دانشگاه شیکاگو در آمریکا (رتبه 10)

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو در آمریکا (رتبه 10)

دانشگاه شیکاگو در آمریکا (رتبه 10)

دانشگاه شیکاگو

بگذار دانش بیشتر و بیشتر رشد کند تا زندگانی بشر غنی شود؛ این شعار دانشگاه شیکاگو است و گذشته و جایگاه فعلی این دانشگاه نشان می‌دهد در تحقق این شعار موفق بوده است.

در سال 1890 (American Baptist Education Society)  با استفاده از کمک‌های مالی جان دی راکفلر ثروتمند معروف آمریکایی و زمین اهدایی مارشال فیلد (کارآفرین) دانشگاهی خصوصی را در شهر شیکاگوی ایالت ایلینویز تأسیس کرد. این دانشگاه University of Chicago نام گرفت و حالا با عناوین U of C, Chicago و UChicago هم شناخته می‌شود.

[av_promobox button=’no’ label=’Click me’ link=’manually,http://’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#0070e8′ box_custom_bg=’#dbdbdb’ box_custom_border=’#dbdbdb’ av_uid=’av-4xc63e’]

[av_font_icon icon=’ue8bf’ font=’fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’20px’ position=’right’ color=” av_uid=’av-2argne’][/av_font_icon] مطلب مرتبط: تحصیل در آمریکا

[/av_promobox]

در کنار راکفلر که دانشگاه شیکاگو را بهترین سرمایه‌گذاری عمر خود خوانده بود، دیگر چهره آشنای تاریخ دانشگاه شیکاگو، باراک اوباما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است که در سال‌های 1992 تا 2004 در دانشکده حقوق این دانشگاه، حقوق اساسی تدریس می‌کرده است. اوباما که در سال 2009 جایزه صلح نوبل را برد، یکی از 92 برنده جایزه نوبل است که زمانی در دانشگاه شیکاگو مشغول تحصیل، تحقیق یا تدریس بوده‌اند.

کمپس (پردیس) اصلی دانشگاه شیکاگو با 217 هکتار مساحت، در 11 کیلومتری مرکز شهر شیکاگو، یکی از زیباترین کمپس‌های دانشگاهی آمریکا شناخته می‌شود. این دانشگاه از 7 دانشکده زیر تشکیل شده است:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده ارشد شیکاگو

در سال 2016 و در ارزیابی های مؤسسه QS دانشگاه شیکاگو دهمین دانشگاه برتر دنیا شناخته شده است. QS این دانشگاه را ششمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل حسابداری و امور مالی معرفی کرده و دانشکده علوم اجتماعی آن را در رتبه هشتم دنیا جای داده است.

در حال حاضر 13,462 نفر در دانشگاه شیکاگو تحصیل می‌کنند که 2,888 نفر از آنها دانشجوی بین‌المللی هستند. 42 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی و 58 درصد در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند. در بین دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، نسبت دانشجویان مقطع کارشناسی به مقاطع بالاتر 20 به 80 است. 2,376 نفر هم اعضای آکادمیک این دانشگاه را تشکیل می‌دهند که 559 نفر آنها بین‌المللی هستند.


Call Now Buttonمشاوره رایگان