شروع یک زندگی جدید (قسمت دوم)

شروعیکزندگیجدید

شروع یک زندگی جدید (قسمت دوم)

شروع یک زندگی جدید (قسمت دوم)

شروع یک زندگی جدید 2

اگر در وبسایت امیدار مشغول خواندن این مطلب هستید به احتمال بسیار در ابتدای مسیر تحصیل در خارج از کشور هستید و هنوز مشغول انتخاب کشور و دانشگاه مناسب خود می باشید ولی اخذ پذیرش و سفر به یک کشور خارجی به خودی خود تازه شروع یک دوره جدید در زندگی شما است که باید خود را برای مواجه شدن با مسائل و مشکلاتی که تا به حال با آنها برخورد نداشته اید، آماده کنید و قصد ما از نگارش این مطلب (که برای پوشش کامل تمامی مسائل به صورت سریالی ارائه خواهد شد)، بررسی مشکلات احتمالی شما در حین تحصیل در یک کشور خارجی می باشد.

[av_promobox button=’no’ label=’Click me’ link=’manually,http://’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#0070e8′ box_custom_bg=’#dbdbdb’ box_custom_border=’#dbdbdb’ av_uid=’av-hh29j’]

[av_font_icon icon=’ue8bf’ font=’fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’20px’ position=’right’ color=” av_uid=’av-8p4t3′][/av_font_icon] مطلب مرتبط: قسمت اول (ورود و اسکان)

[/av_promobox]

 

قسمت دوم – خرید لوازم خانه و مایحتاج زندگی

اکنون که منزل مورد نظر خود را اجاره کرده اید باید به فکر خرید لوازم خانگی ضروری (و بعضاً غیر ضروری) باشید. البته در برخی موارد ممکن است دانشجویان خانه های مبله کرایه کنند (اگرچه با در نظر گرفتن مسائل مذهبی یا تفاوت فرهنگی، تعداد زیادی از ایرانیان به اجاره خانه مبله تمایلی ندارند). خانه های مبله معمولاً دارای وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، مبل راحتی، تخت خواب و … هستند که در این صورت تقریباً نیازی به خرید کلی نیست ولی در صورتی که می خواهید از اول زندگی خود را بسازید باید در خرید لوازم خانگی دقت زیادی به خرج دهید.

در اکثر شهرها برای خرید لوازم خانگی، مراکز یا محله هایی وجود دارند که محصولات متنوعی را با قیمت مناسب عرضه می کنند و این موضوع به شما این فرصت را می دهد که متناسب با بودجه خود برای خرید لوازم مورد نیاز اقدام کنید. توصیه می شود از اولین پاساژی که در روز اول میروید وسایل مورد نظر را خریداری نکنید بلکه برای خرید لوازم ضروری حتماً وقت کافی اختصاص دهید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید زیرا قرار است از این وسایل چندین سال استفاده کنید و اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند مجبور به صرف هزینه و زمان اضافی خواهید بود.

همچنین شرایط رفاهی منزل خود را حتماً در اولویت قرار دهید و اگر خرید وسیله ای، تجربه زندگی شما را طی دوره اقامتتان در آن کشور تسهیل میکند (مانند ماشین ظرفشویی، کولر گازی و …) حتی اگر در برنامه خریدتان وجود ندارد (بر اساس بودجه از پیش تعیین شده) توصیه میکنیم آن وسیله را خریداری کنید زیرا در دوران تحصیلتان در یک کشور خارجی، خانه شما تنها مکان امن برای استراحت کردن و آرامش داشتن خواهد بود و با در نظر گرفتن این موضوع که شما زمان زیادی را در منزلتان خواهید بود، تخصیص بودجه بیشتر برای خرید وسایلی که شاید در ابتدا غیر ضروری به نظر برسند می تواند در بهبود شرایط زندگیتان در چند سال آینده تاثیر بسزایی داشته باشد.

در نهایت برای خرید مایحتاج زندگی و خرید روزانه سعی کنید در همان روزهای اولیه مراکز خرید و فروشگاههای مورد نیاز که محصولات تازه و به روز ارائه می کنند را در اطراف محل زندگیتان پیدا کنید. عموماً فروشگاههای بزرگ دارای انواع اقلام مصرفی برای مصرف خانگی هستند که می توانید در طی یک نوبت، خرید کلی یک هفته خود را از آنجا انجام دهید و یا مانند افراد بومی از مغازه های کوچک محلی خرید کنید که در این صورت حتماً، حتماً و حتماً فقط اندازه نیازتان برای همان روز یا حداکثر فردای آن روز خرید کنید تا هم در مخارجتان صرفه جویی کرده باشید و هم از محصولات تازه استفاده کنید. شاید زمان آن رسیده که خرید سیب و پرتقال به صورت دانه ای را تجربه کنید.

ادامه دارد …


Call Now Buttonمشاوره رایگان