شناخت انواع سؤالات رایتینگ (بخش اول)

ielts writing

شناخت انواع سؤالات رایتینگ (بخش اول)

ielts writing

هرگز برای نگارش رایتینگ آیلتس بدنبال یادگیری یک مدل مشخص نباشید.

اگرچه معیارهای سنجش همیشه یکسان هستند و تعداد کلمات و زمان نگارش نیز همواره ثابت هستند، اما 5 نوع کلی سؤال وجود دارد که شما بایستی آنها را بدرستی بشناسید و استراتژی نگارش آنها را یاد بگیرید. در این نوشته به بررسی این پنج مدل سوال رایتینگ میپردازیم.

پنج نوع رایج سؤالات رایتینگ تسک 2 عبارتند از:

  1. Opinion (often Agree or Disagree)
  2. Advantages and Disadvantages
  3. Problem and Solution
  4. Discussion (Discuss both views)
  5. Two-part Question

در نوع اول سوالات که به Opinion معروف است شما بایستی به روشنی موضع خودتان را مشخص کنید و بنویسید که شخصا نسبت به موضوع مطرح شده چه نظری دارید. اینکه چه میزان موافق یا مخالف سوال پرسیده شده باشید یا اینکه تعادل در موافقت و مخالفت تان داشته باشید، به خودتان برمیگردد . یعنی اینکه هم میتوانید به تعادل در مورد هر دو وجه سؤال بپردازید یا اینکه طرفدار یک وجه باشید و بیشتر در مورد آن بنویسید. اگر در سؤال از شما پرسیده شده بود که ” به چه میزان موافق یا مخالف ” هستید، حتما بایستی در ابتدای متن به این میزانِ خواسته شده اشاره کنید و در طول نوشته خود سعی کنید که خواننده تان را متقاعد نمایید که ایده شما درست است.

در مدل دوم از شما خواسته میشود که به  “فایده و ضرر” یک موضوع بپردازید و شما بایستی هم از فواید و هم از ضررها بنویسید و دلایل خود را برای هر کدام از آنها بیان کنید. بهتر است در پاراگراف اول از فایده ها بنویسید و در پاراگراف بعدی به مضرات موضوع بپردازید. البته این مدل نوشتن کاملا اختیاری و سلیقه ایست. به یک نمونه از این نوع سوال توجه کنید:

Nowadays many students have the opportunity to study some or all of their course in a foreign country. What are the advantages and disadvantages of studying abroad?

همانطور که می بینید از شما خواسته شده است که در مورد فواید و ضررهای ادامه تحصیل در خارج از کشورwriting بنویسید . فراموش نکنید که حتما برای هر مورد از فایده ها یا ضررها ، دلیل بیاورید و به کمک مثال های کاربردی و درست ، توضیحات خودتان را تکمیل کنید. (درمورد نحوه نگارش مثال بعدا مفصل توضیح خواهم داد)

مدل سوم از نوع “مسئله و راه حل” است و شما بایستی به دقت فکر کنید که چگونه به سوالات مطرح شده پاسخ دهید. معمولا در این مدل، شما با 2 سؤال روبرو هستید و ابتدا بایستی به “دلایل” ایجاد مسئله و اینکه چه چیزی باعث بوجود آمدن مشکل شده است بپردازید و سپس راه حل ها و راهکارهای برطرف کردن آن مشکل را بیان کنید. در این مدل سوالات باید مراقب باشید تا از موضوع خارج نشوید و فقط به بیان دلایل مشکل موجود و ارائه راه حل های آن بپردازید و هنگام بیان دلایل، مدام به موضوع اشاره کنید تا از ذهن خودتان خارج نشود. بعنوان مثال در سوال زیر:

Global warming is one of the biggest threats humans face in the 21st Century and sea levels are continuing to rise at alarming rates.

What problems are associated with this and what are some possible solutions.

شما بایستی ابتدا در مورد “مشکلاتی” که گرمای زمین و افزایش سطح آب دریاها بوجود می آورند بنویسید و سپس به بیان  چند راه حل ممکن و محتمل برای حل این مشکلات بپردازید.

(بررسی دو مدل بعدی در نوشته های آینده)

ادامه دارد…

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاه (2)

  • hadis پاسخ

    سلام و وقت بخیر من برای گرفتن آیلتس ایا احتیاج هست دوره ترمیک را بگذرانم . من کارشناس ارشد فناوری هستم ولی متاسفانه اصلا زبان بلد نیستم اما خیلی به مدرک ایلتس احتیاج دارم شنیدم میتوانم فقط برای این دوره اماده شوم بدون گذراندن دوره ترمیک میشه لطفا منو اگاه کنید از این موضوع ؟ و ایننکه از کجا باید شروع کنم ممنون و سپاس گذارم

    28 آبان 1396 در 21:12
    • مشاور پاسخ

      سلام
      لطفا برای گرفتن اطلاعات دوره های زبان با گروه مشاوران ما درتماس باشید.
      تماس باما

      29 آبان 1396 در 10:43

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان