تحصیل در چین به زبان انگلیسی

تحصیل در چین به زبان انگلیسی

تحصیل در چین به زبان انگلیسی

تحصیل در چین به زبان انگلیسی

چین در سالیان اخیر به مقصد نوظهور دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و هرساله تعداد زیادی، از کشورهای مختلف قاره آسیا و دیگر قاره ها، برای تحصیل در چین عازم این کشور می شوند. راز جذابیت چین برای دانشجویان بین المللی در سال های اخیر چه بوده؟ پاسخ را شاید نتوان به یک موضوع محدود کرد اما امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی قطعا یکی از مهم ترین عوامل در افزایش جذابیت چین برای دانشجویان غیرچینی بوده است.

حضور دانشجویان و اساتید بین المللی در دانشگاههای یک کشور  و افزایش اعتبار این دانشگاهها، یک رابطه دوطرفه دارند؛ هرچه دانشگاههای یک کشور معتبرتر باشند و سطح آموزشی و پژوهشی آنها بالاتر باشد، دانشجویان و اساتید بیشتری به تحصیل و کار در آن کشور ترغیب می شوند و همین حضور بیشتر دانشجویان و اساتید و کادر آموزشی بین المللی، اعتبار دانشگاهها را افزایش می دهد. چین در سالیان اخیر به این موضوع توجه ویژه ای داشته و نتیجه مطلوبی هم از آن گرفته است.

اختصاص بودجه از سوی دولت چین برای افزایش کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی پرداختی به دانشجویان خارجی و توسعه برنامه ها و دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی از جمله مهم ترین سیاست های چینی ها برای تبدیل شدن به یکی از مقاصد برتر دانشجویان بین المللی بوده است. در ادامه درباره تحصیل در چین به زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد که در کنار هزینه تحصیل در چین مهم ترین مزایای تحصیل در چین به حساب می آیند.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چین

اگر به شما بگویند می توانید در یک دانشگاه معتبر، در رشته دلخواهتان تحصیل کنید و هزینه چندانی هم برای تحصیل نپردازید؛ اما باید در کلاس هایی بنشینید که اساتید آنها به زبان چینی (ماندارین) حرف می زنند، کتاب ها و جزوات به زبان چینی (ماندارین) هستند و همه چیز با استفاده از زبان چینی پیش می رود، شاید همه آن امتیازات و خوبی ها را به دلیل ذهنیتی که از زبان چینی دارید، نادیده بگیرید.

مسلما این حرف به این معنی نیست که زبان ماندارین، زبان بدی است. اصلا قضاوتی در کار نیست. فقط موضوع، میزان ناآشنایی و غریبه بودن مردم دیگر مناطق دنیا با این زبان است و اینکه اصولا خیلی ها ترجیح می دهند در کشورهای دیگر (با هر زبانی) به زبان انگلیسی تحصیل کنند؛ زبانی که بین المللی و فراگیر است و خیلی ها، کم یا زیاد با آن آشنایی دارند و می توانند در صورت لزوم، راحت تر از سایر زبان ها مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، به ویژه در مقایسه با زبان ماندارین (چینی) که یکی از سخت ترین زبان های دنیا شناخته می شود.

همانطور که پیش از این گفتیم دانشگاههای چین در حال توسعه برنامه ها و دوره های آموزشی خود به زبان انگلیسی هستند و همین حالا هم شمار زیادی دوره انگلیسی زبان ارائه می کنند و این یعنی؛ شما می توانید بدون ترس و نگرانی بابت یادگیری زبان ماندارین، به تحصیل در چین فکر کنید. فقط برای اینکه در ارتباط با مردم عادی چین مشکلی نداشته باشید بهتر است تنها به دانستن زبان انگلیسی بسنده نکنید و گام هایی هرچند کوتاه برای یادگیری زبان مردم چین بردارید. این هم اصلا سخت و نگران کننده نیست.

آیا برای تحصیل در چین به زبان انگلیسی باید مدرک زبان داشته باشیم؟

علاوه بر امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی این موضوع هم که آیا باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشیم یا خیر، برای بسیاری از متنقاضیان اهمیت زیادی دارد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم؛ اگر زبان مادری شما فارسی نیست و انگلیسی است و یا اگر مقطع تحصیلی قبلی (آخرین مقطع تحصیلی تان) یا 3 سال اخیر تحصیل خود را به زبان انگلیسی گذرانده اید، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

 در غیر این دو صورت، شما باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشید. بسته به این که در چه رشته و مقطعی قصد تحصیل دارید هم، حداقل نمره لازم برای مدرک زبان شما متفاوت است.

این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که حتی اگر شما برای تحصیل در چین یا هر کشور دیگر غیرفارسی زبان، نیاز به «مدرک زبان» نداشته  باشید هم به «دانستن زبان» ولی نیاز دارید. آشنایی ابتدایی با زبان انگلیسی، برای درک و فهم مطالب ارائه شده سر کلاس ها و برقراری ارتباط با اساتید و دیگر دانشجویان، کافی نیست.

آن دسته از متقاضیان تحصیل در چین به زبان انگلیسی که به این زبان تسلط دارند می توانند از مهارت خود برای تأمین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در چین هم بهره بگیرند. آنها برای مثال می توانند به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوند یا به عنوان تور لیدر فعالیت کنند.

چه رشته هایی به زبان انگلیسی در چین ارائه می شوند؟

رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی را می توان پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته های دانشگاهی در بین ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور دانست. ایرانیان متقاضی تحصیل در چین هم بیش از هر رشته ای، به تحصیل علوم پزشکی در چین تمایل دارند. این خبر خوشی برای آنهاست که چینی ها دوره های MBBS پزشکی عمومی را به زبان انگلیسی هم ارائه می کنند.

 علاوه بر این، علاقمندان به رشته هایی مثل تجارت، مهندسی، کامپیوتر و تکنولوژی هم می توانند در دانشگاههای چین به زبان انگلیسی تحصیل کنند. با مراجعه به وبسایت دانشگاهها می توان آخرین و دقیق ترین اطلاعات را از دوره های انگلیسی زبان دانشگاههای چین به دست آورد.

کدام دانشگاه های چین دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند؟

نکته ای که در انتخاب دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد و به ویژه اگر متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستید، باید به آن توجه کنید وضعیت اعتبار دانشگاه و مدارک صادره از سوی آن برای وزرات علوم (در رشته های علوم پزشکی؛ وزارت بهداشت) کشورمان است. اگر دانشگاهی دوره پزشکی در چین به زبان انگلیسی را ارائه کند ولی مورد تأیید وزارت بهداشت کشورمان نباشد، عملا امکان تحصیل در آن وجود ندارد.

در حال حاضر دانشگاههای بسیاری در چین دوره های تحصیلی مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در فهرست زیر می توانید نام تعدادی از این دانشگاهها را ببینید:

  • (China University of Petroleum (Huadong
  • Shanghai Jiao Tong University
  • Zhejiang University
  • Zhengzhou University
  • Beijing Institute of Technology
  • Hubei Normal University
  • Tianjin University of Technology
  • Shandong University
  • Capital University of Economics and Business

دیدگاه (4)

  • مهلا پاسخ

    با معدل کتبی دیپلم 16/84 و معدل کل 17/80 و مدرک آیلتس زبان انگلیسی نمره 6 برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی به زبان تدریسی انگلیسی در چین کدام دانشگاه های مورد تایید وزارت بدون آزمون ورودی پذیرش میکنن؟

    12 آبان 1399 در 16:30
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام خانم مهلا
      شرایط تون خوبه. البته همه ی دانشگاه ها توی لیست فیزیوتراپی ندارند.
      برای اطلاع از شرایط پذیرش با شماره های موسسه تماس بگیرید

      15 آبان 1399 در 13:16
  • امیرحسن پاسخ

    سلام. من الان پیش دانشگاهی هستم و هنوز اونو تموم نکردم. میانگین نمرات ۳ ساله ی دبیرستانم توی درس شیمی ۱۳.۹ زیست شناسی ۱۵ زبان ۱۸ و فیزیکم ۱۲.۵ هست. مدرک زبان هم ندارم ولی میتونم صحبت کنم. میخوام ببینم میتونم برای تحصیل در چین اقدام کنم؟
    البته میخوام اول کنکورمو بدم بعد که نتایج اومد اقدام کنم.

    12 آذر 1396 در 20:39
    • مشاور پاسخ

      سلام
      برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی اگر نمرات دروس تخصصیتون زیر 14 باشد کالج بهتون میخوره
      در رشته دندانپزشکی هم امکان گرفتن پذیرش وجود نداره.
      تحصیل در چین

      13 آذر 1396 در 13:38

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان