چگونه یک پاراگراف تاثیرگذار بنویسیم؟

ielts writing

چگونه یک پاراگراف تاثیرگذار بنویسیم؟

ielts writing

عوامل بسیاری وجود دارند که سبب درستی یک پاراگراف میشوند و در بسیاری از کتاب ها و کلاس های آیلتس به آنها اشاره شده است. اما اینکه چطور یک پاراگراف “تاثیرگذار” باشد و شما بعنوان یک نگارنده بتوانید بر روی یک اگزمینر بعنوان خواننده ، اثر مثبت بگذارید، موضوعی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. در این نوشته به بررسی چند عامل مهم در ایجاد تاثیرگذاری یک پاراگراف و در نتیجه تاثیرگذار بودن یک متن خواهیم پرداخت.

فاکتور شماره یک: کوتاه بنویسید!

یاد بگیرید که چگونه به مفیدترین و مختصرترین شکل ممکن ایده خودتان را بیان کنید. یکی از راه های ایجاد انسجام در متن ، نوشتن جملات کوتاه با کلمات سطح بالا و پر معناست. هرچه جمله شما طولانی تر باشد احتمال ایجاد انسجام کمتر میشود.writing-3

فاکتور شماره دو: حتما یک ایده اصلی برای هر پاراگراف داشته باشید.

یک پاراگراف موثر بایستی یک ایده مرکزی و اصلی داشته باشد و در تمام طول پاراگراف فقط به آن ایده پرداخته شود. حتما ایده اصلی را در جمله اول پاراگراف بعنوان Topic Sentence بنویسید و فراموش نکنید که آنرا در قالب یک جمله کوتاه و پرمعنا بنویسید.

فاکتور شماره سه: فقط ایده اصلی را ساپورت کنید.

در جملات بعدی پاراگراف به کمک دلایل و توضیحات منطقی به حمایت همه جانبه از ایده اصلی بپردازید. فراموش نکنید که با ذکر مثال درست و مرتبط میتوانید تاثیرگذاری پاراگراف تان را چند برابر کنید. ( در خصوص نحوه نگارش مثال و انواع آن در نوشته های بعدی توضیح خواهم داد)

فاکتور شماره چهار: پاراگراف را تمام کنید!

نوشتن یک پاراگراف تاثیرگذار زمانی کامل میشود که آنرا با یک جمله نتیجه گیری به اتمام برسانید و تمام توضیحات و مثال هایی را که نوشته اید، در انتها جمع بندی کنید. بسیاری از افراد پاراگراف های خوبی را مینویسند ولی در نهایت بدون تمام کردن آنها را رها میکنند.

در اینجا میتوانید نمونه یک پاراگراف خوب با رعایت فاکتورهای ذکر شده را ببینید. آیا میتوانید مشخص کنید که هر جمله نشان دهنده کدام یک از فاکتورهای 4 گانه بالاست؟

Technology may be able to help students with some things but it has many limitations. I.T. cannot educate people as effectively as real human beings because computers cannot detect things such as context, emotions and how an individual learns. A prime example is language learning, in which teachers need to explain not only individual words but how these words work in different situations. However, there may come a time in the very distant future when computers are able to carry out these tasks.

ادامه دارد …

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاه (2)

  • صدیقه پاسخ

    ممنون. مطلب مفیدی بود

    1 اسفند 1399 در 12:42
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر خانم رحیمی
      خواهش میکنم ممنون از شما

      2 اسفند 1399 در 09:38

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان