شهرهای دانشجویی آمریکا

شهرهای دانشجویی آمریکا

شهرهای دانشجویی آمریکا

شهرهای دانشجویی آمریکا

آمریکا، صاحب بزرگ ترین اقتصاد جهان و برترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا احتمالا باید صاحب بهترین شهرهای جهان برای زندگی و همچنین بهترین شهرهای دانشجویی باشد؛ اما در رده‌بندی های مختلفی که از برترین شهرهای دنیا و همچنین برترین شهرهای دانشجویی منتشر می شود، خبری از شهرهای آمریکا در رده های بالا نیست. البته جایگاه شهرهای آمریکا پایین هم نیست اما با آنچه انتظار می رود هم فاصله قابل توجهی دارد و البته این موضوع ابدا مانع  از حضور خیل جمعیت دانشجویان بین المللی در آمریکا نمی شود. در این مطلب به معرفی برترین شهرهای دانشجویی آمریکا می پردازیم. با ما همراه باشید.

برای دیدن نام شهری آمریکایی در فهرستی که مؤسسه QS از برترین شهرهای دانشجویی دنیا در سال 2018 منتشر کرده است، باید تا رده سیزدهم پایین رفت. البته آمریکا با داشتن 13 شهر در این فهرست 100 تایی، از هر کشور دیگری بالاتر قرار می‌ گیرد.

فهرست برترین شهرهای دانشجویی آمریکا در سال 2018

در زیر می توانید نام برترین شهرهای دانشجویی آمریکا طبق ارزیابی مؤسسه QS را همراه رتبه جهانی آنها ببینید:

13- Boston / بوستون

18-New York  / نیویورک

35- Los Angeles / لس آنجلس

38- San Francisco / سان فرانسیسکو

40- Chicago / شیکاگو

58- Philadelphia / فیلادلفیا

60- Washington DC / واشنگتن دی سی

62- Atlanta / آتلانتا

68- Pittsburgh / ‍یتزبورگ

80- San Diego / سن دیگو

90- Baltimore / بالتیمور

97- Houston / هوستون

100- Miami / میامی

» مطلب مرتبط: تحصیل در آمریکا

بوستونشهرهای دانشجویی امریکا

اگر می خواهید در جمع بهترین دانشجویان و دانشگاهیان حاضر باشید، باید به بوستون سفر کنید؛ شهری در نزدیکی کمبریج و دو دانشگاه MIT و هاروارد که از سوی کیو اس، به عنوان اولین و سومین دانشگاه برتر دنیا معرفی شده اند. احتمالا همین توضیح کوتاه برای پذیرفتن ادعایی که کرده ایم کافی باشد.

البته دانشگاه های معتبر بوستون بیشتر از اینها هستند. Boston University با رتبه جهانی 93، Tufts University با رتبه جهانی 237، Northeastern University با رتبه جهانی 326، Boston College با رتبه جهانی 376 و Brandeis University با رتبه جهانی 429 اگرچه قابل مقایسه با ام آی تی و هاروارد نیستند اما به تنهایی هم برای اینکه توجه دانشگاهیان را از سراسر دنیا به این نقطه از آمریکا جلب کنند، کافی به نظر می رسند.

جذابیت بوستون محدود به مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه هایی که در این شهر یا نزدیکی آن واقع شده اند، نمی شود. بوستون را به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای آمریکا هم می شناسند و به فرهنگ و هنر، به خصوص موسیقی کلاسیک معاصر آن.

نیویورک سیتیشهرهای دانشجویی امریکا

شهری که هرگز نمی خوابد؛ این یکی از بهترین توصیفات در مورد نیویورک است، شهری پرهیاهو و با فعالیت های شبانه روزی. مقر اصلی سازمان ملل متحد در این شهر قرار دارد و شاید به همین دلیل گاهی نیویورک را به عنوان پایتخت دنیا هم معرفی می کنند.

شهرهای کمی وجود دارند که از نظر تعداد آسمان خراش ها به عنوان نماد قدرت اقتصادی شهر، تنوع موسیقی و مد و زرق و برق شهری بتوانند با نیویورک رقابت کنند. به طور کلی نیویورک برای هر فرد، تجربه ای متفاوت است.

شاید همه آنچه در بالا گفته شد، شهرت نیویورک را به عنوان یک شهر دانشجویی تحت تأثیر قرار داده باشد، اما این شهر با داشتن چند دانشگاه معتبر و ممتاز جهانی، حتما جایی در بین برترین شهرهای دانشجویی آمریکا و حتی جهان دارد. دو دانشگاه کلمبیا (Columbia University) با رتبه جهانی 16 و نیویورک (New York University) با رتبه جهانی 43 مشهورترین دانشگاه های این شهر هستند.

لس آنجلسشهرهای دانشجویی امریکا

شهر فرشتگان را با موسیقی، تلویزیون و فیلم می شناسند که منابع مالی اصلی شهر به حساب می آیند. هالیوود که آن را معادل صنعت سینما و تلویزیون آمریکا می دانند، ناحیه ای از لس آنجلس است که در شمال غربی مرکز شهر جای دارد.

لس آنجلس البته تنها هالیوود و سینما و ستاره هایی با شهرت جهانی نیست؛ آفتاب و سواحل زیبای این شهر و اماکن دیدنی آن، لس آنجلس را به شهری جذاب برای گردشگران بدل ساخته است. ضمن اینکه لس آنجلس تعداد زیادی از مراکز فرهنگی و علمی مثل موزه، کتابخانه و رصدخانه را هم در خود جای داده است. اگر هم اهل ورزش باشید، لس آنجلس با تیم های ورزشی معروفی مثل تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز و تیم فوتبال لس آنجلس گلکسی می تواند توجه شما را به خود جلب کند.

لس آنجلس هم از آن دسته شهرهای دانشجویی آمریکا است که به عنوان یک شهر دانشجویی شهرت کمتری دارند اما این شهر صاحب چهارمین دانشگاه برتر دنیا، یعنی مؤسسه فناوری کالیفرنیا / California Institute of Technology (Caltech) است. University of California, Los Angeles  یا همان UCLA دیگر دانشگاه مشهور و بسیار معتبر لس آنجلس است که در رده 32 رنکینگ برترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

سان فرانسیسکوشهرهای دانشجویی امریکا

سانفرانسیسکو یکی از بهترین شهرها برای زندگی و یک مقصد توریستی جذاب به شمار می آید. این شهر و منطقه خلیج که آن را احاطه کرده، 2 دانشگاه از معتبرترین و برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است؛ دانشگاه استنفورد / Stanford University که در سال های اخیر از سوی QS به عنوان دومین دانشگاه برتر دنیا شناخته شده و دانشگاه یو سی بروکلی / UC Berkeley University که رتبه ۲۷ جهان را در این رده بندی به دست آورده است.

توان علمی این دو دانشگاه به رونق اقتصاد این منطقه کمک زیادی کرده است. مرکز فناوری سیلیکون ولی / Silicon Valley در این منطقه قرار داردِ، جایی که محل استقرار بسیاری از شرکت هایی است که به دست دانش آموختگان و اساتید دانشگاه های منطقه راه افتاده اند و حالا به شرکت هایی بزرگ و مشهور تبدیل شده اند. گوگل و هیولت پاکارد نمونه هایی از این شرکت ها هستند.

شهر سانفرانسیسکو و شعبه دانشگاه کالیفرنیا / University of California همچنین به دلیل انجام تحقیقات پیشرفته در زمینه بیوپزشکی در جهان شناخته شده هستند.

شیکاگوشهر های دانشجویی امریکا

از نظر ثروت، جمعیت و تأثیر فرهنگی، شیکاگو با نیویورک و لس آنجلس قابل مقایسه است. از دور ممکن است شیکاگو پر از آسمانخراش به نظر برسد ولی زیر این همه شیشه، فلز و سیمان یک زندگی پویا جریان دارد که به تنوع فرهنگی هنری و زندگی به روز مشهور است.

شیکاگو سومین شهر پرجمعیت ایالات متحده است و حدود 2.7 میلیون نفر ساکن آن هستند. در سال 2017، این شهر میزبان بیش از 55 میلیون گردشگر از داخل و خارج از کشور بود که آن را به یکی از پربازدیدترین شهرهای آمریکا تبدیل کرد.

شیکاگو همچنین یکی دیگر از شهرهای دانشجویی آمریکا محسوب می شود که دانشگاه های معتبری چون دانشگاه شیکاگو  University of Chicago با رتبه جهانی 9 و دانشگاه نورث وسترن Northwestern University با رتبه جهانی 34 در این شهر قرار دارند. از دیگر دانشگاه های معتبر شیکاگو هم می توان دانشگاه های زیر را نام برد:

  • دانشگاه ایلینیوز / University of Illinois
  • دانشگاه تکنولوژی ایلینیوز / Illinois Institute of Technology
  • دانشگاه لایولا / Loyola University Chicago

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان