دانشگاه های اتریش

دانشگاه های اتریش

دانشگاه های اتریش

دانشگاه های اتریش

تحصیل در اتریش یکی از کم نظیرترین فرصت های تحصیلی ایست که می تواند نصیب دانشجویان خارجی شود؛ کم نظیر از این جهت که با وجود اعتبار بالای دانشگاه های اتریش هزینه تحصیل در اتریش پایین است. در کمتر کشوری می توان دو معیار مهم اعتبار و مقرون به صرفه بودن را در کنار هم دید و اتریش یکی از این کشورهای کم شمار است. در این مطلب به معرفی برترین دانشگاه های اتریش می پردازیم تا به طور دقیق با سطح کیفی و اعتبار این دانشگاهها آشنا شوید.

برای اطلاع از جایگاه دانشگاه های یک کشور از جمله دانشگاه های اتریش می توان به سراغ رنکینگ های معتبر دانشگاهی دنیا رفت که در میان آنها رنکینگ QS شهرت بیشتری دارد.

QS هر سال با بررسی و ارزیابی دانشگاههای دنیا 1000 دانشگاه برتر دنیا را رده بندی و معرفی می کند. در جدیدترین رده بندی QS هم نام 8 دانشگاه اتریش دیده می شود که به این معنیست که 8 دانشگاه اتریش در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا جای دارند. 5 دانشگاه اتریش طبق این رنکینگ جزو 500 دانشگاه برتر دنیا هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

برترین دانشگاه های اتریش

دانشگاه وین / University of Vienna

برترین دانشگاه اتریش براساس ارزیابی های QS دانشگاه وین است که در رتبه 175 این رنکینگ قرار دارد. این دانشگاه همچنین بزرگترین دانشگاه کشور اتریش محسوب می شود و با بیش از 650 سال فعالیت، بیش از هر دانشگاه آلمانی زبان دیگری قدمت دارد.

در سال 1365 میلادی دوک رودولف چهارم دانشگاه وین را تأسیس کرد و حالا بعد از قرن ها فعالیت،‌ این دانشگاه یکی از بزرگ ترین و البته شناخته شده ترین دانشگاه های اروپا شناخته می شود.

در حال حاضر حدود 45 هزار دانشجو در دانشگاه وین مشغول تحصیل هستند که حدود یک سوم آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. حضور اتباع کشورهای خارجی در بین اساتید و کادر علمی دانشگاه وین، از این میزان هم بیشتر است و از حدود 3500 عضو هیأت علمی دانشگاه وین نزدیک 1500 نفر ملیت غیراتریشی دارند.

دانشجویان دانشگاه اتریش در 188 دوره تحصیلی که شامل 56 دوره کارشناسی، 117 دوره کارشناسی ارشد، 11 دوره PhD و 4 دوره Diploma می شود مشغول تحصیل و پژوهش هستند. همه این آمار و ارقام گویای وسعت برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه وین به عنوان بزرگ ترین دانشگاه اتریش است.

 دانشگاه اتریش البته دوره ها و برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را با کیفیتی بالا ارائه می دهد. این موضوع را می توان از تعداد بالای برندگان نوبلی که سابقه حضور در این دانشگاه را دارند و همچنین رتبه بالای این دانشگاه فهمید؛ افتخار دریافت 15 جایزه نوبل در طول تاریخ کارنامه دانشگاه وین ثبت شده که آخرین آن نوبل ادبیاتی بود که در سال 2004 به الفرید یلینک اهدا شد. این نمایشنامه نویس و رمان نویس اتریشی، در دانشگاه وین تاریخ هنر و تئاتر خوانده است.

اگرچه دانشگاه وین در رتبه بندی کلی QS‌ جایگاه صد و هفتاد و پنجم را در دنیا دارد اما برای تحصیل در برخی رشته ها جزو 50 دانشگاه برتر دنیا به حساب می آید. به طور کلی می توان دانشگاه وین را یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل علوم انسانی و هنر دانست.

دانشگاه وین بیست و ششمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته تاریخ باستان، سی و یکمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته زبانشناسی و چهل و چهارمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه معرفی شده است.

دانشگاه فناوری وین / Vienna University of Technology

TU Wien یا Technische Universität Wien نام اصلی دومین دانشگاه برتر کشور اتریش است که با عنوان (معادل) انگلیسی اش هم شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1815 توسط امپراتور فرانسیس دوم تأسیس شده و از سال 1975 با عنوان فعلی اش شناخته می شود. دانشگاه فناوری وین حالا نه تنها یکی از معتبرترین دانشگاه های اتریش بلکه از معتبرترین دانشگاه های فنی اروپا به شمار می آید.

برنامه ها و دوره های آموزشی و پژوهشی دانشگاه فناوری وین بر دو زمینه اصلی مهندسی و علوم طبیعی متمرکز است. در حال حاضر حدود 18 هزار دانشجو در 8 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که نزدیک 5500 نفر آنها از خارج از مرزهای اتریش آمده اند.

جدا از اعتبار کلی دانشگاه فناوری وین برای تحصیل رشته های فنی و مهندسی، این دانشگاه برای تحصیل در دو رشته معماری و علوم کامپیوتر، یکی از 100 دانشگاه برتر دنیا ارزیابی شده است.

دانشگاه اینزبروک / Universität Innsbruck

سومین دانشگاه برتر اتریش با نام کامل Leopold-Franzens-Universität Innsbruck در شهر زیبای اینزبروک قرار دارد. اینزبروک پایتخت ایالت فدرال تیرول است.

دانشگاه اینزبروک را هم باید جزو دانشگاههای قدیمی اتریش در نظر گرفت. این دانشگاه 350 سال پیش، در سال 1669 تأسیس شده است. تنها دو دانشگاه اتریش قدمتی بیشتر از دانشگاه اینزبروک دارند.

دانشگاه اینزبروک دارای 16 دانشکده است که جدیدترین آنها، دانشکده آموزش در سال 2012 کار خود را آغاز کرده است. این دانشگاه به علت قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی، در زمینه تحقیقات زمین شناسی شهرت و اعتبار زیادی دارد.

دانشگاه اینزبروک سومین دانشگاه بزرگ اتریش هم محسوب می شود. بیشتر از 14 هزار دانشجو این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند که بخش قابل ملاحظه ای از آنها (بیش از 5500 نفر) دانشجویان بین المللی و غیراتریشی هستند. بخش بزرگی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه هم بین المللی هستند. از نظر حضور دانشجویان و اساتید بین المللی، دانشگاه اینسبروک یکی از برترین دانشگاه های دنیا ارزیابی شده است.

دانشگاه فناوری گراتز / Graz University of Technology

دانشگاه فناوری گراتز با نام اصلی Technische Universität Graz یا TU Graz در سال 1811 تأسیس شده و حالا دومین دانشگاه فنی و صنعتی اتریش است. این دانشگاه موفق شده با پشت سر گذاشتن دانشگاه گراتز، در رده چهارم برترین دانشگاه های اتریش در رده بندی QS‌ جای بگیرد. دانشگاه فناوری گراتز در رتبه 363 این رنکینگ، یکی از 500 دانشگاه برتر دنیا شناخته می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در اتریش

دانشگاه فناوری گراتز از 7 دانشکده تشکیل شده و در حال حاضر میزبان حدود 6500 دانشجو است که کمتر از یک پنجم آنها تابعیت غیراتریشی دارند. این دانشگاه زمانی محل تحصیل نیکولا تسلا بوده است که بیشتر به دلیل سهمش در طراحی سیستم نوین برق ‌رسانی براساس جریان متناوب (AC) شناخته می ‌شود.

دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم ایران در اتریش

گروه الف (ممتاز)

  • University of Innsbruck
  • University of Vienna
  • Vienna University of Technology

گروه ب (خوب)

  • Johannes Kepler Universtiät Linz
  • Karl-Franzens- Universtiät Graz
  • Universtiät Salzburg
  • Akademie der bildendenKünste Wien
  • Montan universität Leoben
  • Music und Kunst Privatuniversitat Der Stadt Wien (Konservatorium Wien Privatuniversitat)
  • Technische Universtiät Graz
  • IST AUSTRIA Institute of Science and Technology Austria
  • Universität Klagenfurt
  • Universität für angewandte Kunst Wien
  • Universität für Bodenkultur Wien
  • Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz
  • Universität für Musik und darstellendeKunst Graz
  • Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
  • Universität Mozarteum Salzburg
  • Veterinärmedizinische Universität Wien
  • Wirtschaftsuniversität Wien

گروه ج (متوسط)

  • مدارس‌ عالی‌ فنی‌ (FH)  و مراکز آموزش‌ عالی‌ که‌ مورد تأیید وزرات‌ علوم (Bundesministerium für Wissenschaft  und Verker) اتریش‌ هستند.
  • Sigmund Freud Privatuniversität Wien صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد و صرفاً در رشته روان شناسی به شرط موفقیت در بررسی کیفی
  • Donau Universität Krems صرفا در مقطع کارشناسی ارشد
  • Webster University صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد (در مقطع کارشناسی ارشد، ارزشیابی منوط به موفقیت در بررسی کیفی خواهد بود)

دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت در اتریش

1- University of Vienna

2- Johannes Kepler University of Linz

3- Med University Vienna

4- Med University Graz

5- Med University Innsbruk

6- Karl-Franzens University Graz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان