دانشگاه‌های شانگهای

چین

دانشگاه‌های شانگهای

دانشگاههای شانگهای

شانگهای با داشتن 30 دانشگاه و کالج معتبر، از شهرهای مهم دانشگاهی چین و گزینه‌ای قابل توجه برای کسانی است که به دنبال تحصیل در چین‌ هستند.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چین

 

مهم‌ترین دانشگاههای شانگهای عبارتند از:

دانشگاه فودان (Fudan University)

یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های چین است و در سال 1905، مدت زمان کوتاهی پس از سقوط سلسله کینگ تأسیس شده است. این دانشگاه ابتدا بعنوان کالج تأسیس شد و در سال 1917 به سطح دانشگاه ارتقاء یافت و پس از استقرار رژیم کمونیستی در چین اولین دانشگاهی بود که خود را با سیستم دانشگاهی شوروی تطبیق داد. اکنون رشته‌های مختتلف علوم مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی و هنر در آن تدریس می‌شود.  در رده‌بندی QS درسال 2015، دانشگاه فودان در ردیف 51 بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت. این دانشگاه عضوی از گروه (C9 (C9 League در چین است و در رشته مدیریت با دانشگاه اقتصاد کره در شهر سئول (Korea University Business School) و دانشگاه ان‌یواس سنگاپور (NUS Business School)‌ گروه S3 Asia MBA را تشکیل داده که در نوع خود منحصربفرد است.

دانشگاه جیائو تانگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University)

یکی دیگر از دانشگاههای شانگهای دانشگاه جیائو تانگ است که قدمت زیادی دارد و در سال 1896 با عنوان مرکز آموزشی نان یانگ تأسیس شد و در طی سال‌ها با ادغام با سایر مراکز آموزشی و دانشکده‌ها وسعت پیدا کرد و در سال 1956 رسما به سطح دانشگاه ارتقاء یافت. برخی از رشته‌های دانشگاه جیائوتانگ عبارتند از: مهندسی‌های علوم دریایی، مکانیک، الکترونیک و مواد، ریاضی، فیزیک، پزشکی، داروسازی و علوم اجتماعی. در سال 2015 در رده‌بندی QS  دانشگاه‌های جهان، این دانشگاه در ردیف 70 قرار گرفت.

دانشگاه تانگجی (Tongji University)

 از دیگر دانشگاههای شانگهای دانشگاه تانگجی است که در سال 1907 دولت آلمان آن را بعنوان دانشگاه پزشکی تأسیس کرده و از سال 1946 رشته‌های مهندسی، هنر، حقوق و علوم اجتماعی به آن اضافه شدند و اکنون رشته معماری و مهندسی شهرسازی آن در چین اعتبار زیادی دارد. در سال 2012 وانگ شو  (Wang Shu) معمار چینی فارغ‌التحصیل دانشگاه تانگجی، جایزه معماری پریتزکر (Pritzker Prize) را دریافت کرد. ابن جایزه را معادل جایزه نوبل در معماری می‌دانند.

دیگر دانشگاههای معتبر شانگهای عبارتند از:

دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای Shanghai International Studies University

آکادمی تئاتر شانگهای Shanghai Theatre Academy

دانشگاه علوم دریایی شانگهای Shanghai Maritime university

دانشگاه علوم و تکنولوژی شانگهای  University of Shanghai for Science and Technology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان