آمار صدور ویزای شنگن برای ایرانیان در سال 2019

آمار صدور ویزای شنگن

آمار صدور ویزای شنگن برای ایرانیان در سال 2019

آمار صدور ویزای شنگن

جدیدترین آمار منتشرشده از وضعیت صدور ویزای شنگن توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان می‌دهد سفارتخانه‌های آلمان، ایتالیا و فرانسه در تهران بیشترین متقاضی درخواست ویزا را در سال ۲۰۱۹ میلادی داشته‌اند.

آمار صدور ویزای شنگن برای ایرانیان در سال 2019

مطابق ارقام اعلام شده، سفارت آلمان در تهران از ۵۶ هزار و ۴۶۹ فرم تقاضا در سال گذشته ۳۹ هزار و ۴۷۱ عدد از آنها را پذیرفته و ۱۶ هزار و ۷۹۶ عدد از آن‌ها را رد کرده است. به این معنی که ۲۹.۷ درصد کل تقاضاها رد شده‌اند.

سفارت ایتالیا در تهران از ۴۴ هزار و ۲۶۸ فرم تقاضا در سال گذشته، برای ۲۷ هزار و ۷۵۱ نفر ویزا صادر کرده و ۱۶ هزار و ۵۰۱ عدد از آن‌ها را رد کرده است. به این معنی که ۳۷.۳ درصد کل تقاضاها رد شده‌اند.

سفارت فرانسه در تهران نیز از ۳۸ هزار و ۳۳۳ فرم تقاضا در سال گذشته، برای ۲۸ هزار و ۷۹۹ نفر ویزا صادر کرده و ۹ هزار و ۵۳۶ عدد از آن‌ها را رد کرده است. به این معنی که ۲۴.۹ درصد کل تقاضاها رد شده‌اند.

سفارتخانه‌های اتریش، مجارستان، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک و فنلاند در تهران نیز در مجموع سال گذشته از ۲ تا ۵ هزار روادید برای شهروندان ایرانی صادر کرده‌اند. این در حالی است که بلژیک، ۴۸ درصد و جمهوری چک ۲۵.۶ درصد از کل تقاضاها را رد کرده‌اند.

از آن سو اسلواکی با صدور ۸۰۶ ویزا از مجموع ۱۳۸۶ تقاضا، نروژ با صدور ۱۲۷۰ ویزا از ۱۸۶۲ تقاضا و پرتغال با صدور ۱۵۶۱ ویزا از ۲۱۷۸ تقاضا کشورهایی بودند که سفارت آن‌ها در تهران کمترین میزان ویزا را برای شهروندان ایرانی صادر کرده است.

» مطلب مرتبط: اصطلاحات نامه ریجکت ویزا چه تفاوتی با هم دارند؟

وضعیت کلی ویزاهای صادر شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا

در سال گذشته میلادی سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در مجموع حدود ۱۷ میلیون فرم تقاضا دریافت کرده‌اند. این رقم نسبت به سال قبل از آن، یعنی سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیون رشد داشته است.

بنابر این آمار، کشورهای عضو حوزه شنگن در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۶،۹۵۵،۵۴۱ فرم دریافت کرده‌اند. در حالی که این عدد در سال ۲۰۱۸، ۱۶،۰۱۶،۵۹۹ بوده است.

رد تقاضاهای ویزا توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سالیان اخیر روندی افزایشی داشته است و به حدود ده درصد مجموع درخواست‌ها در سال گذشته رسیده است.

طبق اعداد منتشره، در سال ۲۰۱۷ میزان ۸.۲ درصد تقاضاهای دریافت ویزا رد شده‌اند. این عدد در سال بعد، یعنی ۲۰۱۸ به ۹.۶ درصد رسیده و در سال ۲۰۱۹ این میزان به ۹.۹ درصد رسیده است.

در میان کشورهایی که شهروندانشان بیشترین تقاضای روادید برای ورود به خاک اروپا را داشته‌اند، شهروندان روسیه با ۴.۱ میلیون تقاضا به تنهایی حدود ۲۵ درصد کل درخواست‌های رسیده در سال گذشته را تشکیل داده‌اند. پس از روسیه، چین با ۳ میلیون تقاضا، هند با ۱.۱ میلیون، ترکیه با ۹۰۰ هزار و مراکش با ۷۰۰ هزار تقاضا قرار داشته‌اند.

در حالی که نرخ رد تقاضاها برای شهروندان روسیه و چین به ترتیب ۱.۵ و ۳.۸ درصد بوده است، نرخ مشابه برای شهروندان مراکش و الجزایر به ۲۰ و ۴۳ درصد می‌رسد.

در صدر کشورها با بیشترین درخواست صدور روادید، فرانسه و آلمان با حدود ۴ و ۲.۱ میلیون تقاضا در سال ۲۰۱۹ بیشترین محبوبیت را در میان کشورهای اروپایی داشتند.

۱۶ درصد از ۳،۹۸۰،۹۸۹ تقاضای روادید از فرانسه در سال گذشته توسط مقامات کنسولی این کشور رد شده است.

در آلمان نیز از میان ۲،۱۷۱،۳۰۹ تقاضای روادید، ۹.۸ درصد از آنها مورد موافقت قرار نگرفته است. این در حالی است که آلمان در سال گذشته بیش از یک میلیون و ششصد هزار روادید ورود به خاک صادر کرده است.

بیشترین متقاضیان ورود به خاک آلمان و فرانسه شهروندان چینی بوده‌اند.

انتظار می‌رود تقاضا و صدور روادید شنگن در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به نحو محسوسی کاهش یابد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان