شهرهای دانشجویی مجارستان

شهرهای دانشجویی مجارستان

شهرهای دانشجویی مجارستان

شهرهای دانشجویی مجارستان

با توجه به وجود دانشگاههای متعدد در شهرهای مختلف برای تحصیل در مجارستان در این مطلب به معرفی شهرهای دانشجویی مجارستان می پردازیم:

» مطلب مرتبط: تحصیل در مجارستان

بوداپست

شهرهای دانشجویی مجارستان

اولین شهر از شهرهای دانشجویی مجارستان مسلما شهر بوداپست خواهد بود. دو دانشگاه در شهر بوداپست Budapest در لیست دانشگاههای رتبه بندی شده کیو اٍس QS World University Rankings قرار دارند. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه اتوش لورند –Eötvös Loránd University رتبه 551-600 جهان
  • دانشگاه کوروینوس بوداپست –Corvinus University of Budapest رتبه 651-700 جهان

دانشگاه اتوش لورند با بیش از 30،000 دانشجو، بزرگترین دانشگاه مجارستان است. دوره های این دانشگاه به زبان های انگلیسی و مجاری ارائه می شوند. دانشگاه کوروینوس از نظر تعداد دانشجو نصف این دانشگاه است. دوره ها در دانشگاه کوروینوس به زبان های: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و مجاری ارائه می شوند. هر دو دانشگاه بخشی از برنامه اراسموس – Erasmus program و تبادل دانشجو هستند.

از دیگر دانشگاه های بوداپست می توانیم به :

  • دانشگاه فن آوری و اقتصاد بوداپست- Budapest University of Technology and Economics
  • مدرسه کسب و کار بوداپست- Budapest Business School
  • دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان – Hungarian University of Fine Arts
  • دانشگاه سملوایز (رشته های پزشکی) Semmelweis University
  • دانشگاه فنی ابودا – Óbuda University (technical)
  • دانشگاه مرکزی اروپا (فقط مقطع کارشناسی ارشد) Central European University

رودخانه دانوب که از وسط شهر بوداپست میگذرد، این شهر را به دو بخش تقسیم کرده است. “بودا”  و “پست” نام این دو بخش که در دو طرف رودخانه دانوب قرار دارند. به طور قطع سبک معماری زیبا و تاریخ دیرینه، این شهر را  به یکی از زیباترین و جذابترین شهرهای اروپا مبدل ساخته است. سبک معماری و تاریخی بوداپست بعنوان ” یکی از برجسته ترین مناظر شهری جهان ” در لیست اماکن باستانی یونسکو قرار گرفته است.

تنها ظاهر زیبا و دیدنی بوداپست نیست که شما را مجذوب میکند. اماکن دیدنی ، سالن های زیبایی مشهور ، گالری های هنری. موسیقی کلاسیک از یک طرف و رستوران ها و کافه های شلوغ و پر هیاهو در طرف دیگر از جمله مراکزی هستند که شهر بوداپست را از دیگر شهرهای دانشجویی مجارستان متمایز می کند.

 

سٍگد

شهرهای دانشجویی مجارستان

سٍگد Szeged سومین شهر بزرگ مجارستان است که در سواحل رود تیسزا در جنوب این کشور قرار  دارد. اسم دیگر سٍگد، شهر آفتاب است، این اسم بخاطر اقلیم گرم و بیشترین روزهای آفتابی این شهر در طی سال است. سٍگد بعنوان پایتخت فرهنگی و همچنین برپایی جشنواره ها و اجرای نمایش های تئاتر در طول تابستان مشهور است.

معتبرترین دانشگاه مجارستان ، دانشگاه سٍگد –University of Szeged در رتبه 501-550 جهان است که همین امر در کنار  اشتیاق بالای این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین الملی و مشارکت در برنامه اراسموس و ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز در برخی رشته ها از رویکردهای این دانشگاه برای بین المللی سازی هرچه بیشتر فضای دانشگاه، سگد را به یکی از مطلوب ترین شهرهای دانشجویی مجارستان تبدیل کرده است. اکثر دوره ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره های کارشناسی و دوره های آمادگی زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه ارائه میشود.

 

 

دبرسن

شهرهای دانشجویی مجارستان

یکی دیگر از شهرهای دانشجویی مجارستان، دبرسن Debrecen بزرگترین شهر بعد از بوداپست است. این شهر در گذشته مدتی پایتخت مجارستان بوده‌ است. دومین دانشگاه معتبر مجارستان یعنی  دانشگاه دبرسن – University of Debrecen رتبه 601-650 جهان در این شهر قرار دارد. این دانشگاه به مانند دیگر دانشگاه های مجارستان به جذب و افزایش تعداد دانشجویان بین المللی اشتیاق دارد ، از این رو تعداد زیادی از دوره های ارائه شده در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. برنامه های جذاب مثل: تئاتر، موسیقی زنده،  گردهمایی های دانشجویی به سبک مجاری  از جمله فعالیت های است که در طول سال شاهد آن خواهید بود.

از دیگر دانشگاه های مجارستان که دانشجویان بین المللی قابل توجهی را جذب میکنند ، می توانیم به دانشگاه های زیر اشاره کنیم :

  • دانشگاه پچ – University of Pécs
  • دانشگاه سنت اشتوان – Szent István University
  • دانشگاه کاپوشوار – Kaposvár University
  • دانشگاه غرب مجارستان – University of West Hungary
  • دانشگاه Széchenyi ایشتوان- Széchenyi István University
  • دانشگاه پانونیا – University of Pannonia
  • دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس – University of Miskolc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان