منابع درست را انتخاب کنید

ITELS LISTENING

منابع درست را انتخاب کنید

ITELS LISTENING

در نوشته قبلی گفتیم که باید انگلیسی را هر روز گوش دهید و این تکرار و استمرار است که مهارت شنیداری شما را تقویت میکند. اما اینکه چه چیزی را گوش کنیم و از چه منابعی استفاده کنیم تا بازدهی داشته باشد هم خود مسئله مهمی است. در این نوشته به معرفی چند منبع خوب آنلاین جهت گوش دادن به انگلیسی واقعی می پردازیم و پس از این دیگر نوبت شماست که وقت اختصاص دهید و از این پادکست ها و فایل های شنیداری مفید و به روز بیشترین بهره را ببرید.

اولین سایتی که میتوانید انگلیسی واقعی و روزمره را با بالاترین کیفیت و در خصوص موضوعات روز در آن گوش کنید سایت Freakonomics Radio  است که حاوی پادکست های بسیار جذاب و بروز با لهجه عالی میباشد:

https://www.stitcher.com/podcast/wnyc/freakonomics-radio

دومین منبع موثق و کاربردی برای تقویت مهارت شنیداری سایت  Startalk میباشد که بصورت هفتگی آپدیت میشود و پادکست های علمی متنوع بهمراه متن اصلی را در اختیار کاربران قرار میدهد. اگر بدنبال تقویت لیسینینگ خود هستید، به این پادکست ها حتما سر بزنید:listening-3
https://www.stitcher.com/podcast/startalk

و سومین منبع عالی برای تقویت لیسینینگ پادکست های British Council است که در سطوح مختلف مفدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه میشود و شما میتوانید بصورت روزانه و با برنامه ریزی منظم از این پادکست های بسیار مشابه به لیسینینگ های آیلتس استفاده کنید:

https://learnenglish.britishcouncil.org/en/listening-skills-practice

باز هم تاکید میکنم که گوش دادن باید بصورت منظم و مستمر باشد و چنانچه از منابع درست استفاده شود قطعا موفقیت شما بسیار نزدیک است.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

1 دیدگاه

  • مریم رحمانی پاسخ

    سلام
    من 5 ماه که زبان رو میخونم معلمم از روی کتاب touchstone4 تدریس میکنه البته یه پیش زمینه از زبان داشتم کتاب یعدی tactics است . هدفم هم گرفتن نمره بالا در آیلس هست. خواستم ازتون بپرسم این منابع خوب هستن ؟ ویا اینکه از چه منابع دیگری در کنار همین کتابها استفاده کنم .

    4 بهمن 1396 در 10:07

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان