بورسیه چین به زبان انگلیسی

بورسیهسالچین

بورسیه چین به زبان انگلیسی

بورسیه چین

با توجه به رشد روز افزون تقاضای دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه چین در مطلب این هفته به معرفی این بورسیه ها و شرایط دریافت آنها می پردازیم. چین یکی از بزرگترین و رو به رو شدترین اقتصاد های حال حاضر دنیا است. شرکت هایی همچون اپل، سامونگ، ال جی و بسیاری دیگر، اکثر محصولات خود را در این کشور تولید و به فروش می رسانند. این خود نشان از اقتصاد پویا، تجارت رقابتی و بازار اشباع ناپذیر چین دارد.

چین در سالهای اخیر با هدف تبدیل شدن به قطب علمی و آموزشی در دنیا، تغییراتی در سیستم آموزش عالی خود بوجود آورده و کوشیده است دانشجویان واجد شرایط را از سر تا سر دنیا جذب کند. این خود باعث بوجود آمدن موقعیتی مناسب برای جویندگان فرصت های علمی و پژوهشی در چین شده است. در این میان با توجه به روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و چین در سالهای اخیر این کشور گزینه مناسب تری برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج از کشور است. از مزایایی قابل ذکر تحصیل در چین میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانشگاههای معتبر بین المللی با رنکینگ بالا (25 دانشگاه در میان 500 دانشگاه برتر جهان )
  • پذیرش 377،000 دانشجویی بین المللی تنها در سال 2014
  • امکان دریافت بورسیه کامل تحصیلی
  • ویزای دانشجویی تضمینی
  • تعدد دانشگاهها و تنوع رشته ها
  • فرصت های شغلی مناسب در دومین اقتصاد بزرگ دنیا اشاره کرد.
» مطلب مرتبط: تحصیل در چین

در حال حاضر کشور چین پذیرای درخواست بورسیه دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2016 می باشد. بورسیه چین برای حمایت از استعدادهای جوان در سراسر دنیا در دسترس می باشد تا این دانشجویان بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدهند. جزییات این بورسیه ها بشرح زیر میباشد :

 

بورسیه کامل چین (تمامی رشته ها)

این بورسیه شامل تمام هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و حقوق ماهیانه است. در صورت اخذ این بورسیه دانشجو در حین تحصیل در چین ، هیچ گونه هزینه ای دیگری متقبل نمی شود.

شرایط اخذ بورسیه کامل

  1. داشتن مدرک کارشناسی برای متقاضییان مقطع کارشناسی ارشد و مدرک کارشناسی ارشد معتبر یرای متقاضیان مقطع دکترا
  2. داشتن مقالات و کنفرانس های بین المللی و رزومه تخصصی مرتبط
  3. دارا بودن مدرک تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس و یا تافل) به عنوان یک امتیاز مثبت تلقی میشود ولی معمولا اجباری نمیباشد.

بورسیه استانی یا دانشگاهی (تمامی رشته ها)

این بورسیه در بر گیرنده 70% از مخارج دانشجو شامل شهریه دانشگاه، ارائه خوابگاه رایگان و یا بخشی از هزینه های هزینه زندگی است. دانشجویانی که از این امتیاز بهرمند شوند، فقط با هزینه 150 الی 350  یورو در ماه ( بسته به دانشگاه  و میزان اعتبار تخصیص یافته ) جهت باقی هزینه های زندگی، می توانند در یکی از دانشگاههای برتر چین به تحصیل بپردازند.

شرایط اخذ بورسیه 70%

  1. شامل تمامی رشته ها
  2. بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  3. بدون شرط معدل
  4. بدون نیاز به داشتن مقاله و کنفرانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان