دوره فوق دکترای چین رایگان است

دوره فوق دکترای چین رایگان

دوره فوق دکترای چین رایگان است

دوره-فوق-دکترای-چین-رایگان

، تهران ، (اخبار رسمی): دوره فوق دکترا در چین یک دوره 2 ساله در تمام رشته‌ها (غیر از زیرشاخه‌ های پزشکی) است که به زبان انگلیسی و در دانشگاه های پکن و شانگهای ارائه می‌شود.

چین که در سالیان اخیر با رشد اقتصادی و صنعتی سریع توانسته به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود، در زمینه آموزش هم اهدافی مانند بهبود جایگاه دانشگاههای خود در دنیا و کسب سهم بیشتر از بازار بین المللی آموزش را دنبال کرده است. آنها موفق شده‌اند با اعطای بورسیه‌های متنوع تحصیلی دانشجویان بین‌المللی زیادی را به تحصیل در چین ترغیب کنند. بورسیه فوق دکترا در چین یکی از این بورسیه‌هاست که شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل در چین فراهم می‌کند.

» مطلب مرتبط: راز جذابیت تحصیل در چین برای دانشجویان خارجی

نکته مهم این است که دانشگاه های چین جزو معتبرترین دانشگاه های آسیا (و بعضا جهان) هستند و در لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم کشورمان هم قرار دارند. دوره فوق دکترا در چین، هم یک دوره آکادمیک و هم یک دوره کاملاً عملی به حساب می‌آید و به عنوان سابقه کار هم در نظر گرفته می‌شود.

مهمترین مزیت دوره فوق دکترا در چین هزینه‌های آن است؛ این دوره تحصیلی کاملا رایگان است و علاوه بر آن، دانشجویان حقوق هم دریافت می‌کنند؛ 7000 یوان حقوقی است که هر ماه به این دانشجویان تعلق می‌گیرد که برای اداره زندگی یک خانواده 3 نفره در کشور چین کافی است. آنها می‌توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه گرفته و دوران تحصیل در چین را در کنار خانواده خود بگذرانند.

شرایط اخذ پذیرش

افرادی که مدرک دکترای معتبر، مقالات بین‌المللی و سابقه کار دارند می‌توانند برای گرفتن پذیرش فوق دکترا از دانشگاه های چین اقدام کنند. داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) اجباری نیست و تنها امتیاز تلقی می‌شود. همچنین برای اخذ پذیرش در مقطع فوق دکترا مهلت زمانی مشخصی وجود ندارد و متقاضیان در هر زمان از سال می‌توانند فرآیند اخذ پذیرش خود را آغاز کنند.

پس از ارسال مدارک و مکاتبه (که معمولا باید با استاد راهنما برای جلب نظر او صورت گیرد) پیگیری حضوری خود متقاضی یا نماینده او در کارگروه مربوط در دانشگاه مورد نظر می‌تواند احتمال گرفتن پذیرش و بورسیه فوق دکترای چین را بالا برده و تا حد زیادی ضامن موفقیت پرونده متقاضی شود.

### پایان خبر رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان