تمرکز کنید تا پیشرفت کنید!

ITELS LISTENING

تمرکز کنید تا پیشرفت کنید!

ITELS LISTENING

یکی از مهمترین مولفه های کسب نمره بالا در مهارت Listening ، تقویت قدرت تمرکز است.

شما بایستی در کنار تمرینات مستمر و هدفمند شنیداری ، و همچنین یادگیری تکنیک های تست زنی، بر روی قدرت تمرکز خودتان هم کار کنید. چنانچه سر جلسه آزمون فقط چند ثانیه تمرکزتان را از دست دهید، براحتی دو یا سه سؤال را از دست خواهید داد. یعنی فرق نمره 6.5 و 7 میتواند تنها در چندثانیه عدم تمرکز نهفته باشد.

از طرفی دیگر شما بایستی در کنار تمرکز یاد بگیرید که همزمان گوش دهید و بنویسید. این مهارت نیز بسیار کمک کننده است و ارتباط مستقیم با قدرت تمرکز شما دارد. تازه در کنار همزمانی ِ شنیدن و نوشتن، باید سؤال را هم بخوانید! یعنی مغزتان باید یاد بگیرد که :

بصورت همزمان بشنود، بخواند و بنویسید.

این همزمانی در حین آزمون نیارمند تسلط و تمرکز است وشما هرچه روی قدرت تمرکزتان کار کنید میتوانید همزمانیِ این سه مهارت را در خودتان تقویت کنید. لطفا جدی بگیرید!listening-9

هنگام تمرین Listening حتما سعی کنید تا با تمرکز بالا اینکار را انجام دهید. برای کسب تمرکز بیشتر باید از پراکندگی ذهن جلوگیری کنید و تا میتوانید فقط به آنچه میشنوید دقت کنید و از فکر کردن به سایر مسائل دوری کنید. همچنین میتوانید از هدفون برای گوش دادن به فایل های صوتی استفاده کنید تا هم برای جلسه آزمون آماده شوید و هم از پراکندگی ذهنی بواسطه صداهای محیط جلوگیری کنید.

مشکلات و مسائل زندگی روزمره را -درزمان تمرین- فراموش کنید و حتما پیش از آزمون هر روز بمدت 10 الی 20 دقیقه این موضوع را تمرین کنید تا به آن عادت کنید. بسیاری از داوطلبین آیلتس پس از خروج از جلسه آزمون، اعتراف میکنند که اگر با تمرکز بیشتری وارد بخش Listening میشدند، قطعا عملکرد بهتری داشتند. پس از تجربه دیگران استفاده کنید!

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان