مزایای تحصیل در خارج از کشور (قسمت اول)

مزایای تحصیل در خارج از کشور

مزایای تحصیل در خارج از کشور (قسمت اول)

مزایای تحصیل در خارج از کشور

این مطلب برای افرادی نگارش شده که به چند قدمی تحصیل در خارج از کشور رسیده اند. افرادی که تمام مباحث علمی و رشد تحصیلی خود را در نظر گرفته اند و منتظر آخرین جرقه انگیزشی هستند تا با صد در صد توان وارد مسیر جدید زندگی خود شوند.

در این مطلب سعی کردیم مزایای تحصیل در خارج از کشور را به طور ساده و بدون غلو بیان کنیم:

جایی دیگر

تیتر “جایی دیگر” خود به تنهایی گویای یکی از درونی ترین خواسته ها و حتی نیازهای هر فرد در طول مدت زندگی اش است. انسان عموما به طور غریزی به دنبال تغییر و جابجایی است. که این جابجایی هر قدر وسیع تر باشد بیشتر انسان را به زندگی کردن امیدوار میکند.

آرزوی دیدن شهر های بزرگ و معروف در جای جای دنیا چیزی است که میتواند هر فردی را سر ذوق اورد وزندگی را برای انسان جذاب تر کند.

اگر شما هم آرزوی سفر نقطه ای خاص از این کره خاکی را داشته اید، چرا برای تحصیل به آن کشور نروید؟ به این ترتیب شما نه تنها آن شهر را دیده اید واز منظره ها و مکان های آن لذت برده اید، بلکه حالا میتوانید برای تمام طول مدت تحصیل آن شهر را زندگی کنید.(این تصمیم آنقدر وسوسه کننده است که شاید خود من هم دوباره تصمیم به سفر بگیرم)

مردمی دیگر

احتمالا اکثر متقاضیان با اینکه از مزایای تحصیل در خارج از کشور آگاه هستند، اما در لحظه نهایی یا به بیان بهتر لحظه کلیدی، از این اقدام صرف نظر میکنند!

ترس، این ترس همیشگی که از بدو تولد با انسان است. ترسی که هرچه از عمر میگذرد بزرگ تر میشود و مارا از زندگی واقعی محروم میکند.

اینجا مقالی برای شکافتن مقوله ترس نیست. در اینجا تنها به یکی از آرایه های ترس اشاره میکنیم. چیزی که با موضوع ما بسیار مرتبط است.

منطقه امن: به معنی جایگاه  یا محیطی که در آن احساس آرامش و امنیت میکنیم. دلایل بسیاری برای داشتن این حس به جایگاه خاصی در زندگی وجود دارد. اما یکی از مهترین عوامل، دایره ی روابط یا به تعبیری دیگر وابستگی های انسانی است، که میتواند وابستگی به فرد باشد با احساساتی خاص مانند وابستگی به خانواده یا دوستان نزدیک،و یا حتی وابستگی به مکانی با شرایط خاص. اما باید این را در نظر داشت که پیشرفت تکنولوژی تا جایی بوده که شما در هر لحظه از شبانه روز میتوانید با هر فردی در هر جای دنیا در ارتباط باشید.

 اما به هر حال گذر از تمام این وابستگی ها خود به خود باعث ترس میشود. ترسی که در واقع بی پایه و اساس است. چون بعد از سفر نیز اکثر این وابستگی ها سر جای خود باقی خواهند ماند و در کمترین حالت چیزی از دست نخواهیم داد. اما نکته اینجاست که اینگونه سفرها میتوانند شعاع زندگی شما را تا حد غیر قابل تصور بزرگ کنند. اولین گروهی که احتمالا با شما همراه میشوند کسانی هستند که مشابه شما به دنبال ادامه تحصیل و استفاده از مزایای تحصیل در خارج از کشور بوده اند. افرادی که به احتمال زیاد حداقل از نظر فکری کمی شبیه شما هستند. افرادی که هرکدام پتانسیل دوستی را خواهند داشت. بعد از آن افرادی از نژاد دیگر، با زبان و فرهنگی دیگر؛ افرادی که شاید دوستی با آنها باعث تغییر مسیر زندگیتان شود و مسیر پیشرفتتان را روشن تر کند.

ظاهرا این بحث میتواند تا سال ها ادامه پیدا کند، پس در همینجا مطلب نقطه میگذارم و ادامه مطلب را در شماره بعدی ارائه خواهم کرد…

» مطلب مرتبط: مزایای تحصیل در خارج از کشور (قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان