چند تکنیک ، یک نمره بالاتر

ielts speaking

چند تکنیک ، یک نمره بالاتر

ielts speaking

حفظ  انسجام و روانی کلام در اسپیکینگ بسیار ضروری است که البته معمولا تحت تاثیر استرس آزمون و بار روانی فضای مصاحبه، افراد این دو مسئله مهم را رعایت نمیکنند. گاهی اوقات مواجه شدن با یک تاپیک دشوار یا یک سؤال چالشی نیز بر این موضوع تاثیر میگذارید و سبب میگردد تا داوطلب نتواند عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارید. در این نوشته میخواهم با چند تکنیک به شما کمک کنم تا بتوانید حداقل یک نمره بالاتر از آنچه هستید، بگیرید.

تُن صدای متغیر داشته باشید

در حین پاسخگویی به سؤالات با یک صدایِ یکنواخت و کسل کننده صحبت نکنید. ایجاد تغییرات در تُن صدا، بالا و پایین بردن سرعت حرف زدن و نشان دادن احساسات با صدا، میتوانند بسیار راهگشا باشند. مثلا یک سؤال هیجان انگیز را با اشتیاق و هیجان در صدا پاسخ دهید و از ایجاد تغییر در تُن صدایتان واهمه نداشته باشید. اگر همانند یک ربات بصورت یکنواخت حرف بزنید، قطعا از نمره روانی کلام کاسته میشود.

به اندازه کافی حرف بزنید

بایستی حتما در نظر داشته باشید که به هر سؤال به اندازه کافی جواب دهید، یعنی نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه. متناسب با سؤال مطرح شده جوابتان را تنظیم کنید و سعی کنید حواستان به اگزمینر و واکنش های او باشد. اگر احساس کردید حرفتان طولانی شده ، سریعا با یک یا دو جمله ی مناسب حرف خود را خاتمه دهید. همچنین مراقب باشید تا خارج از موضوع صحبت نکنید و خیلی شفاف و روشن، فقط به سؤال پرسیده شده پاسخ دهید.

با دقت به سؤال گوش کنید

بسیاری از داوطلبین آیلتس در بخش اسپیکینگ بخاطر عدم توجه به سؤال نمره از دست میدهند. اینکه سؤال مطرح شده از نوع Yes/No یا Wh میباشد و همچنین زمان سوال مربوط به گذشته، حال یا آینده است، از جمله مواردی هستند که بایستی حتما دقت به آنها داشته باشید. پس به سؤال خوب گوش کنید و سپس دقیقا به همان سوال پاسخ دهید. ارائه جواب درست علاوه بر معیارهای چهارگانه سنجش، میتواند ارتقاء نمره را بهمراه داشته باشد. اگر سؤالی را متوجه نشدید میتوانید از اگزمینر بخواهید تا دوباره تکرار کند، اما سعی کنید این اتفاق زیاد نیافتد زیرا اثر منفی روی ممتحن میگذارد.

با حس خوب روی اگزمینر تاثیر مثبت بگذارید

روانشناسی بخش مهمی از هر آزمون است و اهمیت این موضوع زمانی بیشتر میشود که شما بصورت رودررو با یک ممتحن ، مورد ارزیابی قرار میگیرید. سعی کنید با لبخند وارد اتاق مصاحبه شوید و این لبخند را تا پایان کار روی چهره تان حفظ کنید. نشان دهید که از این مصاحبه و گفتگو لذت میبرید و حرف زدن به انگلیسی برای شما کار دشواری نیست. اعتماد بنفس تان را به رخ بکشید و در کمال آرامش و اطمینان به سؤالات گوش کنید و متناسب با هر سؤال ، و بر اساس اصول گفته شده در بالا به آن سؤال پاسخ دهید. مطمئن باشید اگر بتوانید حس مثبت به ممتحن انتقال دهید، قطعا نمره بهتری میگیرید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان