چقدر Listening را میشناسید؟

ITELS LISTENING

چقدر Listening را میشناسید؟

ITELS LISTENING

بخش لیسینینگ آزمون آیلتس جایی است که شما باید با شناخت کامل و بدون استرس وارد آن شوید. شناخت انواع سوالات در بخش های مختلف آزمون و نحوه پاسخگویی به آنها میتواند در کاهش میزان استرس و در نتیجه کسب نمره بهتر شما را یاری کند. در این نوشته به بررسی تحلیلی بخش های چهارگانه Listening  میپردازیم تا با آشنایی کامل سراغ این سکشن مهم آزمون برویم:

بخش اول : مکالمه روزمره

یک مکالمه در محیط زندگی روزمره است که در آن دو نفر بصورت سؤال و جواب با هم صحبت میکنند. این بخش که ساده ترین قسمت لیسینینگ هم محسوب میشود معمولا در قالب یک فرم ارائه میگردد و سؤالاتی نظیر اسم یک شخص یا محل، تاریخ یک رویداد، اعدادی نظیر شماره تلفن یا شماره حساب و… را شامل میشود. اگر کمی دقت به خرج بدهید، پاسخگویی به هر 10 سؤالِ این بخش کار دشواری نیست.

بخش دوم: monologue  یا “تک گویی”listening-8

معمولا بصورت یک صحبت تکنفره ارائه میگردد و مثلا در قالب یک برنامه رادیویی میباشد که گوینده در خصوص یک موضوع خاص در حال صحبت کردن است. معمولا موضوعات ساده اجتماعی یا معرفی یک محصول یا یک موسسه خیریه و امثال اینها میباشد که سطح دشواری آن زیاد نیست و موضوعی عام و همه فهم دارد. قالب “جدول” و یا “سؤالات چند گزینه ای” بسیار ساده با پاسخهای کوتاه ، معمولا برای این بخش انتخاب میشوند.

بخش سوم: مکالمه چند نفره

بصورت یک مکالمه گروهی بین سه یا چهار نفر است و معمولا در حیطه موضوعات آکادمیک و دانشگاهی است. مثلا مکالمه بین یک استاد و چند دانشجو در رابطه با موضوع پایان نامه دانشجویان، یکی از مدل های رایج در بخش سوم Listening است. سؤالات این بخش معمولا جزو سختترین سؤالات هستند که شامل چندگزینه ای ها با پاسخهای طولانی و بعضا سؤالات Matching هستند. به کمک یادگیری تکنیک های مربوطه در کنار تقویت مهارت Comprehension در لیسینینگ، میتوان از پس بخش سوم هم بخوبی برآمد.

بخش چهارم: سخنرانی یا  Lecture

در این بخش یک تفاوت اساسی با سه بخشِ دیگر وجود دارد و آن عدم توقف یا مکث در بین سوالات است. به این صورت که برعکس بخش های قبلی که هر 10 سؤال به دو بخش تقسیم میشود و با یک فاصله حدودا 30 تا 40 ثانیه ای از هم پخش میشود، در سکشن چهار شما بایستی به هر 10 سؤال بصورت یکجا و پشت سر هم پاسخ دهید. قالب این بخش بصورت یک سخنرانی است که معمولا موضوعات چالشی و نسبتا دشوار برای این بخش درنظر گرفته میشود. بیشتر توجه شما باید به روند سخنرانی باشد تا عقب نمانید و بتوانید با گوینده پیش بروید. عمدتا سؤالات این بخش بصورت جای خالی هستند که شما باید با یک، دو یا سه کلمه و عدد آنها را پُر کنید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان