شهرهای دانشجویی استرالیا

شهرهای دانشجویی استرالیا

شهرهای دانشجویی استرالیا

شهرهای دانشجویی استرالیا

کشوری که استاندارد زندگی در شهرهای آن بالا است، جزو محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی به شمار می آید و دانشگاه های معتبر پرتعدادی دارد؛ قطعا باید صاحب چندین شهر دانشجویی در میان برترین های دنیا باشد. استرالیا دقیقا چنین شرایطی دارد. در این مطلب به معرفی شهرهای دانشجویی استرالیا می پردازیم تا اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید اطلاعات کامل تری از شرایط تحصیل و زندگی در این کشور به دست آورید.

در فهرستی که مؤسسه QS از شهرهای دانشجویی برتر دنیا در سال 2018 منتشر کرده، نام دو شهر استرالیا در بین 10 شهر اول دیده می شود؛ ملبورن و سیدنی که به ترتیب در رده های سوم و دهم این فهرست جای دارند. نام شهرهای دیگری مثل بریزبن و کانبرا (پایتخت استرالیا) هم در بین 25 شهر اول به چشم می خورد.

» مطلب مرتبط:  تحصیل در استرالیا

ملبورنشهرهای دانشجویی استرالیا

ملبورن را می توان پایتخت فرهنگی استرالیا دانست، شهری که از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است. ملبورن جایگزین خوبی برای افرادیست که سیدنی را شهری شلوغ و پرهیاهو می دانند. می توان از این نظر ملبورن را در مقایسه با سیدنی، شبیه اصفهان نسبت به تهران شلوغ و پرهیجان قلمداد کرد. البته علاقه مردم محلی این شهر به ورزش، سلامت و هیجانات گروهی مثال زدنی است، پس نمی توان ملبورن را فقط شهری ساکن و خنثی دانست.

ملبورن ازجمله شهرهای دانشجویی استرالیا است که بافت قدیمی و سبک معماری اصیل خود را حفظ کرده اند.

از میان دانشگاه های معتبر ملبورن می توان به دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) با رتبه جهانی 39 و دانشگاه مونش (Monash University) با رتبه جهانی 59 اشاره کرد. ناگفته نماند که هر دوی این دانشگاهها جزو گروه هشت (متشکل از ائتلاف تحقیقاتی هشت دانشگاه استرالیا) معروف به Group of Eight – Go8 هسنتد.

دیگر دانشگاه های معروف ملبورن:

  • انستیتو تکنولوژی رویال ملبورن (Royal Melbourne Institute of Technology – RMIT) در رتبه 250 جهان
  • دانشگاه دیکن (Deakin University) در رتبه 309 جهان
  • دانشگاه تکنولوژی سوینبرن (Swinburne University of Technology) در رتبه 387 جهان
  • دانشگاه لاتروب (La Trobe University) در رتبه 397 جهان

سیدنی

شهرهای دانشجویی استرالیا

سیدنی بزرگترین شهر استرالیا و همچنین یکی از شهرهای محبوب این کشور است. شهری که معروف ترین نماد ملی استرالیا یعنی همان خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) در آن واقع شده است، سواحل زیبا و طولانی دارد و ورزش های آبی مثل موج سواری و اسکی روی آب، در آن محبوبیت زیادی دارند. همچنین محیط پرتکاپو و شلوغ این شهر و جشنواره ها و رستوران های متنوع آن،  چیزی کمتر از شهرهایی چون نیویورک و لندن ندارد.

اگر فکر می کنید که این نوع زندگی مدرن و امروزی سیدنی برای شما جذاب است و از میان شهرهای مختلف، سیدنی را برای تحصیل در استرالیا انتخاب می کنید، باید بگوییم که دانشگاه های سیدنی دوره های  مختلفی را در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می کنند که این موضوع سیدنی را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی استرالیا تبدیل کرده است.

 دو دانشگاه از معروف ترین دانشگاه های استرالیا که عضو گروه دانشگاهی هشت / Group of Eight-Go8 هسنتد، در شهر سیدنی قرار دارند؛ دانشگاه سیدنی (University of Sydney) و دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales) که به ترتیب در رده های 42 و 45 رنکینگ جهانی QS در سال 2019 جای گرفته اند.

از دیگر مراکز آموزش عالی برتر و ممتاز سیدنی می توانیم دانشگاه های زیر را معرفی کنیم:

  • دانشگاه تکنولوژی سیدنی (University of Technology, Sydney) با رتبه جهانی 160
  • دانشگاه مک کوآری (Macquarie University) با رتبه جهانی 250
  • دانشگاه وسترن سیدنی (University of Western Sydney) با رتبه جهانی 498

بریزبن

بریزبن سومین شهر بزرگ استرالیا و مرکز ایالت کوئینزلند یا سرزمین ملکه این کشور است. این شهر در سواحل شرقی استرالیا قرار گرفته است. مردم بریزبن به مهمان نوازی مشهور هستند. حتی بعضی از مسئولان همین امر را دلیل رشد بالای شهر عنوان می کنند.

بریزبن بالاترین نرخ رشد را در بین شهرهای استرالیا دارد. البته  خصلت مهمان نوازی مردم این شهر تنها دلیل رونق آن نیست بلکه عواملی چون برگزاری جشنواره های موسیقی و اجراهای زنده، تعدد مؤسسه های فرهنگی در سطوح بین المللی و همچنین دسترسی به سواحل زیبا، مزید بر علت شده اند تا بریزبن به روبه رشدترین کلان شهر استرالیا تبدیل شود.

بریزبن همچنین یکی دیگر از شهرهای دانشجویی استرالیا شناخته می شود. معروف ترین دانشگاه بریزبن دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland) است که در رده بندی وبسایت کیو اس (QS World University Rankings) در رتبه 48 جهان قرار دارد. از دیگر دانشگاه های شهر بریزبن هم می توانیم به دانشگاه های زیر اشاره کنیم:

  • دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند (Queensland University of Technology) با رتبه جهانی 244
  • دانشگاه گریفیث (Griffith University) با رتبه جهانی 329

آدلایدشهرهای دانشجویی استرالیا

یکی دیگر از شهرهای دانشجویی استرالیا آدلاید پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر تقریبا ۱٫۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد. مانند بیشتر شهرهای استرالیا آدلاید یک شهر ساحلی است. شن های طلایی و پوشش گیاهی، به سواحل این شهر زیبایی و جلوه بی نظیری بخشیده است.

جای تعجب نیست که آدلاید را شهری برای دوستداران غذا و نوشیدنی بدانیم. طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه که با توجه به شرایط اقلیمی طبیعی، از گزند هرگونه تغییر در امان مانده، در فاصله کوتاهی از شهر قرار دارد. این موقعیت آدلاید را به مقصد جذابی برای علاقمندان به طبیعت و حیات وحش تبدیل ساخته است.

 از میان معتبرترین دانشگاه های آدلاید می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه آدلاید (University of Adelaide) در رتبه 109 جهان
  • دانشگاه ساوت استرالیا (University of South Australia) در رتبه 279 جهان
  • دانشگاه فلیندر (Flinders University) در رتبه 551 جهان

کانبرا

کانبرا پ‍ایتخت استرالیا و بزرگ ترین شهر غیربندری این کشور است و تنها 325 هزار نفر جمعیت دارد. آنچه کانبرا را از دیگر شهرهای استرالیا متمایز می کند، ساخته شدن این شهر براساس یک طراحی قبلی است؛ طرحی که یک معمار آمریکایی به مسابقه بین المللی طراحی شهری ارائه داده بود و به عنوان برنده این مسابقه، مبنای ساخت شهر کانبرا در سال 1913 قرار گرفت.

احداث باغ های شهری پرتعداد و فضای سبز وسیع، باعث شد تا شهر جدید کانبرا «پایتخت بوته» لقب بگیرد. کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا میزبان هیئت دولت، خانهٔ پارلمان، دادگاه عالی استرالیا و سازمان های متعدد دولتی این کشور است.

شاید کسی انتظار دیدن دانشگاهی رده بالا در شهری که تنها کمی بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد را نداشته باشد اما کانبرا می تواند به داشتن برترین دانشگاه استرالیا که یکی از 20 دانشگاه ممتاز دنیا هم است افتخار کند؛ دانشگاه ملی استرالیا (The Australian National University) که با عنوان اختصاری ANU هم شناخته می شود و باید آن را عاملی بسیار مؤثر در انتخاب کانبرا به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی دنیا دانست.

دیگر دانشگاه کانبرا که در لیست برترین دانشگاه های دنیا به انتخاب مؤسسه QS جای دارد، دانشگاه کانبرا یا University of Canberra است که در رده 601 رده بندی QS قرار گرفته است.

پرت

اگر در انتخاب شهر از میان شهرهای دانشجویی استرالیا یک زندگی آرام برایتان اهمیت زیادی دارد، قطعا پرت می تواند یکی از گزینه های شما باشد. این شهر در سواحل غربی استرالیا واقع شده و با مناظر بکر و دست نخورده و سواحل آرام و بی سروصدا، از معدود شهرهاییست که در نقطه مقابل تراکم جمعیتی و شهری استرالیا قرار دارند.

پرت شهر خلوت و ساکتی است. اگر شما کافه های آرام، پارک ها و سواحل خلوت را به شلوغی و هیاهو ترجیح می دهید، پس بدون شک پرت بهشت شما برای زندگی است.

همچنین یکی از دو دانشگاه خصوصی استرالیا یعنی دانشگاه نوتردام نیز در پرت واقع شده است.

در فهرست دانشگاه های ممتاز شهر پرت نام دانشگاه های زیر دیده می شود:

  • دانشگاه وسترن استرالیا (University of Western Australia) با رتبه جهانی 91
  • دانشگاه کرتین (Curtin University) با رتبه جهانی 250
  • دانشگاه مرداک (Murdoch University) با رتبه جهانی 591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان