دکترا در استرالیا

دکترا در استرالیا

دکترا در استرالیا

دکترا در استرالیا

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا را می توان یکی از اهداف ایده آل برای دانشجویان بین المللی نامید زیرا به غیر از تجربه زندگی در محیطی چند ملیتی و بهره مندی از بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا، با تحصیل در استرالیا شما این امکان را خواهید داشت تا تحقیقات مقطع دکترای خود را در دانشگاه های معتبر در سطح بین المللی و با برخورداری از انواع بورسیه های تحصیلی به انجام برسانید.

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا عموما به صورت تحقیقاتی و در طی 3 سال و یا در برخی شرایط 4 سال انجام می شود. پروسه اخذ پذیرش در مقطع دکترا در استرالیا در دو مرحله صورت می گیرد: در مرحله اول شما باید باید با توجه به زمینه تحقیقاتی دلخواه خود با یکی از اساتید راهنما در دانشگاه مربوطه به مکاتبه بپردازید و مدرک تاییدیه پروپوزال و استاد راهنما را دریافت نمایید، در مرحله دوم مدارک تحصیلی خود به همراه تاییدیه استاد راهنما را برای دانشگاه ارسال می نمایید و دانشگاه مسئول تایید نهایی و صدور پذیرش برای شما خواهد بود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در استرالیا

در نظر داشته باشید در مرحله اول اقدام برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در استرالیا و برای ارتباط با استاد راهنما و اخذ تاییدیه باید در ابتدا در لیست اساتید دانشگاه جستجو نمایید و لیست افرادی که در زمینه تحقیقاتی دلخواه شما دارای سابقه تحقیقاتی و کاری هستند را تهیه کنید و به صورت مستقیم با این افراد مکاتبه نمایید. برای ارتباط با اساتید راهنما بهتر است موضوع تحقیقاتی خود را به صورت کامل و با ذکر جزییات لازم ارائه دهید زیرا این اساتید تعداد زیادی از درخواست های مشابه شما دریافت می کنند بنابراین نشان دادن تعهد و توانایی کافی می تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد.

پیش نیازهای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا

برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا متقاضیان ایرانی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با معدل 16 به بالا باشند و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس 6.5 ( نمره هر مهارت بالای 6 باشد ) و یا معادل آن در تافل ضروری می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در استرالیا

  • ترجمه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • پروپوزال
  • توصیه نامه استاد
  • تاییدیه استاد راهنما در دانشگاه مربوطه
  • رزومه تحصیلی

مهلت اخذ پذیرش در مقطع دکترا در استرالیا

در استرالیا ترمهای تحصیلی در فوریه و جولای هر سال آغاز می شوند ولی تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا دارای تقویم زمانی مشخصی نمی باشد و با توافق بین دانشجو و استاد راهنما در هر زمانی از سال می تواند آغاز شود و به همین دلیل مهلت زمانی خاص برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا وجود ندارد. شایان ذکر است اگر قصد اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی دارید معمولاً دانشگاه های بازه زمانی خاصی برای این منظور اعلام می نمایند که قابل تغییر نمی باشد بنابراین باید در زمان تعیین شده اقدام به اخذ پذیرش و بورسیه نمایید.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا

در استرالیا شهریه دانشگاه های برای افراد بومی و بین المللی متفاوت می باشد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا با در نظر گرفتن رشته و دانشگاه انتخابی باید سالیانه شهریه در حدود 14000 تا 37000 دلار استرالیا بپردازند. البته تحصیل در رشته های پزشکی یا رشته های خاص به نسبت هزینه بیشتری دارد.

»قابل توجه متقاضیان

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا میتوانند بروزترین اطلاعات خود را در قسمتفرم مشاوره تحصیلی  برای کارشناسان ما ارسال نمایند.
بدیهی است با توجه به حجم رزومه های دریافتی همکاران ما سعی میکنند طی 7 الی 10 روز کاری نتیجه ارزیابی درخواست شما را فقط از طریق ایمیل به اطلاع تان برسانند.
لطفاً تا قبل از دریافت نتیجه ارزیابی از سوی همکاران ما از تماس تلفنی با مجموعه خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان