شهرهای دانشجویی اتریش

شهرهای دانشجویی اتریش

شهرهای دانشجویی اتریش

شهرهای دانشجویی اتریش

دانشگاه های معتبر، هزینه های مقرون به صرفه و استاندارد بالای زندگی؛ این خلاصه آن چیزی است که می توان درباره شرایط تحصیل در اتریش گفت و البته عواملی که شهرهای دانشجویی اتریش را در میان برترین های دنیا قرار داده است. در این مطلب به معرفی برترین شهرهای دانشجویی اتریش می پردازیم.

وین / Vienna

پایتخت اتریش و بزرگترین شهر این کشور، در سال 2018 از سوی نشریه اکونومیست به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی معرفی شد، انتخابی که براساس شاخصه هایی مانند زیرساختار و حمل و نقل، آموزش و تحصیل، میزان جرائم، خدمات درمانی و بهداشتی، ثبات سیاسی و فرهنگ ‌و هنر صورت گرفت و وین توانست با کسب 1/99 امتیاز از 100 امتیاز ممکن بالاتر از شهرهای ملبورن استرالیا، اوساکای ژاپن، کلگری کانادا و سیدنی استرالیا این عنوان را از آن خود کند.

وین تنها شهری مهیا برای زندگی نیست؛ بلکه برای تحصیل هم می تواند انتخابی عالی باشد. قرار گرفتن این شهر در رده یازدهم رده بندی برترین شهرهای دانشجویی دنیا می تواند این موضوع را نشان دهد.

علاوه بر شاخص های عمومی برای زندگی، معرفی وین به عنوان یکی از شهرهای برتر دانشجویی دنیا دلایل دیگری هم دارد؛ اولین و مهم ترین این دلایل، برخورداری وین از دانشگاه های معتبر است. دو دانشگاه University of Vienna و TU Wien نه تنها در اتریش، بلکه در اروپا هم شهرت و اعتبار فراوانی دارند.

هزینه تحصیل در اتریش مقرون به صرفه است و این موضوع برای تحصیل در پایتخت این کشور هم صادق است. شهریه نسبتا پایین دانشگاه های وین کمک کرده تا این شهر به یکی از شهرهای دلخواه دانشجویان تبدیل شود.

انتخاب دانشگاهی در وین برای تحصیل، ضمن اینکه فرصت بسیار خوبی  برای حضور در مؤسسات آموزش عالی ممتاز است؛ امکان زندگی در یک شهر زیبا با فضای سبز گسترده، ساختمان های چشم نواز، کاخ های دیدنی و موزه های مشهور را هم فراهم می کند. به اینها باید تاریخ غنی وین در زمینه هنر و به ویژه موسیقی را هم اضافه کرد که این شهر را برای تحصیل در این رشته، به انتخاب اول بسیاری از علاقمندان موسیقی در سراسر جهان تبدیل می کند.

اینزبروک / Innsbruck

اینزبروک به علت قرار گرفتن در دامنه کوه آلپ ۲ بار به عنوان میزبان المپیک زمستانی انتخاب شده و برای علاقه مندان به اسکی، یک بهشت محسوب می شود. رشته کوه های آلپ همیشه از داخل شهر قابل مشاهده هستند و شما می توانید با استفاده از تله کابین در کمتر از نیم ساعت بالای قله ها باشید.

خب شاید شما به اسکی علاقه ای نداشته نباشید. مشکلی نیست؛ کوهستان و اسکی تنها جاذبه های اینزبروک نیستند. در این شهر می توانید ترکیبی دیدنی از معماری سنتی و مدرن را در دامنه کوه  ببینید که قابل مقایسه با هیچ جای دیگر نیست و البته از همه اینها مهم تر؛ اینسبروک شهری با جامعه بزرگ دانشجویی است.

اینزبروک پس از وین و گراتز سومین شهر بزرگ دانشجویی اتریش به حساب می آید. در میان دانشگاه های اینزبروک، دانشگاه Leopold-Franzens-Universität Innsbruck که با نام Universität Innsbruck هم شناخته می شود، از اعتبار بسیاری برخوردار است و یکی از 300 دانشگاه برتر دنیا محسوب می شود. دانشگاهی که به خصوص در جذب دانشجویان بین المللی آمار چشمگیری دارد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در اتریش

گراتز / Graz

دومین شهر بزرگ اتریش، شهری باستانی و به جای مانده از دوران قرون وسطی به نام گراتز است که شهر قدیمی آن را به دلیل ترکیب هارمونیکی که ازمعماری کهن و مدرنِ دوره های مختلف تاریخی در آن شکل گرفته است، یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسانده است.

گراتس به عنوان یکی از مرکز آموزشی و تحصیلی اتریش قدمتی طولانی دارد. 50 تا 60 هزار دانشجویی که در دوره ها و مقاطع مختلف در این شهر مشغول تحصیل هستند، حدود 20 درصد جمعیت کل این شهر را تشکیل داده و گراتس را به یکی از برترین و بزرگ ترین شهرهای دانشجویی اتریش بدل ساخته اند.

گراتس را برخلاف اینزبروک می توان با گرما و تابستان های دلپذیر معرفی کرد اما از کریسمس زنده و پرهیجان گراتس هم به هیچ وجه نمی توان چشم پوشی کرد. گراتس البته به خاطر غذای عالی اش هم شناخته می شود و حتی در سال 2008 عنوان «شهر لذت های آشپزی» را هم به دست آورده است.

هزینه زندگی در گراتس چندان پایین نیست، اگرچه کیفیت زندگی در این شهر مطمئنا ارزشش را دارد. دانشجویان برای گذران زندگی دانشجویی در گراتز به ماهی حداقل 900 یورو نیاز دارند. این رقم را می توان به عنوان هزینه زندگی در اتریش و نه تنها شهر گراتز اعلام کرد، ولی رستوران های عالی گراتز ممکن است کار دست دانشجویان بدهد و باعث افزایش هزینه هایشان شود.

گراتس با قرار گرفتن در رده هشتاد و پنجم رنکینگ QS یکی از 100 شهر دانشجویی برتر دنیا شناخته می شود. شهر کم جمعیتی که صاحب دو دانشگاه مشهور و ممتاز در رنکینگ QS است و مراکز آموزش عالی آن دانشجویان پرشماری را میزبانی می کنند.

لینز / Linz

جدا از معماری تاریخی و سبک زندگی سنتی که ویژگی اکثر شهرهای مشهور اتریش هستند، لینز به دلیل سبک زندگی مدرن شهری اش شناخته می شود. سومین شهر بزرگ اتریش که در سال ۲۰۰۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، مرکز شهر را به فضایی سرشار از معماری مدرن و آثار هنری معاصر تبدیل کرده است.

 قسمت قدیمی لینز همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده و پر از کافه های متنوع است که حتما باید به آنها سری بزنید. همچنین این شهر دارای اماکن فرهنگی بزرگ مانند براکنرهاس  the Brucknerhaus و یکی از بزرگترین موزه های هنر اتریش، به نام موزه هنر لنتوز است.

شهر لینز همچنین به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی اتریش صاحب چندین دانشگاه است که دانشگاه یوهانز کپلر (Johannes Kepler University) با رتبه جهانی ۵۵۱ معتبرترین آنها به حساب می آید.

 سالزبورگ / Salzburg

آخرین شهر از شهرهای دانشجویی اتریش که به معرفی آن خواهیم پرداخت شهر تاریخی سالزبورگ است؛ یکی دیگر از مقاصد توریستی محبوب در اتریش که در کنار قلعه Festung Hohensalzburg قرار دارد. این قلعه در بالای کوه بنا نهاده شده و از قرن شانزدهم به جای مانده است. همچنین بافت قدیمی شهر سالزبورگ به عنوان یک اثر تاریخی در لیست اماکن تاریخی جهان ثبت شده است.

البته شهر سالزبورگ فقط یک شهر تاریخی نیست، هنگامی که بازدید توریستی شما به اتمام برسد اماکن زیادی مانند کافه ها، اماکن سنتی و مدرن فرهنگی و پیست ورزش های زمستانی وجود دارند که می توانید از حضور در آنها لذت ببرید.

معتبرترین دانشگاه سالزبورگ دانشگاه پاریس لودرن Paris Lodron Universitat Salzburg (دانشگاه سالزبورگ) با رتبه جهانی +۷۰۰ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان