بورسیه تحصیلی چک – تمامی مقاطع

بورسیه تحصیلی چک

بورسیه تحصیلی چک – تمامی مقاطع

بورسیه تحصیلی چک

بورسیه تحصیلی چک تحت برنامه Czech Government Scholarships توسط دولت چک برای جذب متقاضیان خارجی از کشورهای جهان سوم برای تحصیل در چک در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا برای سال 2017 ارائه می شود. دولت چک با هدف اجرایی کردن سیاستهای خارجی در راستای مشارکت بین المللی برای توسعه آموزش و تحصیلات، هر ساله پذیرای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه می باشد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چک

مقطع

کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

رشته

بورسیه تحصیلی چک برای تحصیل به زبان چکی در تمام رشته های موجود در دانشگاههای دولتی و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا ارائه می شود و این دوره ها شامل یک سال دوره آموزش زبان قبل از شروع دوره اصلی برای متقاضیان می باشد. همچنین دانشجویان می توانند در صورت تمایل در مقاطع ارشد و دکترا در برخی رشته ها که توسط دانشگاهها تعیین می شود به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

رشته های تحصیلی موجود به زبان انگلیسی در زمینه های زیر ارائه می شوند:

  • اقتصاد
  • کشاورزی
  • اینفورماتیک
  • علوم محیطی
  • طراحی صنعتی

موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی چک

بورسیه تحصیلی چک شامل پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در کشور چک در طول دوره تحصیلی متقاضیان می باشد. در حال حاضر دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد حقوق ماهیانه 14000 کرون چک و دانشجویان مقطع دکترا حقوق ماهیانه 15000 کرون چک دریافت می کنند که هزینه های اسکان، خورد و خوراک و رفت و آمد دانشجو را در یک ماه پوشش می دهد.

شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی چک

متقاضیان دریافت بورسیه از کشور چک باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضی باید تبعه یکی از کشورهای در حال توسعه (جهان سوم) باشد.
  • متقاضی باید حداقل 18 ساله باشد.
  • متقاضی برای تحصیل در هر مقطعی باید مقطع قبلی را سپری کرده باشد و مدرک معتبر دریافت کرده باشد.
  • در صورتی که متقاضی تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشد باید دارای تسلط کامل به این زبان باشد و در مصاحبه ورودی آنلاین به زبان انگلیسی شرکت کند.

چگونگی درخواست برای بورسیه تحصیلی چک

نحوه درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی چک از طریق آنلاین و تکمیل فرم در وبسایت زیر می باشد:

» ثبت نام آنلاین

در صورتی که بورسیه برای سال تحصیلی آینده برای کشور مبدا متقاضی موجود باشد، پس از تکمیل فرم توسط متقاضی باید فرم تکمیل شده به صورت الکترونیک برای سفارت چک در کشور مبدا ارسال شود (از طریق تکمیل فرم و ثبت در سفارت). پس از بررسی درخواست ها توسط سفارت چک از افراد برگزیده برای شرکت در یک مصاحبه حضوری دعوت به عمل آورده می شود و در صورت قبولی در مصاحبه، متقاضی باید مدارک خود را برای دریافت بورسیه به سفارت تحویل دهد.

توجه: کشور چک جزو کشورهای حوزه فعالیت موسسه امیدار نمی باشد و در مورد این بورسیه خدمات تحصیلی و مشاوره از طرف موسسه ارائه نمی شود بنابراین توصیه میکنیم متقاضیان عزیز برای کسب اطلاعات تکمیلی به لینک زیر مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را شخصاً انجام دهند.

» لینک بورسیه دولتی چک

آخرین مهلت ثبت نام

آخرین مهلت ثبت نام برای سال تحصیلی 2017 تا پایان 30 سپتامبر سال 2016 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان