جدول مقایسه تحصیلات پزشکی

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

جدول مقایسه تحصیلات پزشکی

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

در سال گذشته تحصیلی، با هدف آگاه‌سازی متقاضیان تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی و یاری رساندن به آنها در انتخاب درست کشور مقصد، به بررسی و مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف پرداختیم. برخی تغییر و تحولات در طول یک سال اخیر از جمله؛ انتشار لیست جدید دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت و همچنین برخی تحولات در کشورهای مقصد ما را به این نتیجه رساند که در سال تحصیلی جاری هم شرایط کشورهای مختلف را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و اطلاعات لازم کشورهای مختلف را به شکلی به‌روزشده و کامل‌تر در جدولی بصورت یکجا ارائه کنیم.

» مطلب مرتبط: لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت

جدول مقایسه تحصیلات پزشکی
این که به دلایل مختلف،‌ خیلی‌ها دوست دارند در رشته‌های (شاخه) پزشکی تحصیل کنند به این معنی نیست که همه می‌توانند پزشکی بخوانند. فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی، مستقیما با جان مردم سروکار دارند و خیلی طبیعی‌ست که در پذیرش دانشجویان این رشته‌ها، سخت‌گیرانه عمل شود.
بر اساس نکته بالا؛ در بسیاری از کشورها داوطلبان تحصیل در رشته‌های پزشکی، باید در آزمون‌های ورودی، شایستگی خود را نشان دهند. در مواردی هم که داوطلبان بدون عبور از فیلتر آزمون می‌توانند امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی را بدست آورند؛ معمولا باید هزینه‌های سنگینی را برای تحصیل متقبل شوند.
فیلتر آزمون یا فیلتر پول؛ اگر قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارید باید به اینها فیلتر اعتبار را هم اضافه کنید؛ همه دانشگاههای علوم پزشکی خارج از کشور مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و غفلت از این نکته در هنگام انتخاب کشور و دانشگاه محل تحصیل، می‌تواند دانشجویان را پس از اتمام تحصیل و بازگشت به کشور دچار مشکل کند و حتی زحمات و هزینه‌های آنها را بر باد دهد.

» مطلب مرتبط: پزشکی در ایتالیا

» مطلب مرتبط: پزشکی در چین

» مطلب مرتبط: دندانپزشکی در چین

» مطلب مرتبط: پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

می‌توان از همه مطالب بالا چشم‌پوشی کرد و دل به امیدی واهی بست؛ این که می‌توان با معدل پایین، بدون شرکت در آزمون و با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، در دانشگاهی معتبر پزشکی خواند، رؤیاپردازانه و دور از واقعیت است. رؤیاپردازی البته بد نیست اما برای تحقق رؤیا هم باید اسباب آن را فراهم کرد.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاه (96)

  • ارمین پاسخ

    سلام من سال آخر دبیرستان هستم میخواستم بدونم آیا برای تحصیل در اتریش به جز معدل قبولی در کنکور هم ملاک است یا خیر و با چه شرایطی و چگونه میتونم برای مهاجرت اقدام کنم درضمن بنده تابعیت افغانستان را دارم و خواهرم نیز در اتریش زندگی میکند

    30 بهمن 1398 در 22:03
  • فاطمه پاسخ

    سلام برای دوره تخصص فرق المان و اتریش چی هست

    6 دی 1398 در 17:50
  • شروین دارابخانی پاسخ

    سلام.. پزشک هستم از المان. متخصص در رادیوتراپی. میخواستم بدونم شرای، تایید مدارک چگونه است

    20 مهر 1398 در 17:54
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای بخارایی سلام
      برای ارزیابی و تایید مدارک به قسمت اطلاعات تکمیلی سایت مراجه کنید و بخشنامه های وزارت بهداشت اونجا موجوده برای مطالعه.

      27 آذر 1398 در 12:52
  • عسل پاسخ

    سلام من دانشجوی پزشکی با معدل 18/78و سال آخر هستم. میخواستم بدونم چطور میتونم به آمریکا برای تحصیل درهاروارد برم؟خانواده م همه شغل پزشکی و… ندارن و کسی رو هم نداریم که درآمریکا یا… تحصیل کند

    20 بهمن 1397 در 19:46
    • شادمهر پاسخ

      سلام من هستم

      14 آذر 1398 در 21:50

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان