اعزام 5 هزار نیروی کار ایرانی به خارج در سال 99

اعزام نیروی کار به خارج

اعزام 5 هزار نیروی کار ایرانی به خارج در سال 99

اعزام نیروی کار به خارج

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از برنامه‌ریزی برای اعزام 5000 نیروی کار ایرانی به خارج طی سال آینده خبر داد و گفت: فرایند اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از طریق کاریابی‌هایی صورت می‌گیرد که مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند.

بهره‌مندی ایرانیان شاغل در خارج از بیمه و معافیت‌های مالیاتی

محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج، اظهار کرد: این سامانه با هدف برطرف کردن مشکل ایرانیان شاغل در خارج به‌ویژه در خصوص تمدید یا صدور گواهینامه شغلی راه‌اندازی شده و شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی و نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج پس از ثبت‌نام در این سامانه و صدور گواهینامه شغلی از سوی وزارت کار، از مشوق‌های حمایتی‌ای مثل معافیت عوارض خروج از کشور، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با درنظر گرفتن شرایط بازار کار و وجود فارغ‌التحصیلان جویای کار، برای سال آینده اعزام 5000 نیروی کار به خارج را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

اکبرنیا با اشاره به فعالیت ۱۳۰ کاریابی خارجی،گفت: فرایند اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از طریق کاریابی‌هایی صورت می‌گیرد که مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند. در حال حاضر با توجه به شرایط دیپلماسی کشور، بر توانمندی کاریابی‌ها متمرکز شده‌ایم تا زمینه فعالیت آنها در کشورهای مختلف فراهم شود.

راه‌اندازی دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در ۷ کشور

وی از تأسیس دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در خارج خبر داد و گفت: راه‌اندازی این دفاتر در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج است و در این راستا تاکنون در کشورهای آلمان، کانادا،‌ استرالیا، دانمارک،‌ ترکیه، عراق و عمان این دفاتر راه‌اندازی شده‌اند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار گفت: این دفاتر در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند فعالیت می‌کنند و با کشورهای متقاضی نیروی کار ارتباط دارند. تشکیل این دفاتر به تسهیل شرایط اعزام نیروی کار کمک می‌کند و ایرانیان شاغل در این کشورها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، امروز اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم دولت و بخش خصوصی به شمار می‌رود و کارشناسان با توجه به آمار بالای بیکاران به‌ویژه فارغ‌التحصیلان جویای کار، استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها و مراکز مشاوره شغلی را برای فراهم کردن فرصت‌های شغلی کارجویان در خارج کشور، امری ضروری می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان