تحصیل در کره جنوبی (هر آنچه که باید بدانید)

تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی (هر آنچه که باید بدانید)

تحصیل در کره جنوبی

کره جنوبی پس از جداشدن از کره شمالی در سال ۱۹۴۸، با این کشور تفاوت چشمگیری داشته و مدتهاست که در جهان به عنوان یک کشور آسیایی پیشرو در زمینه هایی همچون فناوری، آموزش و گردشگری شناخته می شود. در این مطلب از شرایط تحصیل در کره جنوبی صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

در کشور کره جنوبی سنت و مدرنیته با یکدیگر در هم آمیخته شده اند و سبک های گوناگون زندگی و تفاوت های فرهنگی را به ارمغان آورده اند. گرچه این کشور به شدت متأثر از فرهنگ غرب به ویژه ایالات متحده بوده اما به فرهنگ غنی خود و شیوه زندگی سنتی پایبند است.

سئول پایتخت کره جنوبی حدود ۱۰٫۵ میلون نفر جمعیت داشته و مکانی جذاب برای گردشگران و البته دانشجویانی است که برای تحصیل در کره جنوبی به این کشور سفر کرده اند. با وجود جمعیت زیاد این شهر، دسترسی به نقاط مختلف آن بسیار آسان است، زیرا از یک سیستم جابجایی و حمل نقل بسیار پیشرفته و مجهز بهره می برد.

اطلاعات تکمیلی درباره تحصیل در کره جنوبی

در سال ۲۰۰۴ کره جنوبی  جذب حداقل ۱۰۰ هزار دانشجوی بین المللی را  تا سال ۲۰۱۲ در دستور کار خود قرار داد و از این میزان تا سال ۲۰۱۱ توانست تعداد ۸۵ هزار دانشجو را  از ۱۷۱ کشور مختلف جهان پذیرش کند. این رشد ۷۰ هزار نفری آمار دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در کره جنوبی طی ۱۰ سال، موفقیتی بزرگ تلقی شده و باعث شده جذب ۲۰ هزار دانشجو تا سال ۲۰۲۰ در دستور کار قرار گیرد.

دانشگاه های کره جنوبی

در راستای این رویکرد بین المللی دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه Yonsei به منظور جذب متقاضیان تحصیل در کره جنوبی از سرتاسر جهان اقدام به تأسیس پردیس های بین المللی کرده اند. البته پنج دانشگاه آمریکایی نیز از جمله دانشگاه دولتی نیویورک، در تلاش برای بازگشایی پردیس هایی در دانشگاه Songdo Global هستند.

در حال حاضر بیش از ۳۷۰ مؤسسه رسمی آموزش عالی در کره جنوبی فعالیت می کنند که از این میان ۱۷۹ دانشگاه خصوصی و ۴۳ مرکز ملی هستند.

دانشگاه ملی سئول – Seoul National Universityتحصیل در کره جنوبی

این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزشی کشور کره جنوبی است که در رده بندی QS در سال 2018 سی و ششمین دانشگاه برتر دنیا و هشتمین دانشگاه برتر آسیا معرفی شده است و برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در کره جنوبی هستند بهترین گزینه به حساب می آید.

دانشگاه ملی سئول در سال ۱۹۴۶ به عنوان اولین دانشگاه ملی کره جنوبی تأسیس شد. این دانشگاه خدمات پژوهشی بسیار پیشرفته ای به دانشجویان ارائه می کند و در حال حاضر پذیرای ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع لیسانس تا دکترا است. با توجه به داده های جمع آوری شده توسط مؤسسه مطالعات و توسعه آموزش کره، دانشگاه ملی سئول بیشترین سرانه را برای هر یک از دانشجویان خود هزینه می کند.

این دانشگاه دارای دو پردیس است که یکی در Gwanak  و مناطق جنوبی شهر و دیگری در مرکز شهر و در Jongno واقع شده و بزرگ ترین پردیس پایتخت کره محسوب می شود. دانشگاه ملی سئول همچنین دارای حجم وسیعی از همکاری های بین المللی  با ۲۷۳ دانشگاه در ۵۶ کشور است.

عملکرد دانشگاه ملی سئول در آخرین بررسی های QS بسیار قوی ارزیابی شده و در رشته های؛ حسابداری و امور مالی، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی عمران و سازه، علوم کامپیوتر، اقتصاد، محیط زیست، تاریخ و باستان شناسی، زبان شناسی، مهندسی مکانیک، زبان های مدرن، پزشکی، علوم مواد، ریاضیات، حقوق، فیزیک و نجوم و برق و نه رشته دیگر در بین  ۵۰  دانشگاه برترجهان قرار گرفته است.

مؤسسه علم و صنعت کره – Korea Advanced institute of Science & Technology

مؤسسه علم و صنعت کره به عنوان دومین دانشگاه برتر کره جنوبی در شهر Daejeon واقع شده است و یکی دیگر از گزینه های مناسب برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی محسوب می شود. این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی عمومی و اولین مؤسسه علوم و مهندسی پژوهش محور کره جنوبی به شمار می آید.

 در رده بندی مؤسسه QS از دانشگاه های جهان در سال 2018، مؤسسه علم و صنعت کره  در رده 40 جهان و 10 آسیا جای گرفته و رده سوم دانشگاه هایی با قدمت کمتر از پنجاه سال را هم به دست آورده است.

اکثر برنامه های KAIST در  رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ارائه می شوند و نام این دانشگاه را می توان در میان 50 دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در بسیاری از این رشته ها دید. تنها با یک سفر دوساعته با قطار در جنوب پایتخت، شهر دائجون، پنجمین شهر بزرگ در کره جنوبی با نمودهای پیشرفته تکنولوژی را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ – Pohang University of Science & Technology

دانشگاه خصوصی علوم و فناوری پوهانگ (POSTECH) یکی دیگر از معتبرترین مراکز برای تحصیل در کره جنوبی است که به ارائه برنامه آموزشی علم و فناوری متمرکز و پژوهش پرداخته و در رده بندی سال 2018 مؤسسه QS رتبه 83 دنیا و 20 آسیا را به دست آورده و چهارمین دانشگاه برتر دنیا در بین ۵۰ دانشگاه با قدمت کمتر از  ۵۰ سال، شناخته شده است.

POSTECH در فاصله ای ۲۰ دقیقه ای از مرکز شهر پوهانگ قرار گرفته و نه تنها شامل تمام امکانات معمول (خوابگاه دانشجویی، کافه ها و غیره) است، بلکه دارای یک کتابخانه دیجیتال، مجتمع ورزشی، باغ های زیبا، محل بازی های آبی، یک پارک مجسمه سازی و یک کلوب به نام کابین چوبی است که به طور کامل از چوب ساخته شده است.

POSTECH همچنین اولین دانشگاه کره جنوبی است  که به طور رسمی در سال ۲۰۱۰ پردیس دانشگاهی دوزبانه خود را تأسیس کرد و برنامه های تحصیلی در مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد به هر دو زبان کره ای و انگلیسی را برای متقاضیان بین المللی تحصیل در کره جنوبی ارائه می دهد.

دانشگاه کره – Korea University

Korea University سومین مؤسسه پژوهشی خصوصی در کره جنوبی است و در رده 86 دنیا و 21 آسیا قرار دارد. دانشگاه کره رقابتی بسیار طولانی مدت با دانشگاه یونسی دارد که می توان این موضوع را در بسیاری از رویدادهای ورزشی بین این دو دانشگاه مشاهده کرد.

 دانشگاه کره در حال حاضر با بیش از ۲۵۱۰۰ دانشجو و ۱۵۰۰ عضو هیئت علمی که بیش از ۹۵ درصد آنها دارای مدرک دکتری هستند فعالیت می کند. کالج حقوق این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کره جنوبی شناخته می شود.

«دانشگاه کره» همچنین صاحب رتبه ای بسیار بالا در رشته های ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و اقتصاد است. لازم به ذکر است این دانشگاه در سئول واقع شده و دپارتمان های این دانشگاه در سراسر شهر تأسیس شده اند که فاصله کمی با رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و جاذبه های فرهنگی شهر، ازجمله معبد مشهور بودائی دارند.

دانشگاه یون سی – Yonsei Universityتحصیل در کره جنوبی

سومین دانشگاه برتر واقع در سئول پایتخت کره جنوبی، دانشگاه یونسی است که در حال حاضر در رتبه 107 جهان قرار دارد. به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی خصوصی، دانشگاه یونسی یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه ها در کره جنوبی ست که در حال حاضر بیش از ۳۸۷۰۰ دانشجو دارد.

در کنار فرهنگ هیجان انگیز سئول، دانشجویان بین المللی ای که برای تحصیل در کره جنوبی دانشگاه یونسی را انتخاب کرده اند، می توانند در بسیاری از رویدادها و فعالیت ها در دانشگاه، ازجمله جشنواره سالانه Mooak در بهار و بازی های محلی در پاییز شرکت کنند. رویداد های معمول عبارتند از سمینارها، جشنواره های فیلم، کنسرت، نمایشگاه ها و مسابقات ورزشی که به محیط دانشگاه فضای بسیار اجتماعی می بخشند.

در سال ۲۰۰۶ اولین مرکز دانشگاهی ارائه دهنده برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه تأسیس شد.

دیگر دانشگاه های معتبر کره جنوبی عبارتند از:

 دانشگاه Sungkyunkwan در رتبه 100 جهان و 24 آسیا، دانشگاه Hanyang در رتبه 151 جهان و 31 آسیا، دانشگاه Kyung Hee در رتبه 264 جهان و 53 آسیا و دانشگاه Ewha Womans در رتبه 319 جهان و 64 آسیا،  تعدادی دیگر از دانشگاه های معتبر کره جنوبی هستند. بجز دانشگاه Kyung Hee بقیه این دانشگاه ها در سئول واقع شده و این شهر را به یک مرکز دانشگاهی باکیفیت برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی تبدیل کرده اند.

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم در کره جنوبی:

[mks_accordion]
[mks_accordion_item title=”گروه الف (ممتاز)“]

  • KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology
  • Korea University
  • (Pohang University of Science And Technology (POSTECH
  • Seoul National University
  • Sungkyunkwan University
  • Yonsei University

[/mks_accordion_item]
[mks_accordion_item title=”گروه ب (خوب)“]

  • Chonbuk National University
  • Chonnam National University
  • Chung-Ang University
  • Chungnam National University
  • Ewha Womans University
  • Hankuk (Korea) University of Foreign Studies
  • Hanyang university
  • Inha University
  • Kyung Hee University
  • Kyungpook National University
  • Pusan National University
  • Sejong University
  • Sogang University
  • University of Seoul
  • University of Ulsan
  • University of Science and Technology (UST) – Daejeon

[/mks_accordion_item]
[mks_accordion_item title=”گروه ج (متوسط)“]

  • Ajou University
  • Catholic University of Korea
  • (Cheju National University (CNU
  • (Gwangju Institute of Science & Technology (K-JIST
  • Gyeongsang National University
  • (Information & Communications University (ICU
  • Kangwon National University
  • Konkuk University
  • Korea Maritime University Busan
  • Korea National University of Physical Education
  • Pukyong National University

[/mks_accordion_item]
[/mks_accordion]

دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت در کره جنوبی:

برای رشته های علوم پزشکی

[mks_col]

[mks_one_third]

1- Seoul National University

2- (Sungkyunkwan University (SKKU

3- Yonsei University

4- Korea University

5- University of Ulsan

6- Hanyang University

7- KAIST University

8- Kyung Hee University

9- Chonbuk National University

[/mks_one_third]

[mks_one_third]

10- Chonnam National University

11- Chungnam National University

12- Ewha Womans University

13- Kyungpook National University

14- Pusan National University

15- The Catholic University of Korea

16- Chung-Ang University

17- Ajou University

18- Inha University

[/mks_one_third]

[mks_one_third]

19- Yeungnam University

20- Hallym University

21- Konkuk University

22- Inje University

23- Kangwon National University

24- Chungbuk National University

25- Dankook University

26- Pohang University Science &Technology

[/mks_one_third]

[/mks_col]

زندگی در کره جنوبی

زندگی در کره جنوبی حتی در خارج از پایتخت موجب حیرت تمام کسانی خواهد شد که با این فرهنگ چندوجهی روبرو می شوند. زندگی در کره جنوبی جنب و جوش زیادی دارد و سرعت آن در شهرها بالا است. درجه حرارت هوا نیز بسیار بالا است اما نگران نباشید، چون آرامش و تمدد اعصاب در بالای قله کوه، در میان جنگل های انبوه از پارک های معروف ملی کره جنوبی، در یک سونا و یا در یک معبد بودایی که در آن روز با مدیتیشن شروع می شود نیز یافت می شود. همچنین سواحل زیبا با مردمی مهمان نواز نیز پذیرای شما هستند.

تحصیل در کره جنوبی نیز از شرایط خاصی برخوردار است و در مدت زمان برگزاری ترم های تحصیلی فضای آرامی بر این کشور حاکم است. حتی برنامه پروازها نیاز به تغیییر پیدا می کند و فروشگاه ها نیاز برای ایجاد کمترین مزاحمت در طی امتحانات ساعات کاری خود را تغییر می دهند. اما اجازه ندهید فضای این محیط شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

شهر های دانشجویی کره جنوبی

در ادامه با تعدادی از شهرهای دانشجویی کره آشنا می شوید.

سئول – Seoul

تحصیل در کره جنوبی

سئول یکی از کلانشهرهای جهان است که نزدیک ۱۰٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای ۴۰ دانشگاه از جمله گروه دانشگاه های (Seoul National University و  Korea University و Yonsei Universit ) است که سئول را به معتبرترین شهر برای تحصیل در کره جنوبی تبدیل می کنند.

سئول در ۵۰ سال اخیر به عنوان یکی از شهرهای اقتصادی بزرگ جهان فعالیت کرده و در این راستا رشد چشمگیری نیز داشته است. پایتخت کره در حال حاضر به عنوان یک مرکز آموزشی، تکنولوژی، فرهنگ، تاریخ و طراحی شناخته می شود. همچنین این شهر به عنوان مرکز جهانی طراحی سال ۲۰۱۰ نیز نامگذاری شد.

در سئول حمل و نقل بسیار عالی و انواع غذاهای باکیفیت و گروه های موسیقی پاپ در دسترس دانشجویان است. مردم این شهر همانند بقیه مردم کره جنوبی همواره در حال تلاش حداکثری در شغل خود هستند. ساعت کاری در انتهای روز به پایان می رسد اما اماکنی در این شهر به طور شبانه روزی، خدمات غذایی، خرید، اینترنت و سرگرمی به مردم ارائه می کنند.

شهر داجون – Daejeon

این شهر به دلیل تمرکزش بر پژوهش و نوآوری شهرت دارد و به دلیل برخورداری از دانشگاه هایی پیشرو همچون KAIST، دانشگاه Woosong، دانشگاه Chungnam National و دانشگاه Korea University of Science and Technology یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در کره جنوبی است. همچنین آزمایشگاه های تحقیقاتی بیشماری به همراه پارک علم و فناوری در زمینه  شبیه سازی های مختلف و نمایشگاه ها و سینمای IMAX نیز در این شهر وجود دارد. در نزدیکی موزه شهر یک مرکز تحقیقاتی قرار دارد که به عنوان پایه اصلی شهر شناخته می شود.

شهر  پوهانگ – Pohang

پوهانگ بندری در سواحل شرقی کره جنوبی است که دانشگاه Pohang University of Science and Technology در آن واقع شده است. گرچه این شهر به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می شود اما فضای بسیار با نشاطی دارد و از جاذبه های فرهنگی و تفریحی بسیاری شامل موزه ها و پارک ها برخوردار است. همچنین جشنواره آتش بازی معروف در Bukbu هر تابستان در این شهر برپا می شود.

شهر بوسان – Busanتحصیل در کره جنوبی

یک شهر پر رفت و آمد بندریست که به خاطر لهجه و شخصیت منحصربفرد مردمش مشهور است. این شهر پس از سئول پرجمعیت ترین شهر کره به شمار می آید و دارای جاذبه های فروانی است که به عنوان نمونه ای از آنها می توان به غذاهای دریایی تازه محلی، شب زنده داری، معبد تاریخی و یک خط ساحلی شاعرانه اشاره کرد. همچنین با توجه به دو دانشگاه «ملی بوسان» و دانشگاه «دونگ» که در این شهر قرار دارند و جمعیت دانشجویی پر جنب و جوش آن، بوسان یک مقصد مناسب برای تحصیل در کره جنوبی شناخته می شود.

اخذ پذیرش برای تحصیل در کره جنوبی

شیوه اخذ پذیرش برای تحصیل در کره جنوبی در مؤسسات مختلف متفاوت است اما به طور عمومی می توان از طریق پست یا به صورت آنلاین درخواست خود را به مؤسسه ارائه کرد.

 سال تحصیلی دانشگاه های کره جنوبی ماه مارس شروع می شود ولی اکثر دانشگاه ها در سال دو نوبت پذیرش دارند. نوبت دوم در ماه سپتامبر قرار دارد. مهلت ثبت نام برای نوبت مارس به طور معمول بین سپتامبر و نوامبر تعیین شده است، در حالی که برای ورود در ماه سپتامبر، مهلت ثبت نام اغلب از ماه می تا ژوئن اعلام می شود.

سال تحصیلی دانشگاه های کره جنوبی شامل دو ترم است. تعطیلات تابستانی از جولای تا آگوست و یک تعطیلات زمستانی هم از دسامبر تا فوریه، مشخص شده است.

دانستن زبان کره ای برای دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کره جنوبی یک مزیت به شمار می رود، اگرچه ۲۵ درصد برنامه های تحصیلی در کره به زبان انگلیسی ارائه می شود که این امر موجب شده تا دانشجویان بین المللی دیگر مشکلی برای برقراری ارتباط در این کشور نداشته باشند. البته به طور طبیعی تحصیل در کره جنوبی باعث می شود تا زبان کره ای را نیز تا حدودی یاد بگیرید. نکته آخر هم این که؛ اثبات توانایی زبانی برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی الزامی است.

ویزای تحصیلی کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی

برای تحصیل در کره جنوبی ویزای نوع D-2  نیاز است که از طریق سفارتخانه و یا کنسولگری کره در کشورتان قابل دریافت است. به طور معمول، در کنار اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی یا کره ای، از شما؛ گذرنامه، یک گواهی نامه از ریز نمرات مدرسه، تأییدیه پذیرش از یک دانشگاه کره جنوبی و گواهی تمکن مالی خواسته می شود.

 برای دریافت ویزای D-2  شما ملزم به پرداخت هزینه پردازش به سفارت هستید که این هزینه برای ویزایی با یک مرتبه اجازه ورود 30 دلار و برای ویزایی با اجازه ورود به دفعات متعدد 50 دلار است.

هزینه تحصیل در کره جنوبی

 هزینه تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان بومی و بین المللی یکسان است و به نوع رشته و دانشگاه بستگی دارد. با توجه به دستورالعمل دولت برای دانشجویان بین المللی، یک دوره کارشناسی در یک دانشگاه دولتی هزینه ای معادل ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در هر ترم در بر خواهد داشت. در یک دانشگاه خصوصی کره جنوبی، هزینه ها بین سه تا شش هزار دلار در ترم خواهد بود. هر سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود و به عنوان مثال مقطع کارشناسی چهار سال به طول می انجامد.

بورسیه های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در کره جنوبی فراهم شده است که بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه تحصیلی را پوشش می دهند. البته دولت کره نیز بورسیه هایی را ازجمله Global Korea Scholarship ارائه می کند.

دیدگاه (269)

  • khoshbin پاسخ

    سلام
    برای تحصیل در رشته ی حقوق و وکیل شدن در کره ی جنوبی با بورسیه
    من باید توی ایران تا لیسانس درس بخونم بعد از دانشگاه به دانشگاه درخواست بفرستم
    اینجوری وقتم الکی نمیره
    چون هم قانون و درسای ایران رو تا لیسانس بخونم برم اونجا دوباره از صفر شروع کنم
    نمیشه کنکور داد و رفت اونجا ادامه داد
    با بورسیه

    8 بهمن 1402 در 20:40
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      باید با دانشگاه مبدا تون مکاتبه کنید و ببینید که مدرک دانشگاهی که دارید الان تحصیل می کنید مورد تاییدشون هست؟

      19 اسفند 1402 در 18:41
  • Cervin پاسخ

    ببخشید شرایط زندگی در کره جنوبی خیلی سخته ؟ اخه من چند ماه دیگه می خوام برم کره و خیلی استرس دارم؟
    البته قبلا توی سوئیس زندگی می کردم الان دارم میرم کره

    3 دی 1399 در 17:05
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام خانم مبینا وقت بخیر
      اوایل مهاجرت به هر کشوری شاید کمی سخت باشه اما بعد از مدتی با یادگیری زبان رسمی اون کشور و وقف پیدا کردن با محیط شرایط براتون آسونتر میشه

      26 بهمن 1399 در 10:29
  • zeinab پاسخ

    ببخشید شما مشاوره میدین برای بورسیه شدن؟

    14 آذر 1399 در 06:53
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام خانم زینب وقت بخیر
      برای بورسیه در حال حاضر خدماتی ارائه نمیدیم
      اما استثنا بورسیه کشور ایتالیا رو کار میکنیم و اگر مایل باشید میتونید وقت مشاوره از داخل سایت رزرو کنید

      15 آذر 1399 در 09:36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان