بهترین منابع برای Reading کدامند؟

ITLES READING

بهترین منابع برای Reading کدامند؟

ITLES READING

حتما میدانید که اولین و موثرترین قدم در بهبود مهارت ریدینگ، افزایش درک مطلب و فهم متن است که فقط و فقط از راه خواندن زیاد و درگیری ذهن با متون انگلیسی بدست می آید. اما چه منابعی را بخوانیم که هم درک مطلب ما را ارتقاء دهند و هم در راستای ریدینگ های آیلتس کمک کننده باشند؟

مجلات انگلیسی و مقالات موجود در نشریات معتبر، یکی از بهترین منابع پیشنهادی برای مطالعه جهت تقویت مهارت ریدینگ میباشد. برخی از این مجلات توسط سازمان آیلتس برای انتخاب متن های ریدینگ آزمون در نظر گرفته شده اند و بسیاری از ریدینگ های موجود در کتابهای کمبریج از این نشریات برگزیده شده اند. چند نمونه از این مجلات را در ادامه این نوشته معرفی میکنم:

مجله ای علمی و معتبر به نام New Scientist

یکی از معروف ترین نشریات جهان در حوزه علم و تکنولوژی است که تا کنون بسیاری از ریدینگ های آزمون آیلتس در حیطه علم و فن آوری از میان مقالات این مجله انتخاب شده است. فایل پی دی اف شماره های پیشین این مجله در سایت های مختلف موجود است که شما میتوانید هر روز یکی از مقاله های این مجله را انتخاب کرده و با دقت بخوانید. ابتدا از مقالاتی شروع کنید که دررابطه با موضوعات مورد علاقه تان هستند.

نشریه معروف reading-6National Geographic

حتما با این نام آشنا هستید و حداقل یک برنامه مستند با لوگوی این نشریه معتبر دیده اید. مجله ای فوق العاده با مقالات متنوع و مطالب جذاب در رابطه با جغرافیای جهان ، محیط زیست ، دنیای حیوانات و فرهنگ ها و رسوم مردم جهان. اغلب ریدینگ های آیلتس با موضوعات فوق از این مجله استخراج میشوند که بعنوان مثال میتوان به ریدینگ صفحه 122 از کتاب کمبریج 6 اشاره کرد. توصیه من خواندن روزانه یک مقاله از این نشریه به همراه درک کامل آن و یافتن معانی لغات دشوار است.

مجله اقتصادی The Economist

از جمله نشریات معتبری است که هم در قالب ماهنامه و هم بصورت روزنامه به چاپ میرسد و مقالات بسیاری را در زمینه مسائل مالی، اقتصاد جهان، بازاریابی و غیره به قلم نویسندگان معروف و اقتصاددانان  مشهور دنیا به رشته تحریر در میاورد. البته موضوعات این مقالات مورد علاقه همگان نیستند اما با این وجود نباید اهمیت آنها را در ریدینگ های آیلتس نادیده گرفت.

کلام آخر اینکه شاید خواندن مجلات انگلیسی در ابتدا کمی سخت و وقتگیر باشد ولی مطمئن باشید به مرور زمان به این کار عادت خواهید کرد و  استمرار این کار، تقویت مهارت ریدینگ ، درک مطلب و تندخوانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاه (4)

  • زهرا سیاری نژاد پاسخ

    سلام روز بخیر
    لطفا راهنماییم کنید چطور این مجله ها رو برای ریدینگ تهیه کنم

    27 مهر 1399 در 19:05
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام خانم سیاری نژاد
      این مجله های معمولا از سایت های خارجی بصورت انلاین تهیه میشن، اما چون از ایران امکان خرید اینترنتی نیست باید از سایت های واسط پرداخت کنید.

      28 مهر 1399 در 11:42
  • زهرا سیاری نژاد پاسخ

    سلام روز بخیر
    چطور میتونم این مجله ها رو تهیه کنم

    27 مهر 1399 در 19:00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان