کالج سلطنتی لندن در انگلستان (رتبه 9)

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن در انگلستان (رتبه 9)

کالج سلطنتی لندن در انگلستان (رتبه 9)

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن (Imperial College London)؛ یک دانشگاه انگلیسی دیگر در میان ده دانشگاه برتر دنیا. دانشگاهی که در سال 1907 تأسیس شد و البته سنگ بنای آن سال‌ها قبل نهاده شده بود. همانطور که از اسم آن هم می‌توان حدس زد؛ خاندان سلطنتی بریتانیا (و مشخصاً شاهزاده آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا) در شکل‌گیری این دانشگاه نقش پررنگی داشتند.

[av_promobox button=’no’ label=’Click me’ link=’manually,http://’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#0070e8′ box_custom_bg=’#dbdbdb’ box_custom_border=’#dbdbdb’ av_uid=’av-42thh3′]

[av_font_icon icon=’ue8bf’ font=’fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’20px’ position=’right’ color=” av_uid=’av-1zyfvb’][/av_font_icon] مطلب مرتبط: تحصیل در انگلستان

[/av_promobox]

منطقه کنزینگتون جنوبی در مرکز لندن، پر از اماکن و نهادهای فرهنگی و علمی است؛ موزه تاریخ طبیعی، موزه علوم، موزه ویکتوریا و آلبرت، کالج سلطنتی هنر، کالج سلطنتی موسیقی و رویال آلبرت هال از جمله آنها هستند و البته Imperial College که پردیس اصلی آن در کنزینگتون جنوبی واقع شده است.

نام پنی‌سیلین را همه ما شنیده ایم. کاشف آن، الکساندر فلمینگ اسکاتلندی که بابت این کشف، در سال 1945 جایزه نوبل پزشکی را برد، در مدرسه پزشکی بیمارستان سنت مری کالج سلطنتی لندن تحصیل کرده و پس از آن هم بعنوان محقق در همین بیمارستان مشغول به کار شده بود. فلمینگ در لیست طولانی دانش‌آموختگان و اساتید کالج سلطنتی لندن که موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند احتمالا سرشناس‌ترین است.

کالج سلطنتی لندن از 4 دانشکده مهندسی؛ پزشکی؛ علوم طبیعی؛ و بازرگانی تشکیل شده است. مؤسسه QS در سال 2016 امپریال کالج را نهمین دانشگاه برتر دنیا معرفی کرده است. QS این دانشگاه را برای تحصیل در رشته Materials sciences سومین دانشگاه برتر دنیا و دانشکده مهندسی آن را هفتمین دانشکده فنی و مهندسی برتر دنیا ارزیابی کرده است.

حدود 15500 دانشجو در 4 دانشکده امپریال کالج مشغول به تحصیل هستند که بیش از نیمی از آنها (حدود 8 هزار دانشجو، تقریبا 52 درصد) بین‌المللی هستند. 57 درصد از کل دانشجویان کالج سلطنتی لندن، در مقطع کارشناسی و بقیه در مقاطع بالاتر تحصیل می کنند. البته مثل بقیه دانشگاهها، این نسبت در مورد دانشجویان بین‌المللی کالج سلطنتی برعکس است و بیش از نیمی از دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

به ازای هر 4 دانشجوی امپریال کالج، یک پرسنل آموزشی در این دانشگاه فعالیت می‌کند؛ تعداد پرسنل آموزشی این دانشگاه 3700 نفر است که 52 درصد آنها را پرسنل بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

تحصیل در دانشگاه دولتی امپریال کالج بسیار گران تمام می‌شود. دانشجویان بومی برای تحصیل در این دانشگاه، در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد، بین 14 تا 16 هزار دلار شهریه می‌پردازند. دانشجویان خارجی هم باید حدود 3 برابر این مبلغ؛ بین 40 تا 42 هزار دلار در مقطع کارشناسی و 42 تا 44 هزار دلار در مقطع ارشد بپردازند.


Call Now Buttonمشاوره رایگان