خروج محصلین از کشور

خروج محصلین از کشور

خروج محصلین از کشور

خروج محصلین از کشور

یکی از مهمترین دغدغه های اقدام برای تحصیلات بین المللی برای متقاضیان آقا که هنوز خدمت سربازی را سپری نکرده اند دریافت معافیت تحصیلی و شرایط دریافت آن می باشد. به همین دلیل در این مطلب به چگونگی خروج محصلین از کشور می پردازیم:

با توجه به اینکه سن مشمولیت از ابتدای ماه 18 سالگی تمام می باشد لذا خروج اشخاص قبل از سن مشمولیت نیازی به اخذ مجوز ندارد.

مثال: متولد 20/12/74 از 1/12/92 به عنوان مشمول محسوب می گردد و خروج وی از کشور قبل از اسفند بلامانع بوده و نیاز به مجوز وظیفه عمومی ندارد.

  • صدور مجوز برای مشمولانی که در مهلت معرفی قرار دارند با ارائه گواهی فراغت، انصراف یا ترک تحصیل یا اخراج و پس از آن (مهلت معرفی) با ارائه برگه آماده به خدمت و سپردن وثیقه بلامانع است.
  • صدور مجوز برای دارندگان برگ آماده به خدمت از 45 روز مانده به تاریخ اعزام مجاز نمی باشد.
  • دانش آموزان، فارغ التحصیلان و افرادی که دارای برگه اعزام به خدمت می باشند که قصد سفر به کشور عراق را دارند می‌بایست با ارایه نامه از سازمان حج و زیارت و یا کاروان که در آن تاریخ و مقصد سفر مشخص باشد به وظیفه عمومی محل سکونت مراجعه نمایند.
  • دانش آموزانی که قصد سفر به کشور عربستان را دارند می‌بایست با ارایه نامه از سازمان حج و زیارت که در آن تاریخ و مقصد سفر مشخض باشد اقدام نمایند.
  • صدور مجوز برای دانش آموزانی که در حال تحصیل می باشند و در سن مشمولیت قرار دارند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل که به تایید وزارت آموزش و پرورش رسیده باشد و سایر مدارک مورد نیاز، امکان پذیر می باشد.
» مطلب مرتبط: سوالات متداول خروج از کشور

» مطلب مرتبط: سوالات متداول معافیت تحصیلی

 

انواع دیگر راههای خروج از کشور برای خروج محصلین از کشور به شرح زیر می باشد:

سفرهای زیارتی

سفرهایی هستند که برای زیارت اماکن مقدس به کشورهای عربستان و عراق صورت می پذیرد و برای این منظور مشمول با داشتن شرایط زیر و سپردن مبلغ 20 میلیون ریال ودیعه نقدی با مراجعه به شعبات موسسه مالی و اعتباری قوامین در سراسر کشور و ارایه اصل رسید آن به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت می تواند اقدام نماید.

  1. فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد.
  2. حداکثر مدت زمان اینگونه سفرها 30 روز می باشد.
  3. مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل به پایان نرسیده باشد یا دارای برگه اعزام بدون غیبت باشند.
  4. فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی که مهلت معرفی آنان به اتمام نرسیده و یا دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت باشند می توانند این مجوز را با ارائه مدارک لازم درخواست نمایند. تاریخ مراجعت اینگونه افراد از خارج از کشور می بایست حداقل تا 45 روز قبل از تاریخ اعزام بخدمت باشد.
  5. درخواست مجوز خروج از کشور دانشجویان باید دارای محدوده زمانی، مشخصات شناسنامه ای، کد ملی، سال ورود به دانشگاه، مقطع تحصیلی، نام کشور و علت مسافرت باشد .

سفرهای سیاحتی

سفرهایی هستند که به منظور افزایش اطلاعات و معلومات فردی و یا بازدید از بستگان ساکن در خارج از کشور باشد و برای این منظور مشمول با داشتن شرایط زیر و سپردن مبلغ 150 میلیون ریال ودیعه نقدی یا ضمانت نامه بانکی می تواند اقدام نماید.

  1. مشمول فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد.
  2. حداکثر مدت زمان اینگونه سفرها 20 روز می باشد.

منبع: وبسایت سازمان وظیفه عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان