چگونه دربخش Reading زمان را مدیریت کنیم؟

ITLES READING

چگونه دربخش Reading زمان را مدیریت کنیم؟

ITLES-READING

یکی از دشواری های بخش ریدینگ در آزمون آیلتس، کمبود وقت است. شما بایستی در 60 دقیقه به 40 سوال مفهومی پاسخ دهید یعنی برای هر سوال فقط یک دقیقه و نیم فرصت دارید! اکثر زبان آموزان در کلاس های ریدینگ با این معضل مواجه هستند،  بنابراین پس از یادگیری کامل تکنیک های پاسخگویی، روش های متنوع مدیریت زمان را یاد میگیرند.

تسلط بر تکنیک ها و آموختن روش های مختلف برخورد با هر نوع سوال، خود باعث صرفه جویی در وقت شماست و چنانچه یاد بگیرید چگونه در کوتاه ترین زمان به هر سوال پاسخ دهید، حتما در زمان مقرر به سوالات جواب خواهید داد. اما یکی از روش های موثر برای مدیریت زمان ، تقسیم بندی 60 دقیقه به سه تایم 20 دقیقه ایست. یعنی در زمان تمرین به خودتان در ازای هر متن ریدینگ فقط 20 دقیقه وقت بدهید و به محض اتمام این تایم، متن اول را رها کرده و به سراغ متن بعدی بروید. اینگونه در پایان یک دوره تمرینی منسجم، ذهن شما به پاسخگویی در 20 دقیقه عادت میکند و این یعنی موفقیت در مدیریت زمان. تکرار و تمرین را فراموش نکنید و هیچگاه زود خسته نشوید.

البته فراموش نکنید که ریدینگ برخلاف لیسینینگ ، ” تایم انتقال “ ندارد و در هر کدام از این بخش های 20 دقیقه ای بایستی هم به سوالات پاسخ دهید و هم جواب ها را به برگه پاسخنامه منتقل کنید.

ادامه دارد …

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان