دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد

به جذابیت های مختلفی که تحصیل در سوئد برای دانشجویان بین المللی و ازجمله ایرانیان دارد، می توان موضوع زبان را هم اضافه کرد. تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی یا سوئدی ممکن است و به مدرک زبان هم نیاز دارد اما متقاضیانی که مدرک زبان ندارند هم می توانند با شرکت در دوره های زبان در سوئد به هدف خود برسند. در ادامه مطلب به شرایط دوره های زبان سوئد که در دانشگاه های این کشور برگزار می شوند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

معمولا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشورهای مختلف یا در مرحله بعد، برای گرفتن ویزای تحصیلی کشور مقصد، ارائه مدرک زبان (انگلیسی یا زبانی دیگر) ضروری است و تحصیل در سوئد هم چنین شرایطی دارد اما یکی از مزایای تحصیل در سوئد امکانیست که با شرکت در دوره های زبان در این کشور برای متقاضیان فراهم می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در سوئد

دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی بیشتر دوره ها را به زبان سوئدی ارائه می دهند و تحصیل به زبان انگلیسی در تعداد نه‌چندان زیادی از رشته های فنی امکانپذیر است. در مقطع کارشناسی ارشد اما بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره های پزشکی و پرستاری هم در دانشگاه های سوئد به زبان سوئدی ارائه می شوند.

برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان ضروری است. در مقطع کارشناسی، باید آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6 داشت که نمره مهارت های 4گانه آن هم کمتر از 5.5 نباشد. در مقطع کارشناسی ارشد هم باید آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6.5 داشت که نمره مهارت های 4گانه آن کمتر از 6 نباشد.

متقاضیان تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی می توانند به جای آیلتس، مدرک تافل هم ارائه دهند؛ تافل با نمره 60 تا 78 برای مقطع کارشناسی و تافل 79 تا 93 برای مقطع کارشناسی ارشد.

اگر شما خواهان تحصیل در سوئد هستید و مدرک زبان ندارید، لزومی ندارد حتما قبل از گرفتن پذیرش از دانشگاه های سوئد یا قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد مدرک زبان داشته باشید؛ بلکه می توانید با گذراندن یک دوره زبان در سوئد (دوره های دانشگاهی) با یک تیر چند نشان بزنید؛ هم مدرک زبان لازم را کسب کنید، هم تحصیل و زندگی در خارج از کشور را تجربه کنید و هم پس از پایان دوره، برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئد اقدام کنید.

مزایای دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد مزایای مشخص زیر را دارد:

  • دوره زبان انگلیسی در سوئد دوره دانشگاهی محسوب می شود (دوره مؤسسه زبان یا کالج نیست) و با داشتن پذیرش این دوره ها می توان ویزای تحصیلی سوئد را دریافت کرد؛
  • شرکت کنندگان در دوره های زبان انگلیسی در سوئد دانشجو به حساب می آیند و این موضوع راه آنها را برای ادامه تحصیل در سوئد هموار می کند. آنها می توانند ویزای خود را در صورت ادامه تحصیل در دوره های دانشگاهی یا دریافت پیشنهاد کار رسمی به مدت 4 سال تمدید کنند؛
  • امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضیان هم وجود دارد؛
  • فرزندان 4 تا 17 سال متقاضیان می توانند به طور رایگان در سوئد تحصیل کنند؛
  • امکان کار کردن در سوئد همزمان با گذراندن دوره ها وجود دارد؛

انواع دوره زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان دانشگاه های سوئد شامل 30 واحد دانشگاهی است و متقاضیان می توانند به دو شکل کلی این دوره ها را بگذرانند:

در حالت اول می توانند در دوره های ترمی ۶ ماهه شرکت کنند (هر سال تحصیلی شامل ۲ ترم ۶ ماهه است). زمان شروع دوره های ترمی ۲ بار در سال در ماه های ژانویه (دی ماه) و سپتامبر ( شهریوراست و متقاضیان باید حداقل 8 ماه قبل از شروع دوره اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک کنند.

در حالت دوم، متقاضیان در دوره های یک ساله شرکت می کنند که این دوره ها یکبار پذیرش در سال دارند و کلاس ها هم در ماه سپتامبر شروع می شوند.

پیش نیاز شرکت در دوره های زبان انگلیسی در سوئد داشتن مدرک پیش دانشگاهی و مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵.۵ است. هزینه زندگی در سوئد ماهانه حدود ۷۰۰ یورو و هزینه شرکت در دوره زبان انگلیسی در سوئد هم در هر ترم به صورت کلی ۴۰۰۰ یورو به بالا است (هزینه دوره ها بسته به دانشگاه انتخابی می تواند متفاوت باشد).

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دوره

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ترجمه رسمی مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد (در صورت وجود)
  • ۴ قطعه عکس

دوره زبان سوئدی در سوئد

به جز دوره زبان انگلیسی در سوئد امکان گذراندن دوره زبان سوئدی هم در این کشور وجود دارد و دانش آموختگان رشته هایی مثل پزشکی، پرستاری و مامایی می توانند با شرکت در این دوره ها و گرفتن مدرک زبان سوئدی، برای کار در سوئد و گرفتن اقامت این کشور اقدام کنند. ضمن اینکه فرصت های تحصیلی جذاب و متنوعی هم به زبان سوئدی وجود دارد که با داشتن مدرک زبان سوئدی می توان برای آنها اپلای کرد.

دوره زبان سوئدی در سوئد طی 1 سال ارائه می شود و شرکت کنندگان آن در پایان می توانند مدرک B2 زبان سوئدی را دریافت کنند.

هزینه دوره زبان سوئدی در سوئد 99هزار کرون سوئد، معادل 9900 یورو است.

گرفتن اقامت سوئد از راه شرکت در دوره زبان سوئدی

متقاضیان شرکت در دوره زبان سوئدی در سوئد یک ویزای موقت از نوع ویزای متفرقه (Other type of visa) دریافت می کنند که اعتباری 6 ماهه تا 1 ساله دارد.

شرکت کنندگان در دوره زبان سوئدی در سوئد پس از اتمام دوره می توانند برای کار در سوئد اقدام کنند. آنها با یک قرارداد دائمی کار تمام وقت می توانند 36 تا 38 ساعت در هفته کار کنند و از 25 روز مرخصی سالانه باحقوق هم برخوردار هستند.

پزشکان، پرستاران و ماماها برای کار در سوئد باید به این نکته هم توجه کنند که باید مراکز درمانی سوئد درخواست نیرو داده باشند تا بتوانند در آن مراکز مشغول به کار شوند. این افراد به طور میانگین، 20 تا 35هزار کرون حقوق دریافت می کنند و بعد از 4 سال کار در سوئد هم می توانند برای گرفتن اقامت دائم سوئد اقدام کنند.

دیدگاه (6)

  • پوریا پاسخ

    با سلام، برای دوره زبان انگلیسی سوئد، مدرک تافل هم مورد قبول هست؟

    22 دی 1399 در 16:37
    • شادی مردانی پاسخ

      سلام
      بله مورد قبول هستش

      28 دی 1399 در 11:29
  • مریم پاسخ

    سلام، کسی که برای دوره زبان اقدام می کنه، همسرش اجازه کار دارد؟

    24 مرداد 1399 در 16:55
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام خانم بابایی
      فقط دانشجو ها دوره های اصلی میتونند از امتیاز کار استفاده کنند.
      دوره های زبان شامل این قانون نمیشن.

      27 مرداد 1399 در 16:43
  • راحلهافضلی پاسخ

    سلام من برای پذیرش برای زبان سوئدی حتما باید مدرک آیلتس داشته باشم؟

    17 خرداد 1399 در 12:41
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام خانم افضلی
      بله داشتن مدرک ایلتس حداقل ۵.۵ برای پذیرش و ویزا لازمه .

      2 تیر 1399 در 12:12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان