چگونه روانتر صحبت کنیم؟

ielts speaking

چگونه روانتر صحبت کنیم؟

ielts speaking

روانی کلام یکی از اصلی ترین معیارهای سنجش اسپیکینگ میباشد و در واقع از عوامل مهمی است که نشان دهنده تسلط شما بر اسپیکینگ میباشد. هر چه روانتر صحبت کنید میتوانید به کسب نمره بالاتر امیدوار باشید البته نباید سایر فاکتورهای ارزیابی را نادیده بگیرید.

در این نوشته به چند راهکار ساده اما مفید برای ارتقاء روانی کلام اشاره میکنم:

اول- موضوعات رایج را یاد بگیرید

اگر میخواهید در آزمون اسپیکینگ شوکه نشوید، موضوعات تکراری و رایج را بخوبی یاد بگیرید و بلد باشید که چگونه در مورد آنها بصورت روان و بی مکث صحبت کنید. این امر در خصوص موضوعات بخش اول اسپیکینگ بیشتر کاربرد دارد.

دوم-کالوکیشن های عمومی را بلد باشید

کالوکیشن ها دو دسته اند که دسته اول خاص هر موضوع میباشند و مورد بحث ما نیستند. اما گروه دوم کالوکیشن ها عمومی هستند و با تمام موضوعات بکار میروند، یعنی در تمام موارد میتواند از آنها استفاده کرد. بعنوان مثال:

do business

have a holiday

make money

take a seat

catch a bus

take a taxi

keep a promise

سوم- از Filler ها استفاده کنید

زمانیکه به انگلیسی صحبت میکنید حتما مکث هایی دارید که اگر از ” پُرکننده ها ” استفاده کنید، این مکث ها کاملا طبیعی و منطقی بنظر میرسند. مواردی نظیر مثال های زیر از جمله Filler های پُر کاربرد هستند:

Well you know…

Let me think …

I am not sure but ….

Let me see…

That is a nice question…

I think …

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان