو در سال تخمین زده می شود که این رقم می تواند در شهرهای مختلف متفاوت بوده و در شهرهایی مانند میلان هزینه زندگی گرانتر می باشد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در ایتالیا

اسپانیا

دانشجویان اروپایی می توانند با هزینه ای بسیار کم همانند دانشجویان اسپانیایی در این کشور تحصیل کنند اگرچه هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی نیز نسبتاً مناسب می باشد و این افراد می توانند با شهریه ای معادل 700 تا 1400 یورو در سال در دانشگاههای دولتی اسپانیا تحصیل کنند.

هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان در حدود 7000 تا 9000 یورو در سال می باشد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در اسپانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان