از 6.0 به 7.5 با سه حرکت!

ITELS LISTENING

از 6.0 به 7.5 با سه حرکت!

ITELS LISTENING

ارتقاء لیسینینگ از جمله کارهایی است که نیازمند تمرین درست و هدفمند است. مهارتی که بیشتر در منزل و در اثر تمرینات مستمر پیشرفت می یابد تا حضور در کلاس. البته نقش مدرسِ با تجربه را نباید نادیده گرفت و کار در منزل زمانی ثمربخش خواهد بود که در راستای راهنمایی های درستِ یک معلمِ کاربلد باشد. در این نوشته به معرفی سه روش عالی و نتیجه بخش برای بهبود مهارت لیسینینگ خواهم پرداخت.

روش اول: خود را عیب یابی کنید

چنانچه سطح فعلی شما نمره 6 میباشد، ابتدا سراغ ایرادهای خودتان بروید و سعی کنید راه های برطرف کردن آنها را بیابید. یافتن عیب های موجود که سبب کسر نمره شما میشود اولین قدم محسوب میگردد چرا که در آن زمان می فهمید که دقیقا باید روی چه چیزی تمرکز کنید. نوع سؤالاتی را که در آنها ضعیف هستید شناسایی کرده و از معلم تان بخواهید تا روش های پاسخگویی به آن نوع سؤالات را به شما بگوید. ایرادات موجود را جدی بگیرید و مطمئن باشید که با رفع آنها به روشِ درست حتما پیشرفت خواهید کرد.listening-11

روش دوم: تست زنی کنید

هر چه میتوانید تست بزنید و هرگز از نتایج ضعیفِ احتمالی نترسید. گوش دادن به فایل های صوتی مربوط به تست هایی را که زده اید در دستور کارتان قرار دهید و بصورت ویژه به آنها اهمیت دهید. تست زنی ِ مستمر و با برنامه به شما کمک میکند تا بصورت کاملا ناخودآگاه پیشرفت کنید و گوشتان به مرور زمان به انگلیسی شنیدن عادت میکند. آنقدر به فایل های صوتی مربوط به تست ها گوش کنید تا آنها را حفظ شوید، حتما نتیجه میگیرید.

روش سوم: transcribe  کنید

حتما بارها و بارها شنیده اید که یکی از روش های موثر در بالا بردن مهارت لیسینینگ، نوشتنِ متن فایل های صوتی است. یعنی جمله به جمله pause  بزنید و آنچه شنیده اید را روی کاغذ پیاده کنید. این تمرین بسیار وقت گیر و گاهی خسته کننده است لذا بسیاری از افراد از این کار امتناع میکنند. اما من به وضوح شاهد پیشرفت دانشجویانم با این روش بوده ام و همواره آنها برای انجامِ این تمرین ترغیب میکنم. مطمئنا بعد از چند بار تکرار و تمرین، سختی این کار را فراموش خواهید کرد و نتیجه ی مثبت آن قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان