تفسیر در ریدینگ حرام است!

ITLES READING

تفسیر در ریدینگ حرام است!

ITLES READING

حتما بارها و بارها در تست های ریدینگ این تجربه را داشته اید که در مورد جوابی که داده اید اطمینان صددرصدی داشته اید اما زمانیکه به کلیدهای انتهای کتاب مراجعه کرده اید در کمال ناباوری دریافته اید که پاسخ تان کاملا اشتباه است! دلیل اصلی این مسئله تفسیر و تعبیر شخصی شماست که در ریدینگ دخالت میدهید.

معمولا در سوالات True ، False ، Not Given این اتفاق زیاد می افتد و شما بخاطر تفسیر شخصی خودتان و آنچه از سوال برداشت میکنید مثلا بجای Not Given پاسخ را readingTrue انتخاب میکنید. پس باید فقط و فقط به آنچه در متن گفته شده است دقت کنید، یعنی ابتدا به کمک کلیدواژه های روی سوال، جای پاسخ را در دل متن مشخص میکنید و سپس بر اساس آنچه که دقیقا در متن اشاره شده  و نه نظر شخصی تان به سوال مدنظر پاسخ میدهید.

مثلا اگر در سوالی گفته شده بود که ” فلانی سرپرستار بیمارستان است” و در متن ریدینگ آمده بود که همان فرد ” به تمام امور بیماران رسیدگی و نظارت میکند” ، نبایستی بر اساس تفسیر شخصی خودمان به این سوال پاسخ True بدهیم!

این مسئله که افراد از محفوظات ذهنی خود در جاییکه متوجه چیزی نمیشوند ، استفاده میکنند امری کاملا طبیعی است و از جمله اقدامات منطقی و عادی ذهن شماست. اما باید یاد بگیریم که از این فاکتور در زمان پاسخگویی به سوالات ریدینگ استفاده نکنیم.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان