شهرهای دانشجویی کانادا

شهرهای دانشجویی کانادا

شهرهای دانشجویی کانادا

شهرهای دانشجویی کانادا

ارزیابی شهرهای کانادا براساس شاخص‌ هایی مثل حمل و نقل، آموزش و تحصیل، میزان جرائم، خدمات درمانی و بهداشتی، ثبات سیاسی و فرهنگ ‌و هنر؛ تعداد زیادی از آنها را در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی جای داده است. شهرهایی که بعضا وجهه دانشجویی هم دارند و با برخورداری از دانشگاه هایی معتبر، مقاصدی جذاب برای دانشجویان کانادایی و غیرکانادایی هستند. در این مطلب به شهرهای دانشجویی کانادا می پردازیم.

در رده بندی های مختلفی که سالانه درباره کیفیت زندگی در شهرهای مختلف دنیا منتشر می‌ شود نام شهرهای کانادا را می توان بین برترین های دنیا دید. برای مثال؛ شهر کلگری کانادا از سوی مجله اکونومیست، به عنوان سومین شهر برتر دنیا در سال 2018 معرفی شده و رتبه های ششم و هفتم این رده بندی هم به ونکوور و تورنتو رسیده است. در رده بندی شهرهای دانشجویی دنیا هم شهرهای کانادا جزو برترین ها به حساب می آیند و 4 شهر این کشور، یعنی مونترال، تورنتو، ونکوور و اوتاوا جزو 50 شهر دانمشجویی برتر دنیا ارزیابی شده اند.

» مطلب مرتبط: تحصیل در کانادا

مونترال / Montréalشهرهای دانشجویی کانادا

در بین شهرهای دانشجویی کانادا به استناد رنکینگ QS مونترال بالاترین جایگاه را دارد. این شهر که بزرگ ترین شهر استان فرانسوی زبان کبک و همچنین دومین شهر بزرگ کانادا محسوب می شود، در رتبه چهارم رده بندی شهرهای دانشجویی دنیا در سال 2018 جای دارد. مونترال در سال ۲۰۱۴ در لیست ۱۰ شهر برتر دانشجویی جهان قرار گرفت.

شهر مونترال با بهره مندی از ۴ دانشگاه، ۷ مرکز آموزش عالی با مجوز اعطای مدرک و ۱۲ کالج فنی حرفه ای، بیشترین تعداد دانشجو را در میان شهرهای واقع در آمریکای شمالی میزبانی می کند.

مونترال همچنین به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می شود و ترکیب زرق و برق اروپایی و پیتزای آمریکایی در این شهر، به ندرت در جای دیگر یافت می شود. به عنوان یک دانشجو شما همواره انتخاب های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود خواهید داشت؛ با وجود تئاتر، موسیقی، جشنواره های کمدی و همچنین جشنواره آتش بازی مونترال که بزرگ ترین جشنواره آتش بازی جهان است و اماکن تفریحی و دیدنی بی شمار دیگر، خوش گذراندن در مونترال کار سختی نیست.

نام 3 دانشگاه شهر مونترال در آخرین رنکینگ QS به چشم می خورد که برترین آنها دانشگاه مک گیل McGill University با رتبه جهانی 33 است. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا به حساب می آید. پس از دانشگاه مک گیل، Université de Montréal یا دانشگاه مونترال قرار دارد که صاحب رتبه جهانی 149 و رتبه کشوری 6 است. دانشگاه کنکوردیا Concordia University سومین دانشگاه برتر شهر مونترال است که در رتبه 464 رنکینگ QS قرار دارد.

تدریس در دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا به زبان انگلیسی صورت می گیرد ولی با توجه به اینکه مونترال شهری فرانسوی زبان است، دانشگاه های بسیاری فقط به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

تورنتو / Torontoشهرهای دانشجویی کانادا

تورنتو Toronto پایتخت استان اونتاریو و بزرگترین شهر کانادا است. حضور حدود ۳ میلیون فرد خارجی در تورنتو، این شهر را به یکی از بزرگ ترین شهرهای چندملیتی جهان تبدیل کرده است. این تنوع فرهنگی به خوبی در فضای شهر، در رستوران های مختلف و آداب و رسوم متنوع تورنتو به چشم می آید.

از تورنتو همچنین به عنوان مرکز اقتصادی کانادا نام برده می شود که بازار سهام تورنتو و ۵ بانک بزرگ کانادا را در خود جای داده است. همچنین در زمینه تفریحی، رسانه ای و نوآوری و خلاقیت، تورنتو یکی از مراکز مهم جهان قلمداد می شود.

تورنتو یک شهر دانشجویی هم است و نه تنها در کانادا، بلکه در دنیا هم به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی شناخته می شود. این شهر که در رنکینگ برترین شهرهای دانشجویی دنیا جایگاه سیزدهم را به دست آورده، می تواند به این موضوع افتخار کند که صاحب برترین دانشگاه کانادا و یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است؛ دانشگاه تورنتو University of Toronto که در رتبه جهانی 28 قرار دارد. دانشگاه یورک York University با رتبه جهانی 481 و دانشگاه ریرسون Ryerson University با رتبه جهانی +801 دو دانشگاه دیگر شهر تورنتو در فهرست QS هستند.

ونکوور / Vancouverشهر های دانشجویی کانادا

شهر نسبتا جدید ونکوور که در قسمت غربی کانادا واقع شده، مقصد مناسبی برای کسانی است که تمایل دارند زندگی شهری را با گشت و گذار در طبیعت ترکیب کنند. طبیعت ونکوور به معنای واقعی مثال زدنی است؛ طبیعتی که شامل جنگل های سرسبز، دریاچه های زیبا و رشته کوه های مشهور راکی می شود.

شهر ونکوور به عنوان سومین کلانشهر کانادا همواره در لیست بهترین شهرهای دنیا از نظر کیفیت زندگی قرار دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کانادا به شمار می رود.

ونکوور همچنین یکی از برترین شهرهای دانشجویی کانادا است و دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia با رتبه جهانی 47 و دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser University با رتبه جهانی 264 در این شهر قرار دارند. جزیره ونکوور همچنین دارای دانشگاه ویکتوریا University of Victoria با رتبه جهانی 359 و دانشگاه ونکوور آیلند  Vancouver Island University است.

اتاوا / Ottawa

اگرچه اتاوا پایتخت کانادا است اما شهرتی کمتر از تورنتو یا مونترال دارد. اتاوا شهری پویا، دارای تنوع فرهنگی و چندزبانه است که بسیاری از ساکنان آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. اتاوا یکی دیگر از شهرهای دانشجویی کانادا است و جزو 50 شهر دانشجویی برتر دنیا هم محسوب می شود.

برای اینکه شهری به عنوان یک شهر دانشجویی مورد ارزیابی QS قرار بگیرد، باید حداقل 2 دانشگاه آن در رنکینگ QS جای داشته باشند. دانشگاه اتاوا University of Ottawa که در رتبه 289 جهان قرار دارد و دانشگاه کارلتون Carleton University با رتبه جهانی 651 دو دانشگاه شهر اتاوا در رنکینگ QS هستند.

کبک / Quebecشهرهای دانشجویی کانادا

اگر شما به شهرهای زیبای تاریخی علاقه مند هستید شهر کبک Quebec City مقصد ایده آلی برایتان است. شهر کبک در قرن هفدهم میلادی تأسیس شده و در حال حاضر پایتخت استان کبک و بخش فرانسوی نشین کانادا است.

بافت قدیمی شهر با خیابان های سنگفرش شده و تنها دیوارهای دفاعی حفاظت شده در آمریکای شمالی، به عنوان یک اثر تاریخی در سازمان یونسکو ثبت شده است. به صورت کلی شهر کبک اماکن تاریخی و جاذبه های معماری فراوانی دارد و ۳۷ اثر تاریخی کشور کانادا در این شهر واقع شده است.

اما کبک فقط یک شهر تاریخی نیست. کبک یکی از شهرهای دانشجویی کانادا هم است و دو دانشگاه لاوال  Laval University با رتبه جهانی 402 و دانشگاه کبک Université du Québec با رتبه جهانی 541 در این شهر قرار دارند. دانشگاه های شهر کبک اکثرا به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

ادمونتون / Edmontonشهرهای دانشجویی کانادا

شهر ادمونتون Edmonton پایتخت استان آلبرتا است که به خاطر فستیوال های سالانه اش به “شهر فستیوال” مشهور شده است. همچنین از دیگر دلایل شهرت این شهر، وجود West Edmonton Mall است که تا چندی پیش بزرگترین مرکز خرید جهان به شمار می رفت و همچنان بزرگ ترین مرکز خرید قاره آمریکای شمالی به حساب می آید.

با وجود قرار گرفتن در شمال کانادا، ادمونتون نسبت به اکثر شهرهای جنوبی کانادا آب و هوای معتدل تری دارد. همچنین مانند دیگر مناطق غربی کانادا این شهر نیز از منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، به علاوه شهر ادمونتون دارای جاذبه های فراوانی مانند Ford Edmonton Park (بزرگ ترین موزه طبیعی کانادا)، تئاترهای پرشمار و مراکز اجرای زنده موسیقی است.

ادمونتون صاحب یکی از برترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه آلبرتا University of Alberta است که در رتبه 109 رنکینگ QS جای دارد و چهارمین دانشگاه کانادایی برتر این رنکینگ محسوب می شود. دیگر دانشگاه های ادمونتون عبارتند از:

  • Northern Alberta Institute of Technology
  • NorQuest College
  •  MacEwan University
  • The King’s University College
  • Concordia University College of Alberta

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان