چگونه “تندخوان” باشیم؟

ITLES READING

چگونه “تندخوان” باشیم؟

ITLES READING

پاسخگویی به 40 سوال در 60 دقیقه ، چالشی است که داوطلبین آیلتس با آن مواجه هستند و تنها یک راه حل عملی برای آن وجود دارد: تندخوانی.

منظور از تند خوانی فقط خواندن سریع نیست  بلکه خواندن جای درست متن در زمان مشخص و برای هدفی معین است. اگر میخواهید متن های طولانی ریدینگ را در آیلتس به سرعت بخوانید و از این کار نتیجه هم بگیرید باید در کنار تمرین و تست زنی، با اصول خواندن سریع یا به اصطلاح تندخوانی آشنا باشید. مراحل مختلف تمرین تندخوانی را با هم بررسی میکنیم:

یک: ابتدا باید متنی را انتخاب کنید که متناسب با سطح فعلی شماست و همچنین موضوعی را برای خواندن انتخاب کنید که دوستش دارید و از خواندن متن مربوطه به اصطلاح لذت ببرید.

دو: حالا به سراغ خواندن میرویم. سعی کنید یکبار متن را بدون توجه به معانی کلمات بخوانید، فقط بخوانید! درست و کلمه به کلمه بخوانید و از اینکه معانی برخی کلمات یا تلفظ آنها را بلد نیستید، نترسید.reading-8

سه: برای بار دوم شروع به خواندن متن کنید اما اینبار سعی کنید بجای خواندن تک کلمه، گروهی از کلمات را با هم بخوانید و با چشم تان روی چند کلمه تمرکز کنید. شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما به سرعت به این کار عادت میکنید.

چهار: در این مرحله باید جلوتر از متن پیش بروید و چشم تان سریعتر از ذهن تان حرکت کند. این مرحله زمانی اتفاق میافتد که شما به مرحله قبلی تسلط پیدا کنید و بتوانید هماهنگی لازم را بین چشم و مغز ایجاد کنید.

پنج: آگاهی و تسلط کامل بر گرامر داشته باشید و در حین خواندن با توجه به جایگاه کلمات و نقش گرامری آنها، با متن پیش بروید. این موضوع سبب درک بهتر مطلب شده و پراکندگی ذهنی شما را به شدت کاهش میدهد.

در پایان باید تاکید کنم که مراحل بالا در ابتدای امر کمی دشوار هستند اما مطمئنا شما را با نتایج خود در آینده نزدیک شوکه خواهند کرد. پس استمرار بر تمرینات داشته باشید و بخاطر بسپارید که موفقیت شما در گرو تلاش در مسیر درست است.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان