دانشگاه کمبریج در انگلستان (رتبه 4)

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در انگلستان (رتبه 4)

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج Cambridge University چهارمین دانشگاه برتر دنیا در سال 2016 در رنکینگ QS‌ از لحاظ قدمت هم چهارمین دانشگاه جهان بحساب می‌آید؛ دانشگاه پرآوازه «کمبریج» که در سال 1209 میلادی تأسیس شده و تنها دانشگاههای بولونیای ایتالیا، آکسفورد انگلیس و سالامانکای اسپانیا قدمتی بیش از آن دارند.

در حدود 80 کیلومتری شمال لندن و در کناره رود «کم» شهر کمبریج قرار دارد؛ یک شهر دانشگاهی که (طبق سرشماری سال 2011) حدود 25 هزار نفر از جمعیت 124 هزار نفری آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند. دانشگاه کمبریج میزبان حدود 19 هزار نفر از این دانشجویان است.

» مطلب مرتبط: تحصیل در انگلستان

قدمت دانشگاه کمبریج و همینطور آکسفورد باعث شده تا آنها را دانشگاههای باستان بخوانند. در واقع کمبریج علاوه بر اینکه از حیث علمی و آکادمیک شهرت و اعتبار دارد ‌برای علاقمندان تاریخ هم جذاب است. ساختمان‌های دانشگاه و همینطور کالج‌های آن همواره بازدیدکننده‌های فراوانی دارد. همچنین بازدید از موزه دانشگاه و میراث گرانبهایی که در آن نگهداری می‌شود هم می‌تواند برای علاقمندان علم و تاریخ فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی شوق‌انگیز باشد. همانطور که نگاهی به نام‌های سرشناسی که در این دانشگاه تحصیل علم کرده‌اند هیجان‌انگیز است؛ ایزاک نیوتن، چارلز داروین و استفن هاوکینگ.

دانشگاه کمبریج مجموعه‌ای متشکل از 31 کالج و 150 دپارتمان، انیستیتو و… است که یک تیم مدیریت مرکزی آن را اداره می‌کند. این تیم مدیریتی البته تیم کوچکی است و در واقع هر کدام از کالج‌ها و دانشکده‌های اکسفورد خودمختار است و حساب دارایی‌ها و درآمدهای آن از دیگران جداست. بهمین خاطر هزینه‌های تحصیل در کالج‌های مختلف آن می‌تواند متفاوت باشد.

کمبریج ثروتمندترین دانشگاه قاره اروپا است. در سال 2014 این دانشگاه 5.89 میلیارد پوند دارایی داشته که 2.29 میلیارد آن سهم خود دانشگاه و بقیه، دارایی کالج‌های آن است. کمریج یک دانشگاه دولتی است و بخش قابل توجهی از بودجه آن را دولت انگلیس تأمین می‌کند. انتشارات کمبریج هم درآمد زیادی نصیب آن می‌کند.

در سال 2016 دانشگاه کمبریج در رده‌بندی QS و همچنین رده‌بندی Times چهارمین دانشگاه برتر دنیا معرفی شده است. مؤسسه QS‌ این دانشگاه را برای تحصیل در شاخه‌های مختلف تحصیلی؛ هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی و مدیریت، پزشکی و مهندسی، یکی از 4 دانشگاه برتر حال حاضر دنیا ارزیابی کرده است.

اطلاعات آماری

دانشگاه کمبریج حدود 19 هزار دانشجو دارد که بیش از یک‌ سوم آنها بین‌المللی هستند.

حدود 12 هزار نفر از دانشجویان کمبریج، در مقطع کارشناسی و 7 هزار دانشجو هم در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند.

40 درصد از 5 هزار پرسنل آموزشی دانشگاه، بین‌المللی هستند.

شهریه تحصیلی

در مقطع کارشناسی، دانشجویان داخلی 14 تا 16 هزار دلار و دانشجویان بین‌المللی 26 تا 28 هزار دلار شهریه می‌پردازند.

در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان داخلی 8 تا 10 هزار دلار و دانشجویان بین‌الملی 26 تا 28 هزار دلار  پرداخت می‌کنند.

هر سال تحصیلی در دانشگاه کمبریج از 3 ترم تشکیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان