دکترای داروسازی در اتریش

دکترای داروسازی در اتریش

دکترای داروسازی در اتریش

دکترای داروسازی در اتریش

تحصیل در دانشگاه‌هایی معتبر و با شهریه کم؛ این توصیفی مختصر از شرایط تحصیل در اتریش است و پاسخی کوتاه به این سؤال که چرا اتریش برای دانشجویان بین المللی جذابیت دارد؛ دانشجویانی که از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته های مختلف، دانشگاههای اتریش را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می کنند. در این مطلب به یکی از این رشته ها می پردازیم و از شرایط تحصیل دکترای داروسازی در اتریش صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر درباره شرایط تحصیل در اتریش مطالعه و تحقیق کرده باشید حتما می دانید که دانشگاههای این کشور کوچک و نسبتا کم جمعیت، چه جایگاهی در دنیا دارند. به طور کلی می توان دانشگاههای اتریش را به ویژه در مقایسه با بسیاری از دیگر مقاصد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، در رده دانشگاههای معتبر جای داد. شما اگر دانشجوی یکی از دورهای علوم پزشکی، مثل دکترای داروسازی در اتریش باشید اهمیت این موضوع را بیشتر درک خواهید کرد.

کیفیت آموزش علوم پزشکی در دانشگاههای اتریش در سطحی است که مدارک صادره این دانشگاهها، در هر جای دنیا ازجمله ایران مورد تأیید است. شما اگر دوره دکترای داروسازی را در اتریش به پایان برسانید، می توانید در هر نقطه ای از دنیا به عنوان داروساز مشغول به کار شوید. این اولین و یکی از مهم ترین نکات قابل ذکر درباره دوره تحصیلی دکترای داروسازی در اتریش است.

دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت در اتریش

فهرست زیر نام دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت در اتریش است:

1- University of Vienna

2- Johannes Kepler University of Linz

3- Med University Vienna

4- Med University Graz

5- Med University Innsbruk

6- Karl-Franzens University Graz

شما اگر امسال تحصیل خود را در یکی از دانشگاههای بالا شروع کنید، می توانید بعد از اتمام دوره تحصیلی تان، مدرک خود را به تأیید وزارت بهداشت برسانید و منعی برای فعالیت در ایران نخواهید داشت.

با وجود جاذبه های بسیاری مثل دانشگاههای معتبر اتریش و کیفیت بالای آموزش در این دانشگاهها، شهریه پایین و همچنین کیفیت بالای زندگی در اتریش تحصیل در اتریش برای ایرانیان علاقمند به رشته های علوم پزشکی نمی تواند گزینه ای جدی باشد؛ بهتر است بگوییم تحصیل علوم پزشکی مثل دکترای داروسازی در اتریش شرایط آسانی ندارد و به همین دلیل  شاید خیلی ها از انتخاب اتریش با همه خوبی ها و جذابیت هایش صرفنظر کنند.

قبولی در کنکور سراسری ایران در رشته های پزشکی، آن چیزی است که متقاضی ایرانی تحصیل علوم پزشکی در اتریش نیاز دارد تا اجازه تحصیل در اتریش را به دست آورد. شاید بگویید کسی که بتواند در کنکور ایران رتبه لازم برای قبولی در این رشته ها  را به دست آورد، دیگر نیازی به تحصیل در خارج از کشور، آنهم با تحمل سختی ها و پرداخت هزینه های مضاعف ندارد. حرف درستی است اما خوشبختانه از راه دیگری هم می توان برای تحصیل دکترای داروسازی در اتریش اقدام کرد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در اتریش

می توان اینطور گفت که تنها پذیرفته شدگان کنکور سراسری نیستند که شرایط لازم را برای گرفتن پذیرش دوره دکترای داروسازی در اتریش دارند. این امکان برای دسته ای دیگر هم وجود دارد؛ افرادی که دارای مدرک کارشناسی رشته های پیراپزشکی، شیمی، زیست شناسی و کشاورزی هستند، فرقی هم نمی کند که مدرکشان را از دانشگاه سراسری (دولتی) گرفته باشند یا دانشگاه آزاد.

البته جز این که شما باید مدرک کارشناسی رشته های یادشده را داشته باشید، باید در آزمون ورودی داروسازی هم شرکت و نمره قبولی را کسب کنید تا بتوانید در دوره دکترای داروسازی در اتریش مشغول تحصیل شوید.

مزایای دوره دکترای داروسازی در اتریش

تحصیل دکترای داروسازی در اتریش علاوه بر مزایای کلی تحصیل در اتریش مزایای دیگری هم دارد که شرایط گرفتن پذیرش را برای آنهایی که واجد شرایط اولیه (قبولی در کنکور سراسری یا داشتن مدرک کارشناسی رشته های پیراپزشکی، شیمی، زیست شناسی و کشاورزی) هستند آسان می کند.

نداشتن محدودیت سنی

تحصیل در دوره دکترای داروسازی در اتریش محدودیت سنی ندارد و شما در هر سنی می توانید برای گرفتن پذیرش اقدام کنید. این نکته به خصوص برای آنهایی که چند سالی در دانشگاههای ایران درس خوانده اند، می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

نداشتن شرط معدل در مقطع کارشناسی

گرفتن پذیرش دکترای داروسازی از دانشگاههای اتریش مشروط به داشتن معدل بالا نیست.

شهریه پایین

هزینه تحصیل در اتریش در رشته داروسازی تنها 380 یورو برای هر ترم است.

طول دوره

دانشجویان، طی 6 سال دوره دکترای داروسازی در اتریش را می گذرانند و در ایران مدرکشان به عنوان دکترای حرفه ای ارزشیابی می شود.

بدون نیاز اولیه به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

شما می توانید بدون داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی هم فرایند اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش برای تحصیل دکترای داروسازی در اتریش را آغاز کنید ولی در نهایت به مدرک زبان آلمانی نیاز دارید. در این راه مؤسسه امیدار هم شما را همراهی می کند.

روال کار به این شکل است که مؤسسه امیدار مقدمات ثبت نام متقاضی را در کالج زبان آلمانی در اتریش فراهم می کند و پس از اتمام دوره، متقاضی باید در آزمون زبان آلمانی شرکت و نمره B2 را کسب کند. این یکی از پیش‌ نیازهای شرکت در دوره دکترای داروسازی در اتریش است.

دوره های زبان آلمانی در ماه های اکتبر و مارس هر سال شروع و در طول یک سال و نیم (۳ ترم) برگزار می شوند. شرکت کنندگان در این دوره ها برای هر ترم ۵۰۰ یورو شهریه می پردازند.

در مرحله بعد متقاضی، در آزمون ورودی داروسازی که هر سال در ماه جولای برگزار می شود شرکت می کند. این آزمون، تستی است و سؤالات آن از دروس شیمی و زیست شناسی (در سطح دبیرستان) طرح می شود.

با کسب حد نصاب لازم، متقاضی می تواند دوره دکترای داروسازی در اتریش را آغاز کند. اگر هم موفق به کسب نمره لازم نشود، می تواند در آزمون سال بعد شرکت کند.

تحصیل دکترای داروسازی در اتریش برای هر کس که امکانپذیر باشد، فرصت مغتنمی فراهم می آورد که هم در یکی از سیستم های آموزش عالی باکیفیت دنیا تحصیل کند و هم زندگی در کشوری با استانداردهای بالا را تجربه کند. این البته راهی برای مهاجرت به اتریش هم است. تحصیل و بازگشت یا تحصیل و مهاجرت؛ در هر صورت،‌با یک گزینه جذاب روبرو هستیم.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاه (25)

  • فرح پاسخ

    سلام من لیسانس شیمی محض با معدل 13:۳۰و فوق شیمی دارو معدل کل دو ترم تا اللان 15خورده ای نزدیک 16 میشه برای داروسازی اقدام کنم در حال حاضر زبان هم میخونم انگلیسی لطفا من را راهنمایی کنید

    7 مرداد 1398 در 18:50
  • sama پاسخ

    سلام و خسته نباشید من کارشناسی میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد کرج دارم با ۲۵ سال سن در حال حاضر مشغول خوندن آلمانیم و سطح A1 را تموم‌کردم میتونم برای داروسازی اتریش اقدام کنم؟زمان امتحان ورودیشون‌کیه؟و شانس پذیرش فقط به قبولی آزمون خودشون مرتبطه یا مدارک ما هم تاثیر داره؟

    29 خرداد 1397 در 21:42
  • معصومه پاسخ

    سلام من فوق لیسانس شیمی دارم.میخام برای داروسازی اقدام کنم.اگر در ایران مدرک زبان المانی بی۲ رو بگیرم ایا دیگر نیازی به گذراندن دوره ی زبان در اتریش نیست؟

    2 خرداد 1397 در 14:53
  • SUSAN پاسخ

    سلام دانشجوی ترم 3 داروسازی دانشگاه EMU قبرس هستم
    میشه از EMU به دانشگاهای دیگر انتقال گرفت؟
    چه دانگاهایی این شرایط رو برای ادامه تا مقطع دکتری داروسازی در دنیا قبول میکنن؟

    12 اردیبهشت 1397 در 14:39
    • مشاور پاسخ

      سلام وقت بخیر
      برای انتقالی باید از دانشگاه مقصد مورد نظر استعلام بگیرید

      15 اردیبهشت 1397 در 11:19
  • علی قادری پاسخ

    من دانشجوی سال 7 پزشکی روزانه سرارسری ایران هستم، میخواستم بدونم امکان پذیرش داروسازی یا پزشکی برای دانشگاه های اتریش یا آلمان با توجه به قبولی در کنکور بدون نیاز به آزمون مججد ورودی هستم؟ چجوری؟ در ضمن متولد 72 نیز هستم

    28 فروردین 1397 در 11:25
  • ناصری پاسخ

    سلام
    من دیپلم رشته ریاضی فیزیک دارم متقاضی تحصیل در رشته داروسازی اتریش هستم آیا امکانش وجود داره؟

    12 بهمن 1396 در 13:47
  • م .ر پاسخ

    سلام
    من دانشجوی سال اخر pharm d در هندم.
    چگونه متونم اقدام به اقامت در اتریش بگریم .

    20 آذر 1396 در 00:23
  • فریدا رحیمیان پاسخ

    باسلام واحترام،مدرک دکترای داروسازی دارم ومتقاضی تحصیل در رشته های تخصصی داروسازی هستم در صورت امکان راهنمایی کنید

    11 آبان 1396 در 07:49
  • بابک پاسخ

    سلام و عرض خسته نباشید من مدرک کارشناسی مهندسی شیمی (کارشناسی شیمی ن، مهندسی شیمی) از دانشگاه آزاد دارم میتونم بعد از گرفتن مدرک زبان آلمانیم برای آزمون ورودی دکتری داروسازی داخل اتریش اقدام کنم؟؟ خیلی خیلی ممنون میشم اگر جوابم رو بدید

    20 مهر 1396 در 01:05
    • علی پاسخ

      بله باید ازمون ورودی بدی

      8 مرداد 1397 در 23:03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان