مزایای تحصیل در خارج از کشور (قسمت دوم)

مزایای تحصیل در خارج از کشور

مزایای تحصیل در خارج از کشور (قسمت دوم)

مزایای تحصیل در خارج از کشور

پیش از اینکه وارد مبحث امروز شویم اجازه دهید تا نکته ای را روشن کنم که در شماره قبلی این مقاله از قلم افتاده بود؛ ما در کلیات این مقاله قصد داریم وارد بخشی از زندگی درونی هر فرد شویم و با آگاهی نسبت به ضمیر ناخودآگاه هر فرد مقوله تحصیل در خارج کشور را بررسی کنیم. چیزهایی که در درون ما وجود دارد که همزمان که ما را به سمت پیشرفت و تعالی سوق میدهد، در بیشتر موارد نیز مانند دیوار یا در خوشبینانه ترین حالت مانند سرعت گیر عمل میکنند.

» مطلب مرتبط: مزایای تحصیل در خارج از کشور (قسمت اول)

مواردی مانند ترس یا کمبود اعتماد به نفس که نتیجه خود کوچک بینی کاذب است و غیره… . ما قصد داریم با آگاه ساختن شما نسبت به لایه های درونی خود شما را در تصمیم گیری های آتی کمک کنیم. و قطعا ما نیز از نظرات و پیشنهادات شما استفاده خواهیم کرد. و امیدواریم که این تبادلات اطلاعاتی تمام جامعه ما را به سمت پیشرفت ملی و شخصی رهنمون شود.

در ادامه مبحث گذشته، باید به این نکته اشاره کنم که یکی از جدی ترین و وسوسه کننده ترین مزایای تحصیل در خارج از کشور مقوله اعتماد به نفس است. این بعد شخصیتی در هر فرد تا حدی جدی است که عدم شناخت و بهره گیری درست از آن میتواند باعث سکون مطلق ما شود. چیزی که در جوامع جهان سوم یا به تعبیری جوامع در حال پیشرفت به شدت رواج دارد و به نوعی اپیدمی تبدیل شده است.

و در نقطه مقابل داشتن اعتماد به نفس که در هر شخص یا ملتی باعث پشرفت شود.

به طور کلی عدم اعتماد به نفس میتواند شما را در گوشه ای از اطاقتان محبوس کند و یا شما را وا دارد که به فضا سفر کنید! چون هر فرد به طور بالقوه دارای پتانسیل لازم برای رسیدن به هر کدام ازین دو گزینه میباشد و طبعا تمام گزینه هایی که بین این دو آینده قرار دارد. اینجاست که بحث خود شناسی حائز اهمیت میشود.

بگذارید برای شروع این بحث لنز دوربین تفکراتمان را به جای بردن در خارج از کشور، همینجا و درون مرزهای خودمان نگه داریم.

تمامی شما عزیزان حتما در یکی از روزهای زندگی خود فردی غیر ایرانی را در خیابان یا محل کار خود ملاقات کرده اید. میخواهیم خودمان را جای آن فرد قرار دهیم تا گوشه ای ازین مبحث روشن شود.

معمولا اولین چیزی که در این اشخاص جلب توجه میکند چهره بشاش و کنجکاو ایشان است. این فرد با داشتن فرهنگ و عقایدی عموما متفاوت با ما، مانند کودکی خردسال است که قصد شناخت پیرامون ما را دارد؛ روحیه ای زنده که هر لحظه آماده ساختن تجربه ای جدید است و برای یادگیری و پیشرفت در هر چیزی، از آموختن زبان ما تا نوع راه رفتن و غذا خوردن… کاملا آماده است و حتی ما که جزو کشورهای کم حوصله جهان هستیم برای کمک و تبادل اطلاعات با ایشان به وجد می آییم.

تصور کنید زمانی که این افراد خارجی به زادگاه خود بازمیگردند نسبت به خودشان پیش از سفر چقدر پیشرفت کرده اند. زبانی جدید آموخته اند و در راستای آن فرهنگی متفاوت را شناخته اند که همین مطلب ظاهرا کوچک باعث رشد شخصیتی ایشان شده است و پنجره ای جدید را برای نگاه به دنیا یافته اند؛ که این امر در اولین قدم باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد. از این رو که این افراد حالا دیگر سبکی جدید از زندگی را آموخته اند و در مواجهه با چالش های زندگی میتوانند از ترفند های بیشتری استفاده کنند و زندگی را به شیوه جدیدی بیازمایند.

حال بیایید دوربین ذهنمان را به سمت خودمان در بیرون مرزهای جغرافیایی بگردانیم.

تصور کنید زمانی که پس از چند سال اقامت در یکی از کشورهای خارجی و استفاده از مزایای تحصیل در خارج از کشور به وطن برمیگردید، تا چه حد با گذشته خود متفاوت شده اید. شما حالا فردی هستید که تجربه چند سال زندگی کاملا مستقل را دارید. به زبان دیگری تسلط کامل دارید. مدرک تحصیلی شما با اکثر دوستانی که شانس تحصیل در خارج را نداشته اند عموما قابل مقایسه نیست و در همین راستا میتوانید حدس بزنید که تقاضای بازار کار نسبت به گذشته چقدر برای شما و همسن و سال های خودتان متفاوت خواهد بود. (البته تمام این موارد برای افرادی است که قصد بازگشت و خدمت به جامعه خود را دارند. و برای افرادی که قصد زندگی در نقطه ای دیگر از دنیا را دارند آرزوی موفقیت میکنیم).

شما پس از بازگشت ازین سفر، فردی هستید با تجارب متفاوت و موفقیت هایی را کسب کرده اید که در شرایط عادی(بدون سفر به خارج از کشور) عملا امکان به دست آوردنشان را نداشتید. تصور میکنم دیگر احتیاجی به طولانی تر کردن این مبحث از مقاله مزایای تحصیل در خارج از کشور، نیست. قطعا اگر کمی با تامل به این مطالب بیندیشید و بتوانید این تصاویر را در ذهن خود بسازید، خواهید دید که شخصیت شما و لاجرم زندگی شما با این سفر تا چه حد دستخوش تغییرات خواهد شد.

 در شماره بعدی سعی میکنیم تغییرات کلی تری را در این این زمینه به صورت موردی برای شما بازگو کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان