استراتژی نگارش موضوعات Discussion

ielts writing

استراتژی نگارش موضوعات Discussion

ielts writing

یکی از انواع سؤالات در رایتینگ آیلتس، موضوعات “بحث گونه” است که در آن از شما خواسته میشود دو وجه مختلف یک موضوع را بررسی کنید. در واقع سؤالات این دسته از نوع چالشی هستند و شما بایستی با دقت تمام به توضیح هر دو وجه سؤال بپردازید. یک نمونه از این سوالات را با هم می خوانیم:

A growing number of people feel that animals should not be exploited by people and that they should have the same rights as humans, while others argue that humans must employ animals to satisfy their various needs, including uses for food and research.

Discuss both views and give your opinion

اگر به جمله آخر دقت کنید میبینید که سوال از شما خواسته که هر دو مورد را بررسی کنید و سپس نظر خود را بگویید. ساختار پیشنهادی من برای این نوع سوالات بشرح زیر است:

مقدمه:

درجمله اول باید روی سؤال را پارافریز کنید. در جمله دوم نظر خودتان را بیان کنید و سپس بنویسید که متن شما به هر دو وجه خواهد پرداخت.

بدنه اول:

ابتدا در جمله اول دیدگاه اول را بیان کنید و سپس به توضیح آن در جملات دوم و سوم بپردازید. بعد نظر خودتان را بیان کنید و با یک مثال مرتبط آنرا ساپورت کنید.

بدنه دوم:

ابتدا در جمله اول دیدگاه دوم را بیان کنید و سپس به توضیح آن در جملات دوم و سوم بپردازید. بعد نظر خودتان را بیان کنید و با یک مثال مرتبط آنرا ساپورت کنید.

نتیجه گیری:

در پاراگراف آخر باید ابتدا خلاصه موضوع را بیان کنید و سپس جهت گیری خودتان را بنویسید و ایده شخصی تان ابراز کنید. این نحوه نگارش یکی از مدل های پرداختن به موضوعات Discussion است.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان