شهرهای دانشجویی فنلاند

شهرهای دانشجویی فنلاند

شهرهای دانشجویی فنلاند

شهرهای دانشجویی فنلاند

با توجه به وجود دانشگاههای متعدد در شهرهای مختلف برای تحصیل در فنلاند در این مطلب به معرفی  شهرهای دانشجویی فنلاند می پردازیم:

» مطلب مرتبط: تحصیل در فنلاند

هلسینکی

شهرهای دانشجویی فنلاند

هلسینکی Helsinki به عنوان پایتخت فنلاند با جمعیت 1 میلیون نفر بزرگترین شهر فنلاند محسوب می شود. این شهر در جنوب این کشور واقع شده و به خوبی به مناطق دیگر اروپا دسترسی دارد و با طی کردن یک پرواز کوتاه می توان به شهرهای مهمی مانند سنت پترزبورگ، استکهلم و تالین سفر کرد.

با داشتن معماری های نئوکلاسیک تا جشنواره های رنگارنگ و بندر پر رفت و آمد، هلسینکی – پایتخت معماری جهان در سال 2012 – شهری زنده و پر هیاهو به شمار میرود. به عنوان یک تازه وارد شما می توانید به همراه توریستهای دیگر از اماکن دیدنی شهر دیدن کنید مانند: موزه هنر آتنیوم، قلعه باستانی جزیره سومنلینا (مسیر 15 دقیقه ای با قایق)، کلیسای معروف هلسینکی و معماری فوق العاده میدان سنا. اگر برای تحصیل در فنلاند ، پایتخت این کشور را انتخاب کردید، پس از مستقر شدن در هلسینکی شما می توانید از میان کافه ها، غذاهای دریایی محلی، جشنواره های متنوع موسیقی و جشن واپو Vappu ، تفریح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

دو دانشگاه از برترین دانشگاه های فنلاند در هلسینکی واقع شده اند و جامعه دانشجویی متعلق به این دو دانشگاه، شهر هلسینکی را به عنوان یکی از ایده آل ترین شهرهای دانشجویی فنلاند معرفی می کنند:

  • دانشگاه هلسینکی  University of Helsinki با رتبه جهانی 67
  • دانشگاه آلتو  Aalto University با رتبه جهانی 187

هلسینکی با دانشگاه های معتبر و کیفیت بالای زندگی در میان 50 شهر برتر دانشجویی جهان، قرار گرفته است.

تورکو

شهرهای دانشجویی فنلاند

از دیگر شهرهای دانشجویی فنلاند می توان از شهر تورکو Turku در 160 کیلومتری در غرب هلسینکی که پایتخت سابق فنلاند محسوب می شد نام برد که امروزه به عنوان یک شهر افسانه ای با کلیساها و قلعه های زیبا شناخته می شود. ریشه پیدایش این شهر به پایان دوره وایکینگ ها مربوط می شود که به همین دلیل قدیمی ترین شهر فنلاند به شمار می رود ولی در اکثر مناطق، نشانه هایی از دوره معاصر احساس می شود که این موضوع به دلیل خسارات وارده از آتش سوزی عظیم شهر در اوایل قرن نوزدهم می باشد.

 تورکو – پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2011 – دارای تعداد زیادی موزه، گالری و جشنواره های متنوع است، همچنین این شهر که به عنوان ” شهر کریسمس ” در فنلاند شناخته می شود مقصد دانشجویی ایده آل برای دانشجویان بین المللی می باشد.

دومین و سومین دانشگاه قدیمی فنلاند در تورکو قرار دارند که عبارتند از:

  • آکادمی آبو Åbo Akademi  (به زبان سوئدی) با رتبه جهانی 441
  • دانشگاه تورکو University of Turku با رتبه جهانی 208

اولو

شهرهای دانشجویی فنلاند

شهر اولو Oulu در قسمت شمال فنلاند یکی دیگر از شهرهای دانشجویی فنلاند می باشد که دارای مرکز شهری زیبا در سرتاسر چندین جزیره که توسط پل های عابر پیاده به هم متصل شده و مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری، می باشد. اولو پنجمین شهر پرجمعیت فنلاند است که به سبب سبک های متنوع موسیقی، مراسم سالیانه مسابقات قهرمانی گیتار و جشنواره های موسیقی شهرت جهانی دارد. این شهر همچنین به عنوان مرکز تکنولوژی با افراد حرفه ای و متخصص از سرتاسر دنیا که در مراکز تحقیقاتی و پارک علوم مشغول به فعالیت هستند، شناخته می شود.

افرادی که در اندیشه ادامه تحصیل در شهر اولو هستند باید خود را آماده زمستان های بسیار سرد کنند زیرا میانگین درجه حرارت سالیانه 2 درجه سانتیگراد می باشد.

دانشگاه اولو University of Oulu با رتبه جهانی 259 در این شهر قرار دارد.

 

 

 

تامپرشهر های دانشجویی فنلاند

شهر Tampere تامپر واقع در جنوب فنلاند نیز یکی دیگر از شهرهای دانشجویی فنلاند می باشد که در بین دو دریاچه قرار گرفته است و رودخانه ها در مرکز شهر جریان دارند. انرژی تولید شده از جریان این رودخانه ها، شهر تامپر را به قلب صنعتی فنلاند در قرن نوزدهم تبدیل کرده بود.

تامپر سومین شهر پرجمعیت فنلاند می باشد ولی مرکز شهر دارای پیاده رو های مناسب با تعداد زیادی کافه و اماکن فرهنگی است که برای دانشجویان بین المللی محیط جذابی را فراهم می نماید.

دانشگاه تامپر  University of Tampere با رتبه جهانی 385 و چندین مرکز علمی معتبر در شهر تامپر قرار دارند.

 

ییوسکیلا

شهر ییوسکیلا Jyväskylä در 260 کیلومتری شمال هلسینکی در منطقه “Lakeland” قرار دارد و مانند اکثر مناطق فنلاند در مجاورت دریاچه واقع شده است. از افراد مشهور این شهر می توان از آلوار آلتو معمار مشهور نام برد که آثار ساخته شده توسط او در سراسر شهر دیده می شود. از جمله شاهکارهای آلوار آلتو، ساختمان های متعلق به دانشگاه ییوسکیلا University of Jyväskylä (با رتبه جهانی 318) ششمین دانشگاه معتبر فنلاند می باشند. دانشگاه علوم کاربردی JAMK نیز در این شهر قرار دارد که این موضوع شهر ییوسکیلا را به یکی از شهرهای دانشجویی فنلاند تبدیل کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان