تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند می تواند تجربه ای بی نظیر برای کسانی باشد که از مناظر طبیعی بکر لذت می برند. کشور تایلند هر ساله با ورود 16 میلیون نفر بازدید کننده مواجه میشود که بسیاری از این افراد گردشگر هستند و با هدف دیدن مناظر زیبا و آشنایی با فرهنگ آنان به این کشور سفر میکنند. تایلند دارای خط ساحلی عظیم به طول 3219 کیلومتر است که برای سرزمین اصلی و جزایر کوچکتر اطراف، سواحل آبی بی پایان را به ارمغان آورده است و معابد و ساختمان های تاریخی نیز در سرتاسر این کشور به چشم میخورد.

دانشگاه های تایلند

برای کسانی که خواهان تحصیل در تایلند هستند چندین دانشگاه معتبر آسیایی وجود دارند که می توانید با بررسی شرایط هر دانشگاه گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید. در این قسمت به معرفی دانشگاه های تایلند می پردازیم:

Mahidol Universityتحصیل در تایلند

این دانشگاه در شهر بانکوک قرار دارد و دارای بهترین رده در بین دانشگاه های تایلند است و در رده 44 آسیا طبق رده بندی QS در سال 2015 و در رده 257 در بین کل دانشگاه های جهان در سال 15-2014 میباشد و در سال 1888 به عنوان اولین دانشگاه پزشکی تایلند تاسیس گردید. در حال حاضر این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی با تاکید خاص بر علوم سلامت و بهداشت است و بیشترین بودجه های تحقیقاتی در کشور را که حدود 147 میلیون دلار است دریافت مینماید و بهترین گزینه برای متقاضیان تحصیل در تایلند در رشته های پزشکی به شمار می رود. این دانشگاه هم اکنون حدود 26 هزار دانشجو دارد که 16500 نفر دانشجویان مقطع لیسانس و مقاطع پایین تر میباشند. به غیر از پردیس اصلی دانشگاه در بانکوک ، این دانشگاه پردیس هایی دیگری در در استان های ناخون ساوان، کانچانابوری و امنات چارئون نیز دایر نموده است.

در رتبه بندی جهانی QS سال 2015، رتبه دانشگاه Mahidol در میان 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مطالعه پزشکی میباشد و همچنین این دانشگاه در رشته های  علوم زیستی، شیمی، زبان های مدرن و داروسازی نیز در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.

Chulalongkorn University  

دومین دانشگاه معتبر برای تحصیل در تایلند دانشگاه Chulalongkorn  است که طبق آخرین رده بندی QS در سال 2015 در رده 243 جهانی  و در رده 53 رده بندی آسیایی میباشد. این دانشگاه توسط شاه Vajiravudh  در سال 1917 بنا نهاده شده، و در مرکز شهر بانکوک واقع شده که هرساله میزبان وقایع بزرگی همچون جشن Loy Krathong در ماه نوامبر و نمایشگاه علمی Chulalongkorn، که یکی از مهم ترین نمایشگاه های علمی کشور است میباشد. این دانشگاه مدارک افتخاری به بیل کلینتون و نلسون ماندلا نیز اعطا نموده است. از بین 37600 دانشجو این دانشگاه 24800 نفر در مقاطع لیسانس و پایین تر تحصیل مینمایند.

 بر اساس رده بندی QS سال 2015 دانشگاه Chulalongkorn دربین 200 دانشگاه برتر جهان در 16  رشته  از جمله تمام رشته های مهندسی، زبان های مدرن، شیمی، علوم زیستی، داروسازی و پزشکی میباشد که یکی این دانشگاه را به یکی از مقاصد برتر برای متقاضیان تحصیل در تایلند تبدیل کرده است.

 Chiang Mai Universityتحصیل در تایلند

این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه تایلند در خارج از پایتخت این کشور شناخته می شود که دارای رتبه 99 در آسیا و در بین 550 دانشگاه برتر جهان میباشد و یکی از معتبرترین مراکز آموزشی برای تحصیل در تایلند است. این دانشگاه در سال 1965 به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی بنا نهاده شده و اولین موسسه آموزش عالی در شمال تایلند بود که در حال حاضر میزبان جمعیت دانشجویی  بیش از 36300  نفر میباشد. با پردیس اصلی این دانشگاه که در بین مرکز شهر Chiang Mai و کوه Suthep واقع شده است. رتبه دانشگاه چیانگ مای در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رشته هایی چون  کشاورزی و جنگلداری، و همچنین بین المللی برای علوم زیستی، پزشکی و زبان های مدرن رتبه بندی میشود.

دیگر دانشگاه های معتبر برای تحصیل در تایلند عبارتند از:  دانشگاه Thammasat در رتبه  143 آسیا و 601-650 جهان، دانشگاه Kasetsart در رتبه 171-180 آسیا و  651-700 جهان، دانشگاه Khon Kaen در رتبه 171-180 آسیا و مثبت 701 جهان،  دانشگاه تکنولوژی King Mongkut’s در رتبه 171-180 آسیا و در رتبه مثبت 701 جهان،  دانشگاه Prince of Songkla در رتبه 191-200 آسیا  و مثبت 701 جهان،  دانشگاه Burapha در رتبه 251-300 آسیا ، دانشگاه Naresuan در رتبه 251-300 آسیا، و دانشگاه Srinakharinwirot در رتبه 251-300 آسیا میباشد.

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم در تایلند:

گروه الف (ممتاز)

  • Asian Institute of Technology
  • King Mongkut’s University of Technology Thonburi

 

گروه ب (خوب)

  • Chiang Mai University
  • Chulalongkorn University
  • Mahidol University
  • Assumption University

دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت در تایلند:

برای رشته های علوم پزشکی

  • Chulalongkorn University
  • Mahidol University
  • Chiang Mai University
  • Thammasat University
  • Kasetsart University
  • Khon Kaen University
  • King Mongkut’s University of Technology Thonburi
  • Prince of Songkla University
  • Suranaree University of Technology

شهر های دانشجویی در تایلند

 علیرغم  وجود صنعت بزرگ گردشگری، تایلند کشوری است  که به گونه ای ماهرانه از  استعمار اجتناب ورزیده و دارای یکپارچگی فرهنگی است. در حالی که شهرهای بزرگ و شهرستانها علائم اجتناب ناپذیری از نفوذ غرب را در خود به نمایش میگزارند همچنان کشاورزی به عنوان شیوه زندگی معمولی در این کشور باقی  مانده است و 40 درصد از مردم تایلند درآمد زندگی خود را از زمین های زراعی و به ویژه از فروش برنج کسب می نمایند. بودیسم تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ تایلند داشته به طوری که 85 درصد از جمعیت این کشور پیرو دین بودایی هستند. این تاثیر مذهبی خود را در پشت بام مزین معبد ، تقویم پر از جشنواره های سالانه بودایی و راهبان شنل پوش که در سراسر کشور دیده می شود نشان می دهد.

برای احساس زندگی شهری تایلندی، میتوان نگاهی به بانکوک انداخت و بسیاری از تجربه های نو و هیجان انگیز را مشاهده نمود. همچنین فرهنگ این کشور را می توان در قالب گالری ها، موزه ها و معابد در اطراف هر نقطه از تایلند یافت. هنگامی که مشغول به تحصیل در تایلند هستید می توانید از ماساژ تایلندی در سطح جهانی و کلاس های مدیتیشن و آرامش بخش زیادی برخوردار شوید. با زندگی در بانکوک فرصت بسیار زیادی در بهره وری از مناطق زیبا و دیدنی جزایر این کشور ، سواحل و جنگل های زیبای ، کایک، شنا و غواصی را خواهید یافت. در بین این جزایر  Phuket و  Ko Chang جز پیشرفته ترین مناطق میباشند و جزایر  Ko Si Chang و  Ko Kood و  Ko Mak نیز جز آرام ترین مناطق این کشور میباشند.

 

بانکوک – Bangok

نام کامل بانکوک طولانی ترین نام بر روی زمین است به همین دلیل است که مخفف آن مورد استفاده قرار میگیرد. تحصیل در تایلندگرچه بانکوک برای کسانی که تازه به آن شهر وارد میشود شهری پر هرج و مرج و آشفته با وسایل نقلیه فروان به نظر میرسد اما مزایای دیگری نیز در این شهر وجود دارد. این شهر دارای مردمانی خون گرم است که از شما استقبال میکنند و در استفاده از زبان و رساندن مفاهیم مورد نظر مشکلی نخواهید داشت. البته خیابان ها و فروشگاه های بانکوک نیز پر از غذاخوری هایی هستند که میتوانید در آنها از غذا های لذیذ با ادویه های منحصر به فرد از جمله فلفل زیاد لذت ببرید.

اگر در هنگام تحصیل در تایلند و زندگی در بانکوک از سر و صدا و هرج و مرج موجود در این شهر  با 11 میلیون نفر جمعیت خسته شدید، گزینه استفاده از معابد آرام و خلوت بودایی را در اختیار دارید. China Town و Khao San Road و Banglamphu از جمله محبوب ترین مقاصد استراحت در شهر میباشند اما Ratanakosin مرکز اصلی فرهنگی شهر میباشد که از کاخ ، معبد و موزه ملی تشکیل شده است.

 

چیانگ مای – Chiang Mai

چیانگ مای به عنوان دومین شهر بزرگ تایلند پس از بانکوک شناخته می شود که سنت ها و تاریخ بسیار کهن دارد و جمعیت آن بالغ بر 400 هزار نفر است که 60 هزار تن از آنها دانشجو میباشند و به همین دلیل یکی از مقاصد مناسب برای متقاضیان تحصیل در تایلند محسوب می شود. چیانگ مای هنوز در قلب یک روستای باستانی آرام و دوستانه واقع است که به تازگی شاهد افزایش در مسافران و گردشگران می باشد. از نقطه نظر فرهنگی چیانگ مای دارای معابدی نظیر Wat Phra Singh و  Wat Chedi Luang میباشد که بیشتر به عنوان جامعه ای از افراد در نظر گرفته میشوند تا موزه. با نگاه به گوشه کنار این شهر هنوز سبک زندگی سنتی با خانه های چوبی، آب و هوای مطبوع  میباشد که مورد استقبال زیادی برای کسانی که قصد پیاده روی و راهپیمایی دارند قرار گرفته است.

گرچه تمام کشور تایلند به خاطر جشنواره های بی نظیرش مشهور است اما چیانگ مای به دلیل برگزاری جشن Songkhran در سال نو میلادی از شهرت بیشتری برخوردار است.

اخذ پذیرش برای تحصیل در تایلند و ویزای تحصیلی تایلند

برای تحصیل در تایلند دانشجویان بین المللی نیازمند دریافت ویزا میباشند و مواردی هم وجود دارد که افراد بدون دریافت ویزا و با ویزای توریستی سی روزه به این کشور وارد میشوند. اگر شما قصد ادامه تحصیل در تایلند را دارید باید برای دریافت ویزای 90 روزه قبل از ورود به تایلند درکشور خود اقدام نمایید لازم به ذکر است که این نوع ویزا برای مدت یک سال قابل تمدید میباشد.

برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی تایلند شما نیازمند ارائه نامه پذیرش در یک رشته تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در تایلند میباشد. ارائه ی نامه پذیرش، همراه با فرم درخواست، گذرنامه معتبر، عکس گذرنامه و مدارک و شواهد از منابع مالی کافی ( 360 دلار برای هر نفر) به کنسولگری تایلندی و یا سفارت تایلند در کشور خود ضروری میباشد.

هزینه زندگی و تحصیل در تایلندتحصیل در تایلند

زندگی در تایلند به دلیل تبدیل ارز و سبک زندگی تقریبا ارزان میباشد. برای افرادی با بودجه دانشجویی تقریبا هزینه معادل 600 تا 800 دلار برای مخارج خوراک، حمل و نقل و اقامت در ماه کافی خواهد بود. البته اگر قصد گردش را نیز در طول تحصیل خود داشته باشید این هزینه افزایش خواهد یافت. البته به یاد داشته باشید که این هزینه ها به فاصله شما از مرکز شهر کاملا وابسته بود و به طور مثال اجاره ماهانه در شهر بانکوک معادل 430 دلار میباشد در حالی که این هزینه در خارج بانکوک نصف این مقدار خوهد بود. غذا در کشور تایلند یکی دیگر از سرگرمی های افراد است و یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت معادل 2 دلار میباشد در حالی که  یک وعده غذا در یک رستوارن با درجه کیفی متوسط 6 دلار هزینه در پی خواهد داشت.

 

دیدگاه (42)

  • فریس صابری پاسخ

    سلام لطفا تماس

    12 مرداد 1398 در 22:55

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان