خوب بخوانیم تا خوب بنویسیم!

ielts writing

خوب بخوانیم تا خوب بنویسیم!

ielts writing

برای کسب مهارت در نگارش راه های مختلفی وجود دارد که یکی از موثرترین آنها ، “خواندن” است. چنانچه هنگام خواندن یک متن دقت کافی داشته باشید و به جزئیات آن توجه کنید ، میتوانید بسیاری از تکنیک های نگارشی آن متن را متوجه شوید و خودتان هم در نگارش تان از آنها بدرستی استفاده کنید.

وجود ارتباط منطقی بین دو مهارت ریدینگ و رایتینگ و اهمیت دانستن این ارتباط سبب میشود که شما بتوانید هدفمندتر بخوانید. در زمان خواندن یک متن به نکات زیر توجه کنید تا رایتینگ تان تقویت شود:

یک: علائم نقطه گذاری (Punctuation )

هنگام خواندن یک متن انگلیسی حتما به علائمی نظیر نقطه و کاما  بسیار دقت کنید و مکان و نحوه استفاده از آنها را خوب یاد بگیرید. این دو علامت در درست خوانده شدن متن بسیار کمک میکنند و در واقع ایده پردازی شما را معنا می بخشند. با یادگیری اصول علامت گذاری و رعایت درست آنها در نگارش خودتان ، میتوانید ارتقاء نمره در مهارت رایتینگ را تجربه کنید.

دو: ساختارهای گرامریwriting-6

متنی که میخوانید از ساختارهای گرامری متنوعی تشکیل شده است. با دقت بیشتر هنگام خواندن متن میتوانید کاربردهای واقعی و طبیعی ساختارهای گرامری را ببینید و با یادداشت برداری و تمرین این ساختارها، در نگارش خودتان هم از آنها بدرستی استفاده کنید.

سه: ایده پردازی و توسعه متن

بهترین الگو برای رایتینگ، یک متن خوب و درستِ ریدینگ است. وقتی که شما یک مقاله یا متن انگلیسی را میخوانید، با نحوه صحیح پرداختن به موضوع آشنا میشوید و مواردی نظیر مقدمه نویسی، توسعه دو یا چند پاراگراف برای بدنه و نوشتن درست نتیجه گیری را یاد میگیرید. از نحوه ایده پردازی در متن ها استفاده کنید و خودتان هم به همان شیوه بنویسید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان