مهارت ریدینگ، آسان ترین بخش آزمون آیلتس!

ITLES READING

مهارت ریدینگ، آسان ترین بخش آزمون آیلتس!

ITLES READING

ریدینگ یکی از بخش های اصلی آزمون آیلتس میباشد و عمدتا بعنوان یک مهارت سخت شناخته میشود. مهارتی که اگر در آن تسلط نداشته باشید، قطعا نمره پایینی را کسب خواهید کرد. در عین سختی، مهارت ریدینگ میتواند آسانترین بخش آزمون آیلتس تلقی شود و در مقایسه با سه مهارت دیگر، کسب نمره در آن کار چندان دشواری نیست. در این نوشته به بررسی و مقایسه این مهارت با مهارت های دیگر و اینکه چرا ریدینگ آسان ترین آنهاست خواهم پرداخت.

دو مهارت رایتینگ و اسپیکینگ بعنوان مهارت های “تولیدی” شناخته میشوند. یعنی اینکه شما باید یک محصولِ زبانی را بسازید و طی یک فرآیند ذهنی و به کمک گفتار و نوشتار، یک خروجی ارائه دهید. این خروجی همان چیزی است که توسط اگزمینر مورد سنج ش و ارزیابی قرار میگیرد و معیارهایی دارد که شما بایستی آنها را رعایت کنید، در غیر اینصورت نباید انتظار نمره بالایی را داشته باشید. حال به این معیارهای از پیش تعیین شده، نظر شخصیِ ممتحن را هم اضافه کنید و اینکه کلامِ شما یا متنِ نوشته شده ی شما تا چه میزان بتواند نظر مساعدِ وی را جلب نماید. reading-10

مهارت لیسینینگ اما اینگونه نیست. تعدادی سؤال وجود دارد و چند فایل صوتی مرتبط با آن سؤالات برای شما پخش میشود. هر چه تعداد پاسخ های درست شما بیشتر باشد، نمره بالاتری را کسب خواهید کرد، درست همانند ریدینگ. اما این دو در عین شباهتی که در نوع آزمون و نحوه نمره دهی دارند، از یک نظر بسیار از هم متفاوت هستند و همین وجه تمایز است که سبب میشود “ریدینگ” را بعنوان آسانترین بخش آزمون آیلتس بشناسیم. این تفاوت چیست؟!

لیسینینگ فقط یکبار برای شما پخش میشود و اگر حتی یک لحظه حواستان پَرت شود، یک یا دو سؤال را از دست خواهید داد. فرصت تکرار و شنیدن مجدد وجود ندارد و این امر سبب دشواری بیشتر لیسینینگ نسبت به ریدینگ میشود. اما در ریدینگ شما یکساعت تمام کل سؤالات و متن های مربوطه را در اختیار دارید و میتوانید بدون استرس و نگرانی به سؤالات پاسخ دهید.

نکته دیگر در خصوص ریدینگ اینست که مطمئنا سؤالات از متونی که در دست شماست طرح شده است و همه چیز مهیای پاسخگویی است. شما چنانچه با انواع سؤالات ریدینگ و نحوه جواب دادن به آنها آشنا باشید، میتوانید اقدام به پاسخگویی کنید و هر جا نیاز بود، متن مربوطه را دو یا چند بار بخوانید تا مفهوم کامل آنرا درک کنید.

البته بحث مدیریت زمان، دامنه واژگان و آشنایی با انواع مختلف سؤالات ریدینگ هم بسیار بسیار مهم است، ولی در مقایسه با سایر مهارت ها ، همانطورکه توضیح دادم، مهارت ریدینگ ساده تر است زیرا نیاز به تولید چیزی نیست و همچنین متن ها و سؤالات تا پایان زمانِ این بخش در اختیار شما قرار دارد. پس از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان