تحصیل در چین – دانشگاه‌های پکن

دانشگاه‌های پکن

تحصیل در چین – دانشگاه‌های پکن

دانشگاههای پکن

دانشگاه پکینگ (Peking University)

این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاههای پکن است که در میان مردم به بیدا (Beida)‌ معروف است و همچنین مهم‌ترین مرکز تحقیقات و اولین دانشگاه مدرن در چین است. دانشگاه پکینگ در سال 1898 با نام دانشگاه سلطنتی پکینگ (Imperial University of Peking)  تأسیس شد و در سال 1912 نام آن یه دانشگاه ملی پکینگ و سپس در سال 1952 به دانشگاه پکینگ تغییر یافت. در سال 1920 این دانشگاه دومین دانشگاهی شد (بعد از دانشگاه نانجینگ) که اقدام به پذیرش دانشجوی دختر کرد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چین

 

این دانشگاه یکی از گزینه‌های جذاب برای تحصیل در چین است که در حال حاضر دارای 30 کالج، 12 دپارتمان و 216 مرکز تحقیقاتی است و در گروه علمی موسوم به لیگ C9  قرار دارد. کتابخانه این دانشگاه با 4.5میلیون جلد کتاب بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در آسیا است. این کتابخانه از دو بخش غربی و شرقی تشکیل شده که در مجموع مساحتی معادل 53هزار متر مربع دارند. در سال 2012 در رده بندی (QS (QS World University Rankings دانشگاه پکینگ در رده 44 دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

 

دانشگاه تسینگ هوآ (Tsinghua University)

یکی دیگر از دانشگاههای پکن دانشگاه تسینگ هوا است که در سال 1911 ابتدا بعنوان کالج تأسیس شد و سپس در سال 1928 به سطح دانشگاه ارتقاء یافت. ابن دانشگاه در درجه‌بندی‌های داخلی و خارجی بعنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های چین معرفی می‌شود و امتحان ورودی آن بسیار مشکل است بطوری که داوطلبان شرکت در این آزمون از بهترین دانش‌آموزان سراسر چین هستند.  12 کالج، 48 دپارتمان و 41 مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه این دانشگاه هستند. دپارتمان ریاضی این دانشگاه مهم‌ترین مرکز آموزش ریاضی در چین است. در سال 2012 در رده بندی QS  دانشگاه تسینگ هوآ در ردیف 48 قرار گرفت. این دانشگاه نیز مانند دانشگاه پکن در شمال غربی پکن در باغ سلطنتی یکی از شاهزادگان سلسله کینگ قرار گرفته ولی ساختمان‌هایی به سبک معماری غربی به آن اضافه شده است. دو تن از برندگان جایزه نوبل به نام‌های سانگ د‌ائو لی (Tsung-Dao Lee) و یانگ چن نینگ (Yang Chen Ning)‌ از فارغ‌التحصیلان این داننشگاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان