ارتقاء تضمینی نمره لیسینینگ با 3 نکته طلایی

ITELS LISTENING

ارتقاء تضمینی نمره لیسینینگ با 3 نکته طلایی

ITELS LISTENING

اگر میخواهید در بخش لیسینینگ آیلتس نمره خوبی بگیرید، باید هم گوش خوبی داشته باشید و هم هوش خوبی! در این نوشته به سه نکته مهم و کلیدی اشاره خواهم کرد که در صورت یادگیری و بکارگیری درست آنها، حتما ارتقاء نمره خواهید داشت.

نکته اول:

یکی از کلیدی ترین بخش های لیسینینگ سکشن یک میباشد. این بخش از تمام قسمت های لیسینینگ راحتتر است و چنانچه شما با ساختار و جزئیات آن آشنا باشید و روی آنها تمرکز و تمرین کنید، حتما میتوانید به همه 10 سؤال مربوط به این بخش پاسخ دهید. مثلا روی نوشتن اعداد، اسامی و تاریخ ها کار کنید و مهارت خود را برای پاسخ دادن  به سوالات این بخش بالا ببرید.

نکته دوم:listening

زمان پاسخ گویی به سولات چند گزینه ای ، بجای شنیدن، گوش کنید و تمرکز خود را روی فایل صوتی بگذارید نه خواندن گزینه ها. برای اینکه بتوانید اینکار را بدرستی انجام دهید بایستی از قبل زمان خود را مدیریت کنید و در تایم هایی که داده میشود، گزینه های سؤالات چند گزینه ای را با دقت بخوانید و هنگام پخش فایل صوتی، فقط گوش دهید و اصلا ذهنتان را درگیر خواندن گزینه ها نکنید. همچنین در این مدل سؤالات، اجازه دهید صحبت مربوط به هر سؤال به پایان برسد و سپس گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. زیرا معمولا پاسخ نهایی در پایان مکالمه داده میشود و این یکی از شگردهای  این مدل از سوالات میباشد، پس عجله نکنید!

نکته سوم:

برای کسب یک نمره خوب در لیسینینگ شما نیازی ندارید که تمام سؤالات را پاسخ دهید. به خودتان استرس وارد نکنید و از لیسینینگ غول نسازید! اگر شما حتی 10 سوال را هم غلط جواب بدهید نمره بسیار خوب 7 را کسب میکنید که خیلی دور از دسترس نیست. با تسلط روانی بر روی آزمون و یک شروع عالی در سکشن یک و پاسخگویی به تمام سؤالات ، حتما با روحیه و انگیزه بالا میتوانید از 30 سؤال باقیمانده براحتی به 20 سؤال پاسخ درست داده و نمره 7 بگیرید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان