تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

اگر قصد تحصیل در آلمان به زبان آلمانی دارید باید در یکی از دو آزمون TestDaf یا DSH شرکت کنید. توجه داشته باشید که در صورت تمایل به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس 6.5 ارائه دهید. در این قسمت به اختصار به معرفی آزمونهای TestDaf و DSH می پردازیم:

آزمون DSH : این آزمون از طرف مرکز زبان هر دانشگاه طراحی و در همان دانشگاه برگزار می شود و متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش شده اند می توانند در این آزمون شرکت نمایند. آزمون DSH به نسبت TestDaf دارای بخش های کمتری می باشد ولی به نسبت سوالات طولانی ترین هستند. این آزمون همانند آزمون آیلتس از 4 قسمت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن و درک مطلب تشکیل شده است و همچنین شرکت کنندگان باید به سوالاتی درباره موضوعات مربوط به دانشگاه های آلمان و متون تخصصی پاسخ دهند. به طور کلی شرکت در آزمون DSH اگر در دوره زبان همان دانشگاه شرکت کرده باشید شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد زیرا نمونه سوالهای مشابه آزمون در طی دوره زبان تدریس می شود.

آزمون TestDaf : این آزمون به صورت سراسری شش بار در سال و در بیش از 90 کشور برگزار می شود و ایران نیز جزو این کشورها می باشد. آزمون TestDaf نیز شامل 4 بخش گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن و درک مطلب می باشد و نسبت به آزمون DSH که توسط هر دانشگاه برای دانشجویان خود برگزار می شود استاندارد سازی شده است. این آزمون شامل سوالات تستی بیشتر با مفاهیم عمومی تر و به تناسب زمان کمتر می باشد.

برای مقایسه میتوان آزمون DSH را با آیلتس آکادمیک و آزمون TestDaf را با آیلتس جنرال مقایسه کرد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در آلمان

شرایط معافیت از شرکت در آزمون DSH و TestDaf

برای تحصیل در آلمان به زبان آلمانی اگر شما دارای مدرک دیپلم از مدارس آلمانی داخل یا خارج از آلمان باشید و یا از انستیتو گوته مدرک C2 و یا دیپلم زبان گرفته باشید می توانید آن را به عنوان مدرک جایگزین به جای شرکت در آزمونهای DSH و TestDaf ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان