ویزای دانشجویی انگلستان

ویزا

ویزای دانشجویی انگلستان

ویزای دانشجویی انگلستان

تحصیل در انگلستان با استناد به آمار، پس از تحصیل در آمریکا دومین گزینه جذاب برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. دلایل این جذابیت هم واضح به نظر می رسد؛ دانشگاه های معتبر و شناخته شده فراوان و زبان انگلیسی در کنار جاذبه های عمومی انگلیستان به عنوان یک قدرت اقتصادی و صنعتی خیلی ها را به تحصیل در انگلستان ترغیب می کند. در مطلب تحصیل در انگلستان به شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور پرداخته ایم و حالا می خواهیم ببینیم دریافت ویزای دانشجویی انگلستان چه شرایطی دارد.

دریافت ویزای دانشجویی پس از اخذ پذیرش

اصولا برای فراهم کردن امکان تحصیل در کشوری دیگر دو مرحله کلی را باید طی کرد: اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی. این تقریبا شامل هر کشوری می شود. موضوعاتی مثل مدارک تحصیلی مورد نیاز، مدرک زبان و تمکن مالی، همگی ذیل این دو موضوع اصلی مطرح می شوند. در مواردی البته بدون داشتن پذیرش هم می توان ویزای تحصیلی کشوری را دریافت کرد. اما شرایط دریافت ویزای دانشجویی انگلستان چگونه است؟

» مطلب مرتبط: تحصیل در انگلستان

شروط کلی برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان

وبسایت مهاجرت انگلستان ویزای دانشجویی این کشور را Tier 4 (General) student visa معرفی کرده است. افرادی که حداقل 16 سال سن دارند و از یک مؤسسه آموزشی مورد تأیید در انگلستان پذیرش گرفته اند، می توانند برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان اقدام کنند. به جز اینها متقاضی دریافت ویزای دانشجویی انگلستان باید با ارائه مدرک زبان انگلیسی نشان دهد به میزان لازم با این زبان آشنایی دارد و با ارائه مدارک مالی، توانایی خود را برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان ثابت کند.

زمان

متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی انگلستان می توانند از 3 ماه قبل از شروع تحصیل در انگلستان درخواست خود را برای دریافت ویزا ارائه دهند. به طور معمول رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی انگلستان حداکثر 3 هفته طول می کشد و این نکته مهم را باید در زمان بندی و برنامه ریزی سفر در نظر داشت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی انگلستانویزای دانشجویی انگلستان

برای ارائه درخواست ویزای دانشجویی انگلستان مدارک زیر مورد نیاز است. به طور معمول، تا حداکثر 14 روز این مدارک به صاحب آن برگشت داده می شود:

  • اصل پاسپورت امضاشده با اعتبار (حداقل ۶ ماه تا تاریخ انقضا) بهمراه کپی
  • دو عدد عکس رنگی پاسپورتی
  • پاسپورت های قبلی
  • مدارک مربوط به وضعیت تأهل (سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت – در صورت تأهل)
  • مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ایران (گواهی سوابق کاری)
  • اصل مدرک زبان انگلیسی (IELTS) بهمراه کپی
  • برگه تأییدیه رزرو وقت ملاقات
  • فرم ویزای آنلاین
  • فرم مالی
  • فرم اطلاعات شخصی
  • مدارک مالی مورد نیاز

ملزومات و تعهدات مالی مورد نیاز:

متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی انگلستان با ارئه مدارک مالی زیر، توانایی خود را در تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان ثابت می کنند:

  • صورت حساب بانکی
  • برگه موجودی حساب
  • حکم کارگزینی وضعیت و نوع اشتغال حامی (اسپانسر) متقاضی
  • فیش های حقوقی
  • برگه پرداخت مالیات
  • درآمد حاصل از ملک و زمین
  • ارائه مدارک حامی (اسپانسر) متقاضی

نکته: در نظر داشته باشید که موارد بیان شده در بالا فقط سرفصل مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت انگلستان است. آنچه بیش از هر چیزی اهمیت دارد،  چگونگی تهیه، تنظیم و مدیریت مدارک است که اگر درست و اصولی باشد، متقاضی را در  مدیریت زمان و اخذ ویزای دانشجویی انگلستان یاری می کند.

هزینه درخواست ویزای دانشجویی انگلستان

ارائه درخواست ویزای دانشجویی انگلستان رایگان نیست و متقاضی باید 328 پوند به سفارت پرداخت کند. جز این، 150 پوند هم باید برای بیمه درمانی پرداخت کرد.

اعتبار ویزای دانشجویی انگلستان

صاحبان ویزای دانشجویی انگلستان اجازه دارند در فاصله 1 ماه تا شروع دوره تحصیلی خود به کشور انگلستان سفر کنند. اگر طول دوره تحصیلی فرد کمتر از 6 ماه است، می تواند از 1 هفته قبل از شروع دوره، وارد خاک انگلیس شود. بسته به طول دوره تحصیلی دانشجو مدت اعتبار ویزای دانشجویی انگلستان می تواند متفاوت باشد.

اجازه کار دانشجویی

هزینه تحصیل در انگلستان و هزینه زندگی در این کشور، به خصوص اگر ساکن لندن باشید، بالا است و این موضوع می تواند خیلی از دانشجویان بین المللی را به صرافت کار کردن بیندازد اما آیا آنها به طور قانونی اجازه کار کردن در انگلیس را دارند؟ بله. صاحبان ویزای دانشجویی انگلستان می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند.

آنها تقریبا می توانند به هر کاری مشغول شوند اما بسته به رشته تحصیلی و اسپانسر دانشگاه ممکن است محدودیت‌هایی در انتخاب برخی مشاغل داشته باشند. یکی از زمینه های شغلی ممنوع برای دانشجویان بین المللی محصل در انگلستان ورزش حرفه ای است. آنها نمی توانند چه به عنوان و رزشکار حرفه ای و چه به عنوان مربی حرفه ای در این کشور کار کنند.

فردی که با استفاده از ویزای دانشجویی انگلستان در این کشور اقامت دارد، نمی تواند از بودجه عمومی Public Funds استفاده کند.

تمدید ویزای دانشجویی انگلستان

برای تمدید ویزای دانشجویی اگلستان باید قبل از پایان اعتبار آن اقدام کرد و فرد باید در خاک انگلستان یا یکی از کشورهای بریتانیا حضور داشته باشد. ضمنا شرایط فرد باید با شرایط او در زمان دریافت ویزای اولیه مطابقت داشته باشد. شرط دیگر هم این است که یک مؤسسه آموزشی در انگلیس، اسپانسر فرد باشد.

پس از ارائه درخواست تمدید ویزا و تا زمان دریافت جواب، متقاضی می تواند در خاک انگلستان اقامت داشته باشد، حتی اگر اعتبار ویزایش به پایان رسیده باشد.

معمولا رسیدگی به درخواست تمدید ویزای دانشجویی انگلستان 8 هفته زمان می برد اما با استفاده از سرویس اولویت Priority و یا استفاده از سرویس ویژه Premium می توان در مدتی کوتاه تر جواب درخواست تمدید ویزا را دریافت کرد. البته استفاده از هر کدام از این سرویس ها محدودیت های خاصی دارد.

هزینه تمدید ویزای دانشجویی انگلستان

  • تمدید ویزا با استفاده از سرویس عادی (8 هفته): 457 پوند
  • تمدید ویزا با استفاده از سرویس اولویت (10 روزه): 916 پوند
  • تمدید ویزا با استفاده از سرویس ویژه (1 روزه): 1047 پوند

به جز این، باید هزینه بیمه درمانی را هم پرداخت کرد. ضمن اینکه باید اطلاعات هویتی یا بیومتریک متقاضی بار دیگر تأیید شود که هزینه ارسال پستی این اطلاعات 19.20 پوند است. در سرویس ویژه این کار هزینه ای ندارد.

ویزای همراه انگلستان (اعضای خانواده)

آن دسته از دانشجویان بین المللی محصل در انگلستان که متأهل هستند، می توانند برای همسر خود و اگر فرزند دارند، برای فرزند یا فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه بگیرند. البته دریافت ویزای همراه شرایط خاصی دارد که می تواند بسته به هر فرد متفاوت باشد. این شرایط را به صورت دقیق باید از اداره مهاجرت انگلستان جویا شد.

برای ارائه درخواست ویزای هر یک از اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) باید مبلغ 328 پوند به صورت جداگانه پرداخت کرد. ضمن اینکه متقاضی باید نشان دهد که توانایی تأمین هزینه های خانواده خود در انگلستان را دارد.

دیدگاه (2)

  • نیکو پاسخ

    سلام ارشد بهداشت دانشگاه تهران و۴۵ ساله ودو فرزند ۱۰و۱۵ساله وبرای ادامه تحصیل فرزندان وکار خودم چقدر هزینه وچقدروقت نیاز است؟

    5 فروردین 1398 در 16:23
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام
      هزینه های زندگی برای یک خانواده ی 3 نفره حداقل 20 هزار پوند در سال
      هزینه های تحصیل هر فرزند بین 8 الی 12 هزار پوند خواهد بود

      25 فروردین 1398 در 15:06

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان